مجله ورزشی

واکنش مرد شماره یک شطرنج جهان به سریال ملکه گامبی

دفتر:

پخش نمایش های کوچک “ملکه گامبی” باعث محبوبیت مردم در شطرنج بیش از هر زمان دیگری شده است. سریال Queen Gambi به کارگردانی اسکات آلن ، اسکات فرانک و آلن اسکات به تازگی فصل اول خود را پخش کرده و مورد استقبال عمومی و شطرنج بازان قرار گرفته است.

داستان این مجموعه در مورد زندگی دختری یتیم است که نبوغ زیادی در شطرنج دارد. داستان سریال برگرفته از کتاب والتر توئیس است که در سال 1983 منتشر شده است.

پس از انتشار این مجموعه ، افراد زیادی به شطرنج علاقه مند شدند ، بنابراین جستجوی کلمه شطرنج در سایت های خرید آنلاین در ایالات متحده حدود 300٪ افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان شخصیت اصلی این سریال ، بت هارمون زن جوانی است که مصمم است در ورزش های مردسالاری خودش را نشان دهد و این اپیزودی بود که دل مخاطبان را برای دیدن این فیلم جلب کرد.

به گفته مگنوس کارلسن ، بهترین شطرنج باز جهان و قهرمان فعلی شطرنج جهان ، تجربه بت در این مجموعه دور از تجربه او نیست زیرا کارلسن مانند بث هارمون یک اعجوبه بود و در سن 13 سالگی می توانست یک قهرمان بزرگ شود.

کارلسن درباره تجربه خود گفت: “من وقتی بزرگ بودم با بزرگترها بازی کردم و مشخص بود که آنها بلافاصله باور نمی کنند که من قدرتمند هستم.” اما وقتی مردم متوجه می شوند که می توانید خوب بازی کنید ، این حرکات خود گویای این مسئله است.

وی افزود: “من می خواهم ببینم که در این مجموعه بث احترام همه بازیکنان را به خود جلب کرده است زیرا همه فهمیدند که او بازیکن بسیار خوبی با سن و تجربه جوان است.” این مجموعه به نوعی بازتاب تجربه من است نوجوان

در وهله اول بازیکن شطرنج جهان می گوید که بت ها قطعاً می توانند الگویی برای زنان و دخترانی باشند که می خواهند شطرنج بازی کنند ، زیرا اخیراً شطرنج با زنان خوب نبوده است.

کارلسن در مورد دختران و زنانی که شطرنج بازی می کنند ، گفت: “از تجربه سفر به دنیا ، فهمیدم که در سنین جوانی تفاوت زیادی بین دختران و پسران شطرنج نیست. دختران مانند پسران مجذوب شطرنج می شوند.

ستاره شطرنج جهان نیز از این فیلم خوشحال شد و اعلام کرد که از دیدن این فیلم لذت برده و این سریال را نیز دوست دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا