کسب و کار ایرانیمجله عمومی

چگونه برای آیلتس برنامه ریزی کنیم؟

آیا به نمره آیلتس 7 یا بالاتر نیاز دارید؟آیا زمان و هزینه محدودی برای صرف آمادگی برای آزمون آیلتس دارید؟اگر شرایط شما اینگونه است، از هر دقیقه از روز خود نهایت استفاده را ببرید تا برای آزمون آیلتس آماده شوید. یا اگر می خواهید برنامه مطالعاتی خود را تنظیم کنید، این مقاله را بخوانید و به 4 نکته توجه کنید. با برنامه های تحصیلی که باید در نظر بگیرید آشنا شوید.

1- یک برنامه مطالعه متعادل ایجاد کنید

برای نمره 7 یا بالاتر در آیلتس، باید روی دو چیز تمرکز کنید: آزمون استراتژی/تمرین و تسلط عمومی. شما نمی توانید هیچ یک از آنها را نادیده بگیرید. هر دو بخش به یک اندازه مهم هستند.

هنگامی که برنامه مطالعه خود را ایجاد می کنید، به موارد زیر نیاز دارید:

استراتژی ها و تست های تمرینی: دوره شما باید شامل استراتژی های یادگیری باشد (این استراتژی ها باید توسط متخصصی که به آن اعتماد دارید ارائه شود).

تمرین‌هایی برای بهبود مهارت‌های عمومی، مانند گوش دادن به پادکست‌ها با لهجه‌های مختلف، ملاقات با یک انگلیسی‌زبان برای تمرین مهارت‌های گفتاری، خواندن نیویورک تایمز یا سایر روزنامه‌های پرمخاطب، و سایر فعالیت‌های اعتمادساز، روحیه شما را بالا می‌برد.

برای آمادگی برای آیلتس، هر روز یک ساعت معین (2 تا 3 ساعت برای 90 روز) مطالعه کنید.

فعالیت های آمادگی روزانه خود را یادداشت کنید و از تسلط و آمادگی آزمون خود هر هفته اطمینان حاصل کنید.

وقتی هر یک از اینها را نادیده می گیرید، بعید است که به نمره دلخواهتان برسید.

2- یک آزمون تمرینی در پایان برنامه شما تکمیل خواهد شد

آیا باید تست های تمرینی هفتگی را در برنامه مطالعه خود قرار دهید یا آنها را در پایان برنامه خود بگذارید؟ بهتر است بیشتر تست های تمرینی خود را در 25 درصد آخر زمان آماده سازی خود انجام دهید. چرا؟ قبل از شرکت در آزمون تمرینی، ابتدا باید استراتژی های تست زنی را یاد بگیرید و مهارت های عمومی خود را بهبود بخشید.

این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را بدست آورید و بتوانید استراتژی هایی را که قبلاً یاد گرفته اید هنگام آزمایش تمرین خود به کار ببرید.

آیا قبل از شروع یک برنامه آموزشی باید یک آزمون تمرینی را به عنوان آزمون اولیه شرکت کنید؟ اگر در سطح پایینی هستید، بهتر است از آزمایشات اولیه اجتناب کنید و روی استراتژی تمرکز کنید.

3- از یک متخصص آیلتس حرفه ای بخواهید

در مورد آیلتس بحث های زیادی وجود دارد. این تست فرصت های شغلی آینده شما و آنچه در زندگی دارید را مشخص می کند. همچنین اگر قصد دارید با آنها نقل مکان کنید، فرصت هایی برای خانواده شما ایجاد می کند.

اگر سطح فعلی شما بالا نیست، انجام آن به تنهایی فایده ای ندارد. با یک متخصص آیلتس واجد شرایط مشورت کنید و اسپیکینگ آیلتس و رایتینگ آیلتس خود را ارزیابی کنید.

شما می توانید برنامه تحصیلی آیلتس خود را داشته باشید و سپس آن را به صورت حرفه ای بررسی کنید و ایده ها یا طرح هایی را از ابتدا برای خود اضافه کنید.

اما باید از همان ابتدا زیر نظر و مشاوره متخصصان باشید و هر چند هفته یک بار از کمک آنها استفاده کنید. توصیه نمی شود خودتان این کار را انجام دهید. هنگام انتخاب مدرس آیلتس حرفه ای، سوالات زیر را از آنها بپرسید:

تاکنون چند دانشجو برای آیلتس آماده کرده اید و چه نتایجی کسب کرده اید؟

استراتژی های آیلتس چیست و چگونه می دانید که موثر خواهند بود؟

آیا می توانم با دانشجویان سابق آیلتس شما صحبت کنم؟

بسیاری از معلمان ESL وجود دارند که ادعا می کنند می توانند شما را برای آزمون آیلتس آماده کنند، اما مهارت لازم برای کمک به شما را برای کسب نمره مورد نظر ندارند. در انتخاب خود دقت کنید!

4- به «نکات و ترفندها» تکیه نکنید.

با این تصور اشتباه که یک “نکته یا ترفند” ساده می تواند به شما کمک کند به نمرات مورد نظر خود برسید، راضی نباشید.

هنگامی که یک طرح درسی ایجاد کردید، باید تا حد امکان موارد زیادی را که در واقع راهبردها را گام به گام آموزش می‌دهند، اضافه کنید و آنها را در قالبی مختصر عملی کنید.

دانلود 20 درس مهم آزمون آیلتس که باید ببینید (فیلم + PDF)

2500 کلمه رایج در نمره آیلتس بالای 8 (تجربه شخصی)

چه چیزی را مطالعه کنیم و چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟ (طبق آخرین تغییرات)

بهترین راه برای برنامه ریزی برای مطالعه در آزمون آیلتس (نمره 7 به بالا)

اگر به محتوای رایگان مانند نکات و ترفندهای سریع تکیه می کنید، فرصت تمرین عمیق و اجرای استراتژی های مورد نیاز خود را از دست می دهید. در آمادگی برای آیلتس هوشمند باشید. زمان و پول خود را روی رویاهای خود سرمایه گذاری کنید و به نتیجه برسید، اما هرگز سعی نکنید به نکات و ترفندهای کوتاه تکیه کنید.

در حال حاضر آغاز شده است!

اگر دستورالعمل های بالا را دنبال کنید شما می توانید یک برنامه مطالعاتی عالی آیلتس ایجاد کنید که به نتایج مورد نظر شما منجر شود. به یاد داشته باشید، برنامه مطالعه روزانه اگر به آن پایبند نباشید به شما کمکی نمی کند!

برای آماده شدن برای ITLS، هر روز برای یک زمان خاص (2-3 ساعت برای 30 روز) مطالعه کنید. وقت بگذارید، کارهای درست را انجام دهید و از مواد مناسب استفاده کنید تا به نمره دلخواه خود برسید.

برنامه کامل تحصیلی آیلتس برای پایه های 7 و 8

به یاد داشته باشید که زبان یک مهارت است (مانند رانندگی با ماشین یا نواختن پیانو). اگر سخت تمرین کنید بهتر می شوید، اگر تمرین نکنید هرگز نمی توانید این تمرینات را انجام دهید. تکنیک ها و استراتژی هایی برای آیلتس وجود دارد که می توانید آن ها را بیاموزید، اما این ها روش های تست زنی هستند و اگر سطح زبان انگلیسی شما در حد استاندارد نباشد، به شما کمکی نمی کند.

شاید بپرسید این در طرح آیلتس به چه معناست؟ خوب، این بدان معناست که علاوه بر تمرین برای آزمون آیلتس، باید مهارت های زبان انگلیسی خود را نیز توسعه دهید. به بهبود واژگان و گرامر خود ادامه دهید. روی علامت گذاری و املا کار کنید. اگر زبان انگلیسی شما در سطح نتیجه ای نیست که می خواهید به دست آورید، قبل از اینکه به فکر شرکت در آزمون آیلتس باشید، ابتدا باید آن را بهبود بخشید.

وقتی با دانش آموزانی که برای آزمون آیلتس آماده می شوند کار می کنم، اغلب متوجه می شوم که در طول درس متوجه می شوند که برای بهبود گرامر یا واژگان خود به زمان نیاز دارند. دلیل این امر این است که آنها متوجه می شوند که دانش کافی برای گرفتن نمره 7 یا 8 را ندارند و بنابراین باید قبل از ورود به برنامه آیلتس دانش خود را بهبود بخشند. بی توجهی به این موضوع می تواند موفقیت افراد در امتحان را چند برابر کند.

ایجاد یک برنامه مطالعه که شامل این جنبه های زبان انگلیسی باشد، شانس موفقیت شما را در آزمون آیلتس افزایش می دهد.

یک برنامه خوب:

تعیین کنید چقدر می توانید در روز یا در هفته مطالعه کنید. مطالعه کوتاه روزانه موثرتر از خواندن مثلاً 6 ساعت در آخر هفته است. رمز موفقیت ثبات و تکرار است.

سعی کنید حدود 5-6 روز در هفته مطالعه کنید و زمانی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی تمرکز کنید (زمانی که خیلی خسته نیستید).

کل آزمون را در یک روز انجام ندهید – خیلی طول می کشد و زمانی برای مطالعه نخواهید داشت (فقط می توانید آزمون را تمام کنید).

یک یا دو بخش شنیداری و یک بخش خواندن انجام دهید.

زمان برای خواندن است – اما تمام کنید (ببینید که بیش از 20 دقیقه طول می کشد و سعی کنید این زمان را به تدریج کاهش دهید).

پاسخ های خود را علامت گذاری کنید و به بخش شنیدن و خواندن برگردید تا اشتباهات خود را ببینید.

کلماتی را که نمی دانید بنویسید. معنی پیدا کنید و هفته آینده مطالعه کنید. همچنین املای خود را تمرین کنید.

آیا می توانید از این کلمات در نوشتن استفاده کنید؟ اما حرف زدن؟ آیا این کلمات مربوط به موضوع خاصی است که می توانید دوباره پیدا کنید؟

فهرستی از واژگان برای موضوعات مختلف تهیه کنید – بارها و بارها با این موضوعات و کلمات روبرو خواهید شد.

اکنون چیزی بنویسید – اگر زمان زیادی ندارید، برنامه ای برای کار شماره 2 یا یادداشت هایی برای کار شماره 1 بنویسید (بقیه را تا فردا ارسال کنید).

اگر به تمرین صحبت کردن نیاز دارید، همین حالا آن را انجام دهید – موضوعی را انتخاب کنید و 2 دقیقه صحبت کنید. برای خودت بنویس، به خودت گوش کن، دوباره انجامش بده، سعی کن خودت را درست کنی. اگر وقت داشتید تکرار کنید تا راضی شوید.

روز بعد همین کار را انجام دهید اما این بار با نوشتن و صحبت شروع کنید تا همه چیز سازماندهی شود و همه قسمت ها به طور مساوی یکپارچه شوند.

هنگام ارزیابی نوشته خود، اشتباهات گرامری را بررسی کنید و از کتاب های گرامر یا سایت های دستور زبان آنلاین استفاده کنید تا به شما در اصلاح اشتباهات و یادگیری آن نکات گرامری کمک کنند.

در نهایت، گاهی اوقات فعالیت های انگلیسی را انجام دهید که به آیلتس مرتبط نیستند – تماشای فیلم (از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید)، به یک برنامه رادیویی یا پادکست یا موسیقی گوش دهید، یا بیرون بروید و با دوستان انگلیسی صحبت کنید. .

رفرنس: بهترین آموزشگاه آیلتس شیراز پی جو

دکمه بازگشت به بالا