مجله عمومی

چشم تیزبین فرهاد – کندوج

نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در توصیف درست موفقیت استقلال بی رحمانه است.

به گزارش کندوج، این روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «استقلال رهبر نهایی سال 1400 خواهد بود. آخرین رهبر قرن چهاردهم. آنها در بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال با گل نفت آبادان پیروز شدند تا شش امتیاز خود را از پرسپولیس دور نگه دارند. به این ترتیب استقلالی ها بدون توجه به نتایج دربی تهران در روز پنجشنبه سال را با برتری به پایان خواهند رساند. آبی ها نیز در این دوره به سنت رایج خود پایبند بودند. اینکه گل نزنند و از سه موقعیت برای کسب سه امتیاز استفاده کنند. استقلالی ها بار دیگر به برتری تک به تک رسیدند تا قدم به قدم به قهرمانی این فصل نزدیک شوند.

این تیم فصل موفقی را پشت سر می گذارد و این موفقیت باید چند دلیل داشته باشد. برخی از نقش گابریل پین، دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی به ویژه در تقویت استحکامات صحبت می کنند و برخی دیگر حول محور تشویق و اتحاد و دلسوزی بزرگ استقلالی ها برای شکستن طلسم خطا می چرخند. وریا غفوری یکی از این مردان است. استقلالی ها گفت: فکر می کنم امسال بهتر از فصل گذشته هستیم. راست میگه او برای اعتراض به تغییر مستقیم به رختکن می رفت اما حالا مشکلی برای نیمکت نشینی ندارد. ورا در دقایق کوتاهی که در زمین حضور دارد، کاپیتانی را می شکند و سعی می کند قدرت و انرژی بیشتری را برای عملکرد بهتر به کار گیرد. همه استقلالی ها امسال تشنه هستند. آنها با هم ادامه می دهند و برای یکدیگر می جنگند. در حال حاضر حتی جدایی دو مدافع اصلی استقلال هم آسیبی به این تیم وارد نکرده است.

با این حال در مرور موفقیت پنهان استقلال باید به تیزبینی و شجاعت فرهاد مجیدی نیز اشاره کرد. سامی امیرحسین حسین زاده و گل سه امتیازی استقلال مقابل فرهاد کشف از نفت آبادان. این بازیکن 21 ساله که در ابتدای فصل با مجیدی به استقلال آمده بود، از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت و در حال حاضر 5 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بازیکنی مثل جعفر سلمانی هم انتخاب شد که در هر صورت نتیجه مثبتی برای ماندن او در استقلال بوده است. این بازیکن به عنوان وینگر چپ چهار گل برای استقلال به ثمر رسانده است. آیا کم است؟ در واقع به غیر از رودی زستد که نمایش موفقی نداشت و در همان بازی با نفت، مجیدی در نهایت مجبور شد او را از ترکیب اصلی خارج کند، خریدهای دیگر فرهاد برای استقلال خوب بوده است. آیا زبیر نیکونفس توسط این تیم استفاده نشده است؟ رافائل سیلوا مدافع برزیلی در بازی اول فرصت پیدا نکرد؟ آیا علیرضا رضایی دروازه بان بدی است؟ وقتی یحیی گل محمدی دروازه بانی مثل احمد گوهری به دست آورد، فرهاد دست به مجیدی رضایی زد. استقلال الان دو دروازه بان خوب دارد که هر کدام بازی کنند، هواداران راحت هستند، پرسپولیس اما دو دروازه بان لرزان دارد و هیچکس نمی داند کدام یک از آنها در بازی بعدی بازی می کند. در نتیجه نادیده گرفتن نقش فرهاد مجیدی در بررسی موفقیت استقلال بی رحمانه است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا