مجله بانوان

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مرکز ایران و فرانسه در پاریس، در پی سلسله نشست هایی با عنوان «گفت و گو» که به صورت گفت و گو محور و در حوزه های مختلف در ایران برگزار می شود، چهارشنبه 29 اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. . با 10. فروردین، نشست مجازی با عنوان «جایگاه زن در هنر معاصر ایران» برگزار شد.

در این برنامه که به زبان فرانسه و با حضور بینندگان فرانسوی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران برگزار شد، ژان کلود وان نویسنده، مورخ و پژوهشگر عرصه فرهنگ و تاریخ ایران به عنوان دبیر تخصصی و شراره صالحی یک نقاش ایرانی، محقق و کیوریتور مقیم پاریس حضور داشت. در این نشست ضمن بررسی نقش تاریخی زنان ایرانی در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران، نقش فرهنگی و هنری بانوان هنرمند ایرانی در دوران مختلف تاریخی، معاصر و معاصر مورد بررسی و بررسی قرار گرفت و همچنین نمونه هایی از آثار زنان ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هنرمندان در رشته های مختلف نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، سفال و سرامیک، معماری و فیلمسازی به نمایش درآمد.

صالحی در این نشست همچنین در خصوص سوابق هنری بانوان هنرمند سرشناس ایرانی، جایگاه هنری و فرهنگی آنان در جهان و آثار برجسته آنان گفتگو کرد.

شراره صالحی نقاش ایرانی در سال 1996 دکترای خود را در رشته شرق شناسی از دانشگاه استراسبورگ دریافت کرد و سپس تا سال 1996 در مرکز مطالعات پیشرفته سوربن (EPHE) تحقیقات خود را در زمینه علوم دینی تصوف مسلمان ادامه داد. همایش های هنری در دانشگاه های اروپا و خاورمیانه و همچنین برگزاری 2 نمایشگاه انفرادی و 2 نمایشگاه گروهی در ایران و اروپا، آسیا و آمریکای لاتین. او نویسنده سه کتاب و سه هنر تخصصی در ایران و فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا