مجله فرهنگ

چند نکته عجیب درباره کتاب مشهور دنیا

“ناتور دشت” یکی از شناخته شده ترین آثار “ج. ژانویه. سلینجر نویسنده مشهور آمریکایی است که همیشه در فهرست مشهورترین آثار ادبی تاریخ بوده است.

به گزارش کندوج ، «ج. ژانویه. سلینجر نویسنده معروف آمریکایی ناتور دشت را بیش از یک دهه نوشت و پس از انتشار آن با موفقیت سریع روبرو شد. وقتی نویسنده مشهور شد و مورد توجه قرار گرفت ، نیویورک را ترک کرد و به ندرت با روزنامه نگاران مصاحبه کرد.

در سال 2017 ، فیلمی به کارگردانی دنی استرانگ درباره زندگی نامه سلینجر و رویدادهایی ساخته شد که او را به نویسنده ای معروف تبدیل کرد. با این حال ، اگر این فیلم یا مقالات دیگر درباره سلینجر و آثار معروف او را نخوانده اید ، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید:

«ج. ژانویه. سلینجر تنها یک رمان منتشر کرد: ناتور دشت. این اثر در سال 1951 منتشر شد. سایر آثار این نویسنده ، شامل داستان های کوتاه و رمان های کوتاه وی ، قبل از پایان دهه شصت منتشر شد. در سال 2013 ، تنها چند سال پس از مرگ سلینجر ، سه داستان از مجموعه او لو رفت و در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفت. با این حال ، سلینجر به صراحت اعلام کرده بود که این آثار تا مدت ها پس از مرگ وی منتشر نمی شوند.

به طور متوسط ​​سالانه حدود 250 هزار نسخه از «ناتور دشت» به فروش می رسد. این بدان معناست که روزانه حدود 685 نسخه از این کتاب به فروش می رسد. از زمان اولین انتشار در سال 2017 ، بیش از 65 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است.

کتاب ناتور دشت یکی از ممنوع ترین کتابها در ایالات متحده است. در واقع ، این اثر در لیست 10 مورد از پرمخاطب ترین آثار انجمن کتابخانه های آمریکا در سال 2009 قرار داشت.

این کتاب همچنین به عنوان یکی از شناخته شده ترین آثار در ایالات متحده شناخته می شود. از سال 1961 تا 1982 ، ناتور دشت پرکاربردترین کتاب در دبیرستان های آمریکا بود. در سال 1981 ، این کتاب هم سانسور شده ترین کتاب در ایالات متحده شد و هم دومین رمان پرطرفدار در مدارس دولتی آمریکا.

فیلمی بر اساس کتاب پرفروش “طبیعت دشت” هرگز ساخته نشد. هولدن کالفیلد ، قهرمان داستان ناتور دشت می گوید: “اگر از چیزی متنفرم ، آن فیلم است.” “حتی در این مورد با من صحبت نکن.” به نظر می رسد مقامات آژانس مسئول انتشار آثار سلینجر نیز با هولدن موافق هستند. علیرغم تمایل فیلمسازان برای اقتباس از اثر ، موسسه سالینجر مانع از شکل گیری فیلمی در این اثر شده است.

“سالینجر” به عنوان یکی از منزوی ترین افراد مشهور شناخته می شد. پس از انتشار و استقبال از “ناتور دشت” ، این نویسنده تا آخر عمر یک زندگی بسیار خصوصی را انتخاب کرد. او حتی از یک زندگینامه نویس شکایت کرد تا از انتشار نامه هایی که به دوستان و طرفدارانش می نوشت جلوگیری کند.

“طبیعت دشت” یکی از اقداماتی بوده است که قاتلان مشهور آن را مد نظر داشته اند. مارک دیوید چپمن ، مردی که جان لنون خواننده معروف انگلیسی را در سال 1980 به قتل رساند ، در محل جنایت ماند و کتاب ناتور دشت را خواند. او در بیانیه ای از پلیس گفت: “من مطمئن هستم که بخش بزرگی از من هولدن کالفیلد ، شخصیت اصلی کتاب است.” “بخش کوچکی از من نیز باید شیطان باشد.” در سال 1989 ، روبرت جان برادوی نسخه ای از این کتاب را در شب قتل ربکا شیفر بازیگر آمریکایی در اختیار داشت. جان هینکلی جونیور ، مردی که جان رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا را در سال 1981 ترور کرد ، گفت که از این کتاب شوکه شده است.

منبع: Goodreads و گاردین

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا