مجله عمومی

چطور ۱۱۰ سال عمر کنید؟

داشتن سه دوست صمیمی ، مسواک زدن و چرت زدن روزانه شما را صد ساله می کند.

به گزارش کندوج فارادی “با استفاده از یک مدل ریاضی ، محققان دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده اند که بین سالهای 2020 تا 2100 تعداد افرادی که 100 سال یا بیشتر زندگی می کنند افزایش می یابد ، نشان می دهد که احتمال زندگی بیش از 100 سال هر روز در حال افزایش است.

مایکل پرس ، نویسنده مقاله و دانشجوی دکتری در دانشگاه واشنگتن می گوید: “به احتمال زیاد رکورد پیرترین فرد روی زمین در این قرن شکسته خواهد شد.”

تا به امروز ، این رکورد متعلق به پیرترین مرد جین کلمنت است. یک زن فرانسوی که در سال 1997 در سن 122 سال و 1640 روز درگذشت. به گفته این روزنامه ، 687 درصد احتمال دارد که یک فرد در سال 2100 به سن 1270 برسد و 130 درصد احتمال دارد که یک فرد در سال 2100 به 130 سال برسد.

عوامل زیادی در افزایش امید به زندگی انسان نقش داشته اند ، از جمله پیشرفت های علم پزشکی و زیست شناسی. در حقیقت ، پیشرفت های زیادی در زمینه زیست شناسی پیری به دست آمده است به طوری که برخی از کارشناسان معتقدند ما بالاخره قادر به “درمان” پیری خواهیم بود.

اندرو استیل ، محقق و نویسنده کتاب Ageless: The New Science of Growing بدون افزایش سن ، می گوید: “من فکر می کنم اگر ما به جای بیماریهای خاص مربوط به شیوه زندگی ، روی روند پیری تمرکز کنیم.” “ما خواهیم فهمید.

به عنوان مثال ، دانشمندان اکنون می خواهند بدانند چگونه “سلول های پیری” را هدف قرار دهند. به جای تقسیم و تشکیل سلول های جدید ، سلول های پیری می چرخند و مواد و مولکول هایی را آزاد می کنند که عملکرد سلول های سالم را مختل کرده و باعث واکنش التهابی می شوند. با افزایش سن ، تعداد سلول های پیری افزایش می یابد ، اما تحقیقات روی موش ها نشان می دهد که می توانیم این سلول ها را حذف کرده و طول عمر موش ها را افزایش دهیم.

استیل می گوید: “تصور اینکه مردم قبل از سال 2100 به سن 120 سالگی می رسند ، اصلاً یک رمان علمی تخیلی در مورد آینده ای دور نیست.”

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون انسان را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که افرادی که در محیطی بدون استرس و عاری از بیماری زندگی می کنند ، می توانند 150 سال سن داشته باشند.

علاوه بر این ، افراد می توانند کارهایی را برای افزایش طول عمر خود انجام دهند.

مطالعه ای از دانشگاه هاروارد در سال 2018 نشان داد افرادی که از 50 عادت سالم ساده پیروی می کردند – خوردن غذای با کیفیت ، غذای سالم ، انجام حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید ، حفظ وزن سالم و اجتناب از الکل و سیگار کشیدن – عمر طولانی تری داشتند. تا 50 سال

مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات با میزان مرگ و میر کمتری مرتبط است.

روزنامه نگار دان زونز می گوید که تعدادی از اقدامات خاص به افراد در مناطق آبی – مناطق سراسر جهان که عمر طولانی دارند – کمک کرده است که عمر خود را افزایش دهند. به عنوان مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که می توانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند ، روزانه پیاده روی کنند و 502 هفته در هفته 202 دقیقه چرت بزنند ، همگی به افزایش طول عمر این افراد کمک کرده است.

استیل می گوید: مسواک زدن و مسواک زدن دندان ها خطر بیماری های قلبی و فراموشی را کاهش می دهد. رعایت بهداشت دهان و دندان شما را از شر حداقل التهاب که می تواند به سیستم ایمنی شما آسیب برساند خلاص می کند.

مطالعه دانشگاه واشنگتن با استفاده از داده های پایگاه بین المللی طول عمر انجام شده است که افراد 110 ساله و بالاتر را در 132 کشور دنبال می کند.

منبع: CNBC

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا