ویزای دبی برای افغانهای مقیم ایران

دریافت ویزای دبی

هزینه زندگی در دبی چه برای تحصیل، کار، تجارت و … به امارات سفر کنید یا قصد گردش و تفریح داشته باشید، باید ویزای این کشور را تهیه نمایید. اگر به خارج از ایران سفر کرده باشید می‌دانید که برای دریافت ویزا باید به سفارت‌خانه کشور مقصد مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا و مدارک خود را به سفارت تحویل دهید، اما در مورد امارات این‌طور نیست. سفارت‌خانه امارات هیچ دخالتی در صدور ویزا برای متقاضیان ندارد و این کار از طرف اداره مهاجرت و وزارت کار این کشور پیگیری می‌شود.کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین و عمان، نیازی به دریافت ویزا از کشور خود ندارند و شهروندان این کشورها ویزای خود را در خاک امارات دریافت می‌کنند. برخی از کشورهای اروپایی نیز شامل این نوع ویزا می‌شوند. ویزایی که برای شهروندان این کشورها صادر می‌شود یک ویزای 90 روزه است در صورتی که سایر کشورها تنها می‌توانند ویزای 14 روزه امارات را دریافت نمایند، خصوصا اگر برای تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند. در هر حال، اگر از شهروندان این کشورها نیستید، باید برای دریافت ویزای امارات اقدام نمایید که انجام این کار نیز شرایط و مراحل خاص خود را دارد.

 مراحل دریافت ویزای دبی

برای اطلاع از هزینه ویزای دبی لطفا کلیک کنید .نکته قابل توجه در دریافت ویزای دبی این است که فرد به صورت مستقیم نمی‌تواند درخواست ویزای خود را به اداره مهاجرت ارائه دهد. برای هر نوع ویزایی که اقدام می‌کنید، باید این کار را از طرف یک شخص یا سازمان انجام دهید. به فرد یا سازمانی که این کار را از طرف فرد متقاضی انجام می‌دهند، کفیل گفته می‌شود. کفیل با توجه به نوع و هدف فرد متقاضی از سفر به امارات، تعیین می‌گردد. اگر فرد متقاضی برای کار یا تجارت به دبی سفر می‌کند، کفیل او سازمان یا فردی است که او را استخدام کرده یا شریک تجاری اوست. کفیل می‌تواند یکی از نزدیکان فرد متقاضی باشد که در امارات سکونت دارد. در این صورت، چنین شخصی باید مدارک کافی برای اثبات نسبت خود با فرد متقاضی را داشته باشد. برای ویزای توریستی نیز خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها به عنوان کفیل یا کارگزار در نظر گرفته می‌شوند. کفیل ضمانت می‌کند که فرد متقاضی پس از پایان یافتن اعتبار ویزا، کشور امارات را ترک خواهد کرد.ویزای توریستی که از طرف خطوط هوایی یا آژانس‌های مسافرتی درخواست می‌شود، اغلب به صورت تورهای گروهی است. اگر بخواهید ویزا خود را به صورت انفرادی دریافت کنید، باید یک ضمانت نامه بانکی یا چک برای این کار ارائه دهید. شما باید فرم درخواست، ضمانت‌نامه و مدارک خود را به کارگزار مربوطه ارائه دهید و منتظر نتیجه ویزا بمانید. نتیجه درخواست برای ویزاهای عادی، پس از 7 روز کاری و برای ویزاهای فوری، پس از 3 روز کاری مشخص می‌گردد.

انواع ویزای دبی

ویزای دبی در انواع مختلفی صادر می‌شود که هرکدام از آن‌ها زمان اعتبار مشخصی، قیمت متفاوتی و شرایط خاص خود را را دارند. انواع ویزای دبی عبارتند از:

اگر برای تجارت یا کار به دبی سفر می‌کنید، کارهای ویزای شما باید از طرف شرکتی که شما را استخدام کرده است، انجام شود. ویزای کار و تجارت تا 3 سال اعتبار دارد و فرد در این مدت می‌تواند در دبی اقامت داشته باشد. این ویزا تنها مختص حمل بار است و به صورت 14روزه برای درخواست‌کننده صادر می‌شود. ویزای ترانزیتی قابلیت تمدید ندارد و روز ورود و خروج نیز در مدت اعتبار ویزا محاسبه نمی‌گردد. یکی از پرطرفدارترین ویزاهای دبی، ویزای توریستی این کشور است که معمولا 14 روزه صادر می‌شود. البته می‌توان با پرداخت هزینه بیشتر زمان این ویزا را تا یک ماه، دو ماه و سه ماه نیز افزایش داد. اگر به دنبال اقامت در دبی باشید، می‌توانید با افتتاح شرکت، استخدام در شرکت‌های دبی یا خرید یک ملک در این کشور، ویزای اقامت را دریافت نمایید.

شرایط جدید ویزای امارات

دریافت ویزای دبی شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد که آن را با دیگر کشورها کمی متفاوت کرده است. قوانین ویزای دبی عبارتند از:دخترانی که زیر 18 سال سن دارند نمی‌توانند به تنهایی برای دریافت ویزا اقدام نمایند. برای پسران زیر 18 سال نیز ارائه شناسنامه پدر و مادر الزامی است.حداقل زمان اقامت در امارات 6 روز می‌باشد و اگر کمتر از این مقدار بخواهید در این کشور بمانید، با ویزایتان موافقت نخواهد شد.قبل از دریافت ویزا باید فرودگاهی که از آن طریق وارد امارات می‌شوید را مشخص نمایید و در برگه درخواست ویزا بیان کنید. به عنوان مثال اگر هواپیمای شما در فرودگاه ابوظبی می‌نشیند باید این را در فرم درخواست ذکر نمایید.کشور امارات بر روی تاریخ اعتبار ویزا قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد تا جایی که از کفیل برای خروج به موقع مسافر ضمانت‌نامه دریافت می‌کند. بنابراین، شما باید قبل از تمام شدن اعتبار ویزا کشور امارات را ترک کنید، در غیر این صورت به ازای هر روز اضافی که اقامت دارید، موظف به پرداخت جریمه نقدی هستید. دقت داشته باشید که عدم ترک امارات در تاریخ مشخص شده، ممکن است حتی به زندان رفتن شما نیز ختم شود.یکی از جدیدترین قوانین ویزای دبی توجه به تاریخ ویزاست. فرد متقاضی باید در بازه زمانی قید شده در ویزا در کشور امارات حضور داشته باشد. اگر به هر دلیل از سفر منصرف شود، باید این موضوع را اطلاع داده و ویزای خود را کنسل کند. علاوه بر این مبلغی نیز بابت جریمه از او دریافت خواهد شد. اگر فرد متقاضی عدم سفر به دبی را اطلاع ندهد، نام او در سیستم ثبت شده و امتیاز منفی دریافت می‌کند. این امتیاز تاثیر بسیار زیادی بر دریافت ویزا در آینده خواهد داشت و باعث ریجکت درخواست خواهد شد.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای دبی

برای این‌که بتوانید ویزای دبی را دریافت نمایید باید مدارکی را آماده کرده و تحویل دهید. دقت داشته باشید که تمامی کارها از طریق کارگزار و کفیلتان انجام می‌شود. پس مدارک را باید به شخص، کارگزار یا سازمان موردنظر تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی عبارتند از:

دکمه بازگشت به بالا