مجله عمومی

چگونه شیر برقی هانتر را تعمیر کنیم؟

شیر برقی یک وسیله ضروری است که توسط انرژی الکترومغناطیسی در یک سیم پیچ تغذیه می شود و برای تنظیم جریان گاز یا مایع در یک سیستم استفاده می شود. این شیرها برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی بسیار مفید هستند. تشخیص و تعمیر شیر برقی بسیار مهم است زیرا شیر برقی یکی از قطعات اصلی است و کوچکترین مشکل می تواند عملکرد کل سیستم را تغییر دهد.

شیرهای برقی نیز معایب خود را دارند. اغلب، به دلیل خطای انسانی، زمانی که ولتاژ تغذیه عبوری از آنها خیلی کم یا زیاد است، با مشکل مواجه می شوند. این باعث تقویت یا ضعیف شدن میدان مغناطیسی می شود. ولتاژ صحیح برای باز و بسته کردن شیر بسیار مهم است، اگر به درستی تنظیم نشود می تواند باعث فرسودگی سریع شیر و شکستن سیم پیچ شود.

در این مقاله برخی از مشکلات رایج و نحوه حل مشکلات شیر ​​برقی را به تفصیل توضیح خواهیم داد و در مورد راه حل های عملی و روند حل هر یک از این مشکلات احتمالی صحبت خواهیم کرد.

مشکلات رایج شیرهای برقی و راه حل آنها

صرف نظر از طراحی و ساخت محلول شیر، این شیر مستعد مشکلات زیادی است. برای بررسی مشکل می توان از علائم خرابی شیر برقی استفاده کرد.

شیر برقی باز یا بسته نمی شود.

گرد و غبار، قطع برق، فشار نامنظم، کمبود تجهیزات، ولتاژ یا آمپر نامناسب، آلودگی در سیستم، خوردگی از دلایل بسته نشدن یا باز نشدن شیر برقی هستند. از آنجایی که دلایل زیادی برای این وجود دارد، حل این مشکل بدون کمک متخصص می تواند دشوار باشد. با این حال، شما باید مراحل عیب یابی زیر را انجام دهید:

– منبع تغذیه را به طور کامل بررسی کنید. مطمئن شوید که ولتاژ، جریان و فرکانس به درستی در شیر وارد شده است.

اتصالات را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی نصب شده اند.

– اگر روی دیافراگم کثیفی یا زنگ زدگی وجود دارد، آن را با خیال راحت تمیز کنید.

– مطمئن شوید که تمام قطعات لازم گنجانده شده است.

– بررسی کنید که دبی شیر با مشخصات مطابقت دارد.

دریچه نیمه بسته است

شیر برقی هانتر ممکن است تا حدی بسته باشد. این مشکل می تواند به دلیل تنظیم مجدد دستی، فشار ناهموار، مشکلات برق سیم پیچ، گیرکردن میل سوپاپ، نشیمنگاه سوپاپ یا برخی دیگر از قسمت های معیوب سیستم ایجاد شود. برای رفع این مشکل لازم است سیم کشی، اتصال بین قطعات، تنظیمات برق و عملکرد سیم پیچ را به دقت بررسی کنید. در مورد دیافراگم معکوس، سعی کنید قبل از تعویض آن را دوباره نصب کنید.

مشکل سیم پیچ است

هنگام عیب یابی و تعمیر شیر برقی، مشکلات زیادی برای سیم پیچ پیش می آید. هنگامی که برق روشن است می تواند بسوزد، ذوب شود یا حتی سرد بماند. چنین مشکلاتی معمولاً به دلیل اتصال کوتاه، سیم پیچ آرمیچر کند، تغذیه نادرست ولتاژ یا دمای بالای گاز یا مایع رخ می دهد. برای رفع مشکلات کویل مراحل زیر را دنبال کنید:

منبع تغذیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که به خوبی به شیر آب و سیم پیچ وصل شده است. کویل برای دفع گرما نیاز به تهویه دارد.

اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه (AC، DC) با مشخصات سیم پیچ مطابقت دارد.

اگر کویل سوخته یا کاملاً آسیب دیده است، آن را با یک کویل مناسب جدید جایگزین کنید

سیم پیچ را تا زمانی که به طور کامل روی شیر برقی نصب نشده است، کار نکنید.

رطوبت سیم پیچ یا اطراف آن را بررسی کنید.

زره آسیب دیده را بردارید.

دمای گاز و آب را بررسی کنید.

صدای غیر طبیعی دریچه

اگر فشار غیرعادی روی شیر وجود داشته باشد. این می تواند باعث ایجاد صداهای آزاردهنده هنگام باز و بسته شدن شود. گاهی اوقات می توانید صدای آزاردهنده ای را از شیرهای برق بشنوید. بیشتر اوقات، اختلاف فشار علت اصلی این صداها است، اما گاهی اوقات اثر آب می تواند علت آن باشد. نصب لوله T-piece می تواند نویز را کاهش دهد. علاوه بر این، برای کاهش سرعت مایع و جلوگیری از ضربه آب. اندازه لوله را نیز می توان افزایش داد. برای نصب صحیح سیستم باید با یک فروشنده باتجربه شیر برقی تماس گرفت. آنها اغلب اندازه لوله ها را افزایش می دهند تا فشار وارد شده به لوله ها را کاهش دهند و این مشکل را حل کنند.

خواندن

دلایل عیب یابی و تعمیر شیرهای برقی را می توان نشان داد که به مرور زمان ذرات مختلفی مانند گرد و غبار و رسوب وارد شیرها شده و شروع به تأثیر بر عملکرد آنها می کند. در نتیجه نمی توانند کار خود را به خوبی انجام دهند. در نهایت، آلودگی شدید به شیر آسیب می رساند و باعث نشتی و مشکلات قطع می شود. نشتی دریچه نشانه واضحی است که ناخالصی ها مانع از بسته شدن کامل شیر می شوند. علاوه بر این، آلودگی می تواند به طور کامل شیر را مسدود کند و باعث خرابی آن شود.

دو کار اصلی برای حل این نوع مشکل وجود دارد:

> اجزای شیر را بررسی کنید. مطمئن شوید که آسیبی به آنها وارد نشده است. در صورت وجود مشکل، آن را تعویض کنید.

> تمام قسمت های شیر را با دقت تمیز کنید. اجسام خارجی، شن، زنگ، خاک و غیره را حذف کنید.

ولتاژ نادرست

برای ولتاژ نادرست، بررسی کنید که منبع تغذیه با مشخصات سازنده مطابقت دارد. ولتاژ تغذیه مورد نیاز متفاوت است. شیر می تواند یک شیر برقی 12 ولت یا یک شیر برقی 24 ولت DC باشد و منبع تغذیه نادرست می تواند به مدار و سیم پیچ شیر آسیب برساند. ولتاژ AC نیز از شیری به شیر دیگر متفاوت است. شیر برقی 110-120 ولت باید با منبع تغذیه مناسب استفاده شود.

مدار کوتاه

سیم کشی شیر برقی را بررسی کنید. تغییرات ولتاژ را بررسی کنید هر گونه نقص را تعمیر کنید در سیستم سیم کشی یا مدار برقی شیر را از نظر نشت مایع که می تواند باعث اتصال کوتاه شود بررسی کنید. مایع یا رطوبت یکی از دلایل اتصال کوتاه است که باعث ایجاد مشکل در شیر آب می شود.

قطعات متحرک کثیف یا خمیده

پیستون مخصوصا لوله را تمیز کنید. کثیفی در این قطعات می تواند باعث اصطکاک شدید و دمای بالا در هنگام کار شیر شود. اگر هر یک از این قطعات آسیب دیده یا خم شده است، آنها را تعویض کنید.

محیط بالا یا دمای محیط

اگر سیم پیچ به دلیل داغ شدن بیش از حد مایع بسوزد، ممکن است لازم باشد درپوش را با درپوشی جایگزین کنید که بتواند دمای بالاتر را تحمل کند. دمای بالای محیط نصب را در نظر بگیرید. راه حل دیگر افزایش تهویه در ناحیه ای است که شیر نصب شده است.

5 عامل رایج خرابی شیرهای برقی

این اینفوگرافیک پنج حالت اصلی خرابی شیرهای برقی را نشان می دهد. اغلب، خرابی شیر برقی می تواند باعث مشکلات تعمیری مانند کثیفی در شیر (80٪ موارد) شود. یکی دیگر از مشکلات رایج فشار دیفرانسیل پایین در شیر برقی غیر مستقیم است. این حالت خرابی برای انواع شیرها مانند شیرهای دو طرفه و شیرهای سه طرفه اعمال می شود.

نکاتی برای انتخاب شیر برقی مناسب

قبل از انتخاب شیر برقی، این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید تا از مشکلات مربوط به شیر برقی جلوگیری کنید. اینها مهمترین نکات هنگام انتخاب شیر برقی هستند.

– شیر برقی به کثیفی بسیار حساس است و فقط با آب یا هوای تازه کار می کند.

– لطفاً توجه داشته باشید که شیرهای برقی غیرمستقیم برای عملکرد صحیح نیاز به اختلاف فشار ثابت تقریباً 0.5 بار دارند. بنابراین نمی توانید از شیرهای غیر مستقیم در مدار بسته یا سیستم هایی با فشار ورودی کم استفاده کنید. شیرهای مستقیم و نیمه مستقیم با اختلاف فشار 0 بار کار می کنند.

– مطمئن شوید که محیط و دمای مورد استفاده با مواد شیر مانند جنس بدنه و آب بند سازگاری دارد.

– شیرهای الکتریکی به سرعت باز و بسته می شوند (بین 10 تا 1000 میلی ثانیه). استفاده نادرست ممکن است باعث خرابی سیستم شود (چکش آبی).

یک شیر برقی معیوب نمی تواند همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند. محیط در سیستم ممکن است به درستی تنظیم نشده باشد، که ممکن است باعث نشت مایع از دهانه شود. اگر وظیفه شیر مخلوط کردن سیال است، این می تواند یک وضعیت فاجعه بار ایجاد کند.

دکمه بازگشت به بالا