مجله بانوان

چرایی استفاده برخی زنان از پوشش‌های بدن نما و رفتارهای جلوه گرانه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، قسمت های بیست و پنجم و بیست و ششم قسمت سوم برنامه چراغ روزهای یکشنبه 9 آنلاین و سه شنبه 11 آنلاین روی آنتن شبکه 5 سیما قرار می گیرد. طبق روال فصل سوم برنامه ، که هر هفته به یکی از چالش ها و مسائل جدی شبکه برای عفاف و حجاب می پردازد ، این هفته برنامه به چراغ چالش جدیدی نگاه می کند و بنابراین برخی از زنان شخصیت های خود را از دانش بدن و تجلی رفتار است گران توجه داشته باشید؟

چالش این هفته با حضور مهمان گرامی “ندا نبوی طباطبایی” ، یکی از بهترین زنان کشورمان و وکیل دادگاه پایه ، نویسنده کتابهای متعدد و مقالات متعدد در زمینه حقوق با 20 سال سابقه تدریس در دانشگاه.

طباطبایی با اشاره به اینکه در انسان دو بعد عظمت و معرفت وجود دارد ، گفت: اگر توجه و تمرکز افراد از یک بعد بالاتر به دانش یا بعد فیزیکی و جسمی منتقل شود ، منجر به بحران هویت در فرد می شود و این بحران هویت در هر سنی است و برای کسی ممکن است رخ دهد. به عبارت دیگر ، هرچه افراد بیشتر از ارزش وجودی و توانایی های ذاتی خود بی خبر باشند و هرچه بیشتر به بدن و ظاهر خود توجه کنند ، بیشتر به بعد خود تمایل پیدا می کنند. رفتار انسان نتیجه افکار اوست. به عبارت دیگر ، این نگرش و شهود مردم است که باعث می شود کار کند. بنابراین ، برای شکل گیری نگرش درست نسبت به زندگی ، آموزش و آگاهی باید از طریق خانواده ، محیط آموزشی و رسانه ها فراهم شود. پیروی از این آگاهی انسان هنگامی که متوجه شود خواسته ها و غرایز انسان محدود می شود یقف این عقل سلیم و طبیعت ناب را نادیده می گیرد و افکار ، رفتارها و پوشش آن را در تعاملات اجتماعی در نظر نمی گیرد ، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه خواهد داشت. اما اگر خواسته ها و غرایز انسانی مانند تنوع و تمایل به دیده شدن در مسیر صحیح قرار گیرد و عقل آنها را کنترل کند ، می تواند بسیار مفید باشد.

شایان ذکر است برنامه چراغ به تهیه کنندگی مصطفی هیودی تصحیح محمد حسن زمان وزیری و نویسندگی نعیمه اسلاملو این اثر گروه اجتماعی شبکه 5 سیما است و سری سوم آن در 52 قسمت ساخته شده و هر یکشنبه و سه شنبه هر هفته ساعت 21:00 به نمایش در می آید.

علاقمندان می توانند نظرات و پاسخ های خود را برای شرکت در نظر سنجی برنامه به سامانه پیام کوتاه ارسال کنند 10000547 ارسال.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا