چگونه قیمت هر ماشین آجر را محاسبه می کنند ؟

دسته بندی:

آجر یک فراورده ساختمانی می باشد که در انواع مختلف رسی و ماسه آهکی و بتنی و … در شکل های گوناگون به تولید می رسد. از این محصول غالبا در چینش دیوار، نماسازی و کف سازی استفاده می نمایند. یکی از انواع پرکاربرد آجرها، آجر ماشینی می باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آجر ماشینی چیست؟ آجر سوراخ دار چیست؟ کاربرد و مزایای آجر سوراخ دار چه می باشد؟ از این آجر ها در چه عملیاتی استفاده می شود؟ در انتهای مطالعه این مقاله در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با کاربرد و مزایای آجر سوراخ دار با شماره 02137635000 تماس بگیرید. کارشناسان خوارزم سازه شما را برای خرید بهترین انواع آجر متناسب با کاربریتان راهنمایی می کنند.

آجر ماشينی یا آجر سوراخ دار چيست؟

آجر يكي از پرمصرف ترين و پر كاربرد ترين نوع مصالح ساختماني بوده كه در ديوار چيني و قالب بندي پي و حتي از آن در نما نيز استفاده مي شود. این محصول در انواع مختلفي دسته بندی مي شود. يكي از پر كاربرد ترين آنها آجر ماشينی است كه به آن آجر لفتون نيز مي گويند.

آجر ماشيني به آجري گفته مي شود كه روي سطح آن ٨ يا ١٠ سوراخ داشته باشد. ابعاد آن ٥.٥ در ١١ در ٢٢ سانت يمتر است. طبق استاندار تعيين شده توسط اداره استاندار براي آجر ماشيني، سوارخ هاي آن بايد ١.٥ تا ٢ سانتيمتر قطر داشته باشند. سوراخ ها نبايد از ٢٥ درصد كل آجر بيشتر باشند. فاصله سوراخي از سوراخ ديگر و همچنين از لبه ي آجر نبايد كمتر از ٣٠ درصد طول آجر باشد. يكي از بهترين و مرغوب ترين آجرهای ماشينی موجود در صنعت ساختمان سازی، آجر سوراخ دار است .

دلیل سوراخ دار بودن آجر ماشینی

سوراخ هاي موجود روي آجر به نحوه توليد و ساخت آن مربوط است، به دليل نفوذ سيمان و ملات درون آن اين سوراخ ها ايجاد شده است. از این طریق استحكام بالايي در سازه با استفاده از آجر سوراخ دار ايجاد شود . شاید تا همین لحظه متوجه شده باشید که سوال آجر ماشینی چیست؟ و آجر سوراخ دار چیست؟ هر دو یک جواب واحد دارند زیرا این دو آجر یکی هستند.

دسته بندی آجر ماشینی از لحاظ كيفيت و استاندارد 

  • ممتاز : از اسم آن مشخص بوده كه از كيفيت بالايي برخوردار است ، به صورت تمام اتوماتيك توليد مي شود.
  • درجه يك: به صورت نيمه اتوماتيك توليد مي شود .
  • درجه دو : به صورت آفتاب خشك توليد مي شود، يعني خشت ها با آفتاب خشك مي شوند.

برای بهره گیری از مزایای بهترین آجر سوراخ دار، این محصولات را از کارخانه تولیدی در تهران سفارش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد آجر سوراخ دار همین حالا با ما تماس بگیرید

رنگ آجر ماشینی چیست؟

رنگ هاي آجر ماشينی ، زرد ، قرمز ، گلبهي و قهوه ای است . از پركاربردترين اين رنگ ها زرد و قرمز بوده، كه از همه رنگ ها مناسب تر بوده و به دو صورت ساخته مي شود:

  • اكسترودي يا واير كات : محصول توليد شده توسط اين روش سه طرفه نما است.
  • پرسي: محصول توليد شده توسط اين روش چهار طرف نما است . براي انتخاب آجر درست و مناسب و اطلاع از مزایای آجر سوراخ دار و کاربرد آن با كارشناسان خوارزم سازه در ارتباط باشيد .

مزاياي آجر سوراخ دار چیست؟

  • به دليل وجود سوراخ بر روي آجر ماشينی قدرت نگه داري ملات آن زياد بوده و در نتيجه ديوار يا سازه ساخته شده با آجر ماشيني از استحكام بالايي برخوردار بوده است.
  • به دليل داشتن اين سوراخ ها بر روي خود از وزن آن نيز كاسته مي شود و وزن كمتري نسبت به آجر فشاري دارد .
  • اين آجر ضد اسيدي بوده و قدرت جذب آب آن كمتر از آجر فشاري است .
  • آجر ماشينی در مقابل زلزله مقاومت بيشتري نسبت به آجر فشاري دارد به اين دليل از اين آجر بيشتر استفاده مي شود .

برای رسیدن به پاسخ سوال آجر ماشینی و آجر سوراخ دار چیست؟ می توانید بعد از مطالعه این مقاله با کارشناسان خوارزم سازه با پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه تماس بگیرید.

نحوه ساخت و توليد آجر ماشینی

نحوه توليد آجر ماشيني در جاهاي مختلف متفاوت است . در ايران به روش سنتي يا گل نرم و در آمريكا به روش گل سفت بوده و در كشور هاي صنعتي به روش رس خشك ساخته و توليد مي شود .

روش سنتي يا گل نرم

در روش سنتي خاك رس را داخل گودال هايي به عمق ٢ متر و قطر ٢.٥ تا ٣.٥ متر با آب مخلوط مي كنند . اين فرايند خيس كردن خاك رس ٢٤ ساعت طول مي كشد. معمولا در كارگاه هاي توليدي سه گودال وجود دارد ، يك گودال در حال پر شدن ، يك گودال در حال فرايند خيس خوردن و گودال آخر براي برداشت گل رس آماده شده است . از اين فرايند براي توليد آجر ماشينی در نقاط مختلف دنيا كمتراستفاده مي شود .

روش گل سفت

تفاوت اين روش با روش قبلي در آن است كه در اين روش به خاك رس مقدار محدودي آب اضافه مي كنند و در نتيجه اين امر گل به دست آمده سفت است ، و بعد اين گل وارد دستگاهي مي شود كه داراي يك داس به شكل قالب آجر بوده تا گل را به شكل مورد نظر برش دهد و بعد از اين مرحله آجرهاي خيس را براي خشك شدن به محل ديگر انتقال داده مي شوند.

روش رس خشك

اين روش براي توليد ، بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد و كاربرد بيشتري دارد. خاك رس با رطوبت ٧ تا ١٠ درصد از آن استفاده مي كنند . كه مانند رس خشك است . در روش رس خشك ، خاك رس در داخل قالب ها فشرده مي شوند تا شكل يك آجر شوند . از هر روشي كه براي فشرده كردن خاك رس و تبديل آن به آجر استفاده كنيد ،به آن روش رس خشك گويند. ولي در اكثر ماشين آلات توليد كننده يك جت بخار تعبیه شده براي اينكه كمي رطوبت به داخل خاك رس دهد تا چسبندگي بين ذرات خاك رس إيجاد كند ، تا آجر هاي با كيفيت بالا توليد و ساخته شود ، و در آخر روش خاك رس خشك ، آجر ها براي خشك شدن به كوره انتقال داده مي شوند.

كاربرد آجر سوراخ دار

از آجر ماشيني در ساخت ديوار هاي مختلف استفاده مي شود. ديوار هايي كه از آجر ماشيني درست مي شوند، استحكام بيشتري نسبت به آجر فشاري دارند . و همچنين وزن كمتري هم دارند، در ساخت انواع سازه ها استفاده مي شود به غير از طاق ضربي كه در اين طاق اصلا استفاده نمي شود .يكي از جاهايي كه از آجر ماشيني بيشتر استفاده مي شود در نماي ساختمان است. رنگ هاي زرد و قرمز  آجر ماشيني كه در بازار ديده مي شود.

کاربرد آجر سوراخ دار برای نما

نما ساختمان با آجر يكي از انواع نما ها بوده ، كه در بسياري از مناطق ايران با استقبال زيادي مواجه است.از آجر ماشيني نيز بعضي مواقع در نما استفاده مي شود . آجری که در نما استفاده مي شود بايد داراي كيفيت بسيار بالايي باشد.

تفاوت آجر ماشینی با آجر فشاري 

تفاوت اين دو در مواد اوليه تشكيل دهنده آنها

جنس آجر ماشيني نسبت به آجرفشاري ترد تر و شكننده تر است. خاصيت مكندگيآجر ماشینی كمتر از آجر فشاري می باشد. اين آجر ها به علت ترد بودن قابل استفاده در تيشه كاري نمی باشند. به دلیل اینکه خاصيت مكندگي پاييني دارد ملات سيمان به خوبي به آجر نمي چسبد. از اين رو نمي توان در طاق ضربي از آجر ماشيني استفاده كرد به اين دليل روي آن سوراخ قرار داده اند .

تفاوت در وزن اندازه اين دو آجر

آجر فشاري در اندازه ٢٠*١٠*٥ و ٢٢* ١١* ٥ ساخته مي شود. آجر فشاري باعث شده كه ابعاد آجر ماشيني نزديك ابعاد آن باشد. به همين علت سايز آجر ماشيني در ايران ٢٢* ١٠* ٥.٥ و اضلاع آن حالت گونيايي مي باشد . و سطح آجر ماشيني صاف تر از آجر فشاري بوده است. آجر ماشينی در ظاهر داراي ٨ تا ١٠سوراخ بوده ولي آجر فشاري صاف و يك دست است

تفاوت در كاربرد اين دو

آجر فشاري داراي طول عمر و مقاومت بالاي آن دربرابر فشار و گرما ،كه از اين رو از آن براي زير كاري و سفت كاري و ديوار باربر ، تيغه چيني و طاق ضربي كه در حالت كلي در گره چيني استفاده مي كنند . وجود سوراخ روي آجر ماشيني باعث شده كه در هنگام ديوار چيني ملات به داخل آجر نفوذ كرده كه اين امر باعث استحكام بيشتر آجر ماشينی مي شود . همچنين براي ساخت ديوار هاي حمال كه ميخواهند ضد زلزله باشند از آجر ماشينی استفاده مي كنند ، به اين دليل ضد زلزله است چون با وجود سوراخ در روي آن ميتوان ميلگرد را از داخل سوراخ ها عبور داد و اين امكان را فراهم ميكند تا در داخل ديوار ميلگرد بارگذاري شود . از اين رو باعث شده تا ديوار استحكام و مقاومت بالايي داشته باشد.

تفاوت در قيمت

قيمت براي ماشيني به صورت تكي يا عددي محاسبه مي شود، ولي محاسبه قيمت در آجر فشاري بر حسب تن بوده ، كه معمولا هر تن آجر فشاري داراي ٤٥٠ تا ٥٠٠ عدد است. آجر فشاري به عنوان قديمي ترين مصالح ساختماني بوده كه در بازار برند هاي مختلفي چون آجر گري و آجر زبره دارد كه اين دو نام هاي ديگر آجر فشاري بوده اند . و ماده اوليه جهت ساخت آجر خاك رس است.

قيمت آجر ماشينی

قيمت آجر ماشيني به ابعاد و رنگ درخواستي مشتري بستگي دارد . قيمت آجر ماشيني چون در فصل زمستان توليدش كمتر مي شود در نتيجه اين امر قيمتش افزايش ميابد . به دليل اين كه در بازار در حال حاضر نوسانات قيمتي وجود دارد شما براي كسب اطلاعات درباره آخرين وضيعت قيمت آجر ماشيني ميتواني با خوارزم سازه كه يكي از توليد كنندگان معتبر بوده در ارتباط باشيد . با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال خود در رابطه با اینکه آجر ماشینی یا سوراخ دار چیست؟ کاربرد و مزایای آجر سوراخ دار چه می باشد ؟ خواهید رسید.

آجر در انواع گوناگونی تولید می‌شود و هریک مصارف متفاوتی در ساختمان دارد. از انواع آجرهای پرکاربرد می‌توان به آجر فشاری، آجر ماشینی، ، آجر ماسه آهکی، ، آجر لعاب‌دار، و آجر جوش اشاره کرد که هر کدام دارای انواع بخصوصی است و کاربردهای متفاوتی دارد. آجرهای ماشینی یکی از پرمصرف‌ترین آجرها در ساخت و ساز و صنعت ساختمان‌سازی هستند. از آنجایی که خرید آجر به خصوص ، ماشینی و … روند حساسی در پروسه ساخت و ساز بوده و باید به درستی انجام شود، حتماً باید قبل از تخصیص بودجه از، به خصوص ، قیمت آجر سفال، ماشینی و … مطلع شوید. در این مطلب به بررسی آجر ماشینی، روش تولید و انواع و کاربردهای آن می‌پردازیم.

آجر ماشینی چیست؟

آجر ماشینی یا آجر سوراخ‌دار دارای ۸ یا ۱۰ سوراخ به قطر ۱.۵ تا ۲ سانتی متر بر روی سطح آن است و در بازار ایران تحت عنوان آجر هشت سوراخ یا ماشینی شناخته شده و عرضه می‌گردد.
سوراخ‌های درون این آجر باید از تمام ضخامت آجر عبور کنند و سطح مقطع مجموع این سوراخ‌ها نباید بیش از ۲۵ درصد از سطح بزرگترِ آجر باشد و همچنین فاصله‌ی این سوراخ‌ها تا لبه‌ی آجر ماشینی و فاصله‌ی آنها از یکدیگر در هر آجر نباید کمتر از ۳۰ درصد از طول آجر باشد. این سوراخ‌ها به این دلیل ایجاد می‌شوند که در زمان ، ملات به شکل عمودی به درون آجر نفوذ کند و دیوار مستحکم‌تر گردد.
آجر ماشینی در مقایسه با آجر فشاری خیلی ترد و شکننده است و خاصیت مکندگی آن کمتر از آجر فشاری می‌باشد. این آجرها به دلیل ترد بودن، قابل تیشه‌داری نیستند و همچنین به خاطر اینکه فاقد خاصیت مکندگی مناسب هستند و قادر نیستند به خوبی به ملات بچسبند، در جاهایی مثل طاق ضربی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
ابعاد آجر ماشینی ۵.۵×۱۱×۲۲ سانتیمتر است. ضلع‌های این آجر گونیاتر بوده و سطوح آن نسبت به آجرهای فشاری صاف‌تر می‌باشد.

مزایای آجر ماشینی

سوراخ‌های موجود در آجر ماشینی به روش ساخت و تولید آن بستگی دارد. این سوراخ‌ها برای نفوذ عمودی ملات به درون سیمان درست می‌شوند تا سازه‌ای که با آجر ماشینی ساخته‌ می‌شود استحکام بیشتری پیدا کند. همچنین برای ساخت دیوار چینی و دیوارهای حمال می‌توان درون سوراخ‌های این آجر از استفاده‌ کرد تا استحکام دیوار بالا رود و به اصطلاح دیوار مسلح گردد. آجر ماشینی به علت داشتن سوراخ نه تنها استحکام بیشتری به سازه می‌بخشد، بلکه وزن کمتری نیز نسبت به برخی آجرهای دیگر دارد. آجر ماشینی خاصیت ضد اسیدی دارد و نسبت به آجر فشاری، مقاومت بیشتری در مقابل زلزله دارد. این آجر همچنین تخلخل کمی دارد و آب کمتری را جذب‌ می‌کند.

کاربرد آجر ماشینی

همانطور که گفتیم، این آجر در ساخت دیوارهای حمال به کار می‌رود زیرا می‌توان میلگرد را از طریق سوراخ‌های موجود در سطح آجر وارد کرد. دیوار آجری مسلح مقاومت بالایی در برابر نیروی زلزله دارد و گزینه مناسبی برای ساخت می باشد.
البته مانند هر آجر دیگری، می‌توان این آجر را برای ساخت دیوار‌های گوناگونی استفاده کرد. دیوار‌هایی که به وسیله‌ی آجر ماشینی ساخته‌ می‌شوند، از استحکام بیشتری نسبت به دیوارهایی از جنس آجر‌های فشاری برخوردارند و همچنین سبک‌تر می‌باشند.
این آجر در ساخت تمام انواع سازه‌ها کاربرد دارد و تنها سازه‌ای که این آجر برای ساخت آن مناسب نیست طاق ضربی است.
یکی از کاربرد‌های بزرگ آجر ماشینی، نمای ساختمان است. این آجر در رنگ‌های قرمز و زرد در بازار موجود است و در ساخت نمای ساختمان بسیار کاربرد دارد.

آجر ماشینی چگونه تولید می‌شود؟

تولید آجر ماشینی در سراسر دنیا به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. این آجر در ایران به روش سنتی یا گل نرم تولید می‌شود؛ در جنوب آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی از روش گل سفت برای ساخت این آجر استفاده می‌شود و در کشور‌های صنعتی و پیشرفته نیز از روش رس خشک استفاده می‌شود. در ادامه هر روش را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

روش گل نرم

روش گل نرم در ایران رایج است و یک روش سنتی برای تولید آجر می‌باشد. در این روش، خاک رس در یک گودال به عمق ۲ و قطر ۲.۵ تا ۳.۵ متر به مدت ۲۴ ساعت خیسانده‌ می‌شود، سپس گل را وارد دستگاه قالب‌زنی می‌کنند و آن را قالب می‌زنند. پس از اتمام عملیاتِ قالب زدن، خشت‌ها را خشک‌ می‌کنند و در آخر آنها را در کوره‌ پخت می‌کنند.

روش گل سفت

تولید آجر ماشینی با استفاده از روش گل سفت در جنوب آمریکای شمال و آمریکای مرکزی انجام‌ می‌شود. این روش مثل روش قبل است، فقط با این تفاوت که آب کمتری را به رس اضافه‌ می‌کنند و گل سفت‌تری درست می‌شود.
تولید آجر با استفاده از تکنیک‌های گل نرم و گل سفت هر دو سنتی است. این روش‌ها معمولاً در کوره‌های آجرپزی استفاده‌ می‌شوند. سه گودال در داخل کوره‌ها وجود دارد که یکی از آنها پر از گلِ آماده برای قالب‌زنی است و دیگری در مرحله‌ی خیساندن قرار دارد. در گودال سوم نیز خاک رس و آب را با هم مخلوط‌ می‌کنند. در این دو روش، گل نرم یا سفت که آماده برای قالب‌زنی است، همیشه در دسترس قرار دارد.

روش رس خشک

روش رس خشک یک روش مدرن و صنعتی است. در این روش، خاک رس دارای تقریباً ۱۰ درصد رطوبت است و آب موجود در آن به قدری نیست که رس را به گل تبدیل کند. طی روند تولید آجر به این روش، خاک را درون قالب‌های از پیش بخار داده شده‌ می‌ریزند و سپس در داخل کوره‌ می‌پزند.
به قالب‌ها بخار می‌دهند و دلیل بخار دادن آنها این است که یک رطوبت نسبی ۷ تا ۱۰ درصدی ایجاد شود تا در هنگام پختن، ذرات رس بهتر به هم بچسبند و آجر مستحکم‌تری شکل بگیرد.

تفاوت آجر ماشینی با دیگر آجرها

آجرهای ماشینی دارای سطوح صاف و صیقلی با ۸ تا ۱۰ سوراخ هستند اما آجرهای فشاری رنگ یکدست و سطح زبری دارند، در نتیجه به آنها آجر زبره نیز گفته می‌شود.
آجرهای ماشینی برخلاف آجرهای فشاری بسیار ترد و شکننده بوده و قابلیت تیشه‌داری ندارند؛ آنها خاصیت مکندگی کمتری دارند، در نتیجه ملات به خوبی به آنها نمی‌چسبد. بنابراین از آجرهای ماشینی برای ساخت طاق‌های ضربی استفاده نمی‌شود. در مقابل، آجرهای فشاری طول عمر و مقاومت زیادی دارند، به همین علت از آنها برای کارهایی مثل زیرکاری و سفت‌کاری، دیوار باربر، تیغه چینی، طاق ضربی و غیره استفاده می‌کنند.
آجرهای ماشینی به صورت تکی (دانه‌ای) به فروش می‌رسند اما آجرهای فشاری به شکل تن فروخته می‌شوند و هر تن تقریباً شامل ۴۵۰ – ۵۰۰ عدد آجر فشاری است. دسته بندی:

آجر ها در انواع مختلف به تولید می رسند و مصارف گوناگونی دارند. یکی از انواع بسیار کاربردی آجر های تولید شده، آجر ماشینی می باشد. در این مقاله شما را در استعلام قیمت و خرید آجر ماشینی سوراخ دار راهنمایی نموده و از طریق فروش اینترنتی مجموعه، امکان خرید عمده در سراسر کشور را برای شما مهیا می نماییم.

یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردی ترین مصالح ساختمانی آجر می باشد. که در دیوار چینی تا قالب بندی پی و نمای ساختمان از آجر استفاده می شود. یکی از پرکاربردی ترین نوع آجر آجر ماشینی و یا آجر لفتون بوده که نام دیگر آجر ماشینی است.

آجر انواع مختلفی دارد و هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. نمونه هایی از آجر، آجر ماشینی ، آجر فشاری ، آجر نسوز ، آجر لعاب دار، آجر نما سفید ، آجر ماسه آهکی ، آجر جوش می باشند. هر کدام این آجر ها انواع مختلف دارند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. آجر ماشینی یکی از پر کاربرترین نوع آجر در مصالح ساختمانی می باشد.

آجر ماشینی چیست؟

آجر ماشینی به آجری گفته می شود  که روی بزرگ ترین سطحش دارای ۸ و یا ۱۰ سوراخ می باشد. ابعاد آجر ماشینی ۵.۵*۱۱*۲۲ میباشد .طبق استاندارد تعیین شده قطر این سوراخ ها ۱.۵ ویا ۲ سانتی متر است. سوراخ های موجود روی آجر ماشینی نباید بیشتر از ۲۵ درصد سطح آن را اشغال کند. برای خرید آجر سوارخ دار با کارشناسان مجموعه پر قدمت خوارزم سازه با قابلیت فروش اینترنتی آجر ماشینی تماس بگیرید.

علت سوراخدار بودن آجر ماشینی

سوراخ های موجود بر روی آجر ماشینی به نحوه تولید و ساختش ربط دارد. وجود این سوراخ ها بسیار مفید است ، چون ملات سیمان به صورت عمودی وارد آجر می شود از این سوراخ ها عبور کرده و باعث چسبندگی بیشتر و بهتر میشود. و در نتیجه این امراستحکام ساختمان بالا می رود. زمانی که میخواهند از این آجر در دیوار چینی استفاده کنند از لابه لایه سوراخ ها میلگرد عبور می دهند تا استحکام دیوار را افزایش دهد. اینگونه از ساختمان ها ضد زلزله می باشند.

مزایای خرید آجر سوراخ دار

به دلیل وجود سوراخ ها در سطح آجر ماشینی سازه ی ساخته شده از استحکام بالایی برخوردار است.

آجر ماشینی به دلیل وجود سوراخ ها از وزن کمتری نسبت به آجر فشاری برخوردار است.

آجر ماشینی به دلیل داشتن سوراخ ها و عبور دادن میلگرد از آنها ، باعث میشود استحکام بالا رود به این دلیل از آجر ماشینی در دیوار باربر و حمال استفاده می شود.

آجر ماشینی به دلیل وجود سوراخ ها و عبور دادن میلگرد از استحکام بالایی نسبت به آجر فشاری برخوردار است و همچنین ضد زلزله می باشد.

معایب خرید آجر ماشینی

آجر ماشینی به دلیل ترد بودن قابلیت تیشه کاری را ندارد.

قابلیت جذب ملات کمتری دارد، نمیتوان از این آجر در طاق ضربی استفاده کرد.

چون شکننده است ضایعات زیادی دارد.

ضایعات حاصل از جابه جایی آجر ماشینی زیاد است.

نحوه تولید آجر ماشینی

اجر ماشینی به روش های متفاوتی تولید می شود، در ایران به روش سنتی و با گل نرم ، و در کشور های دیگر به دو روش گل سفت و رس خشک تولید می شود.

روش سنتی و با گل نرم

در فرایند تولید گل نرم ، خاک رس در داخل گودال هایی به عمق ۲ متر و قطر ۲.۵ تا ۳.۵ با آب مخلوط می شوند. ۲۴ ساعت این فرایند خیس کردن طول میکشد. معمولا در کارخانه ها سه گودال وجود دارد، که همیشه یکی در حال پر شدن ، بعدی در حال خیساندن ، و آخری در حال خالی شدن و برداشت گل رس می باشد. گل رس به دستگاه خشت زنی انتقال داده می شود این دستگاه گل ها را به صورت خشت برش می دهد و بیرون می آید. و سپس برای خشک شدن و اماده برای پخت در محلی قرار میدهند تا خودشان را بگیرند، سپس خشت ها را  داخل کوره برای پخته شدن قرار می دهند . این روش تقریبا مختص کشور ما بوده و بقیه کشور ها از دو روش بعدی استفاده می کنند.

روش گل سفت

تفاوت این روش با روش قبلی در مقدار آبی است که به خاک رس اضافه می شود . آب اضافه شده باید به مقداری باشد که گل به دست آمده سفت باشد. سپس این گل وارد دستگاهی می شود که یک داس به شکل قالب آجر دارد و گل را به شکل مورد نظر برش می دهد، سپس این خشت ها را برای خشک شدن  به محلی انتقال میدهند تا آماده پختن در کوره شوند.

روش رس خشک

این روش بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. خاک رس با رطوبت ۷ تا ۱۰ درصد مورد استفاده قرار میگیرد. در ظاهر مانند خاک رس خشک است. در این روش خاک رس در قالب هایی فشرده شده می شوند تا مانند خشت شوند. هر روشی که با فشرده سازی خاک رس باعث ایجاد آجر شود روش رس خشک است. در اکثر ماشین آلات تولید آجر به روش رس خشک قبل از ورود خاک رس به قالب یک جت بخار قرار داده شده است تا کمی رطوبت در خاک رس ایجاد کند تا چسبندگی بین ذرات خاک رس ایجاد شود، کیفیت آجر های تولید شده توسط این روش بسیار بالا می باشد ، و در آخر این روش آجر ها برای پخت به کوره انتقال داده می شوند.

کاربرد آجر ماشینی

از آجر ماشینی میتوان در ساخت دیوار های مختلف استفاده کرد. دیواری که با آجر ماشینی ساخته میشود محکم تر و سبک تر از آجر فشاری است.

از آجر ماشینی در ساخت انواع سازه ها استفاده می شود، تنها جایی که نباید از این آجر ماشینی در ساختش استفاده شود طاق ضربی است.

یکی از کاربرد های زیاد آجر ماشینی در نمای ساختمان می باشد. انواع قرمز و زرد آن در بازار موجود می باشد و در نما نیز از این دو رنگ استفاده می شود. به دلیل استحکام بالا می توان در دیوار های باربر نیز از آجر ماشینی استفاده کرد.

تفاوت آجر ماشینی با آجر فشاری

تفاوت در شکل

اجر فشاری دارای سطحی یکدست و زبره است، به این دلیل است که به آجر فشاری آجر زبره نیز گفته می شود. آجر ماشینی دارای سطحی صاف و صیقلی است و در روی سطحش ۸ و یا ۱۰ سوراخ دارد.

تفاوت در مواد اولیه

آجر ماشینی ترد و شکننده تر از آجر فشاری می باشد ، آجر ماشینی خاصیت مکندگیش پایین تر از آجر فشاری است. به دلیل ترد بودن آجر ماشینی توانایی تیشه کاری را ندارد و چون خاصیت مکندگی پایین دارد ملات به خوبی به این آجر نمی چسبد. و برای طاق ضربی از این نوع آجر استفاده نمی شود.

تفاوت در کاربردشان

آجر فشاری از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار است، به این دلیل از این آجر در ساختمان سازی برای دیوار چینی استفاده میشود، برای دیوار های باربر ، سفت کاری و زیر کاری، تیغه چینی، طاق ضربی  و… از آجر فشاری استفاده می شود. روی سطح آجر فشاری سوراخ هایی وجود دارد که پر کردن آنها با ملات باعث استحکام هرچه بیشتر دیوار می شود . آجر ماشینی در ساخت دیوار باربر استفاده میشود و دیوار هایی که با این آجر ساخته شده باشند ضد زلزله هستند. به دلیل مقاومت بالای آجر فشاری برای ساخت دیوار های بارکش توصیه می شود.

تفاوت این دو آجر از نظر نحوه فروش و قیمت

فروش آجر های ماشینی به صورت تکی میباشد ولی محاسبه تعداد آجر فشاری برحسب تن که در هر تن ۴۵۰ تا ۵۰۰ عدد آجر وجود دارد. اجر فشاری نسبت به آجر ماشینی قدمت زیادی دارد، که آجر فشاری نام های دیگری از قبیل آجر زبره و آجر گری دارد.

چرا آجر نما شوره می زند

دلیل شوره زدن آجر وجود نمک ها درون آب است. زمانی که آب بخار می شود این نمک ها بر روی سطح دیوار باقی می مانند، و با گذشت زمان باعث فرسوده و خراب شدن نمای ساختمان میشود. اکثر مردم فکر می کنند وجود شوره بر روی نما دلیلش آجر است ولی اشتباه است. درحالی که نمک های موجود در ملات و اب و شن باعث این شوره ها می شوند. یکی دیگر از عوامل موثر در شوره نما رطوبت هوا است، که به مرور زمان این مشکل از بین می رود. راه حل هایی برای از بین بردن شوره وجود دارد که به شرح زیر می باشد.

دستمال زبر و یا گونی نخی را بر روی شوره های دیوار بکشید، برای مواقعی خوب است که این شوره ها کم باشد.

اگر مقدار شوره ها زیاد باشد نما را باید شست، و هم زمان با جارو و یا دستمال بر روی آجر نما بکشیم تا شوره ها پاک شوند.

در صورتی که شوره ها زیاد باشند میتوانیم از جوهر نمک رقیق شده  استفاده کنید.

می توانید از ماده نانو برای از بین بردن شوره ها و محافظت از سنگ استفاده کنید.

قیمت آجر ماشینی سوراخدار

قیمت آجر ماشینی با توجه به کیفیت مواد اولیه، کیفیت تولید ، برند سازنده و ابعاد و … متفاوت است. هر چه کیفیت آجر سوراخدار بالاتر رود قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. و هرچه ابعاد این آجر کوچک تر باشد قیمتش کمتر خواهد بود. قیمت آجر فله ای با نمونه بسته بندی شده اش فرق دارد. قیمت بسته بندی آجر ماشینی بیشتر از نمونه فله ای آن میباشد. و به دلیل نوسانات موجود در بازار روز شما میتوانید برای کسب اطلاعات قیمت با کارشناسان خوارزم سازه تماس حاصل فرمایید. قیمت در پایین تر از جاهای دیگر است. این کارخانه قابلیت فروش اینترنتی آجر ماشینی و ارسال به سراسر کشور را داراست.

خرید آجر سوراخ دار ماشینی 

شما میتوانید از این به بعد آجر های ماشینی ۱۰ سوراخه را با بهترین قیمت ممکنه و مرغوب ترین کیفیت از تولیدی تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با تولیدی خوارزم سازه تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازمه برای فروش اینترنتی آجر ماشینی صورت گیرد.

آجر ۱۰ سوراخدار از خاک رس و یا شیل تهیه میشود. آجر سوراخدار هم در قالب کوچک و هم در قالب بزرگ تولید می شود، و رنگ هایش زرد ، گلبهی و قرمز میباشد که از نظر کیفیت نیز با هم متفاوت اند. این آجر که از خاک رس درست میشود برای آماده شدن درون کوره پخت می شود.

آجر لفتون تنوع زیادی دارد ولی نوع پرمصرف آن ۱۰ گل است. از این آجر در ساخت دیوار استفاده می کنند، در دیوار هایی که بار روی آنها قرار میگیرد میتواند استفاده شود تا بتواند فشار حاصله را متحمل شود. چیدمان این آجر مانند پازل است، تا تحملش در مقابل فشار و وزن افزایش پیدا کند. آجر لفتون جز آجر ماشینی می باشد و بسیار پر مصرف است.

لیست قیمت روز آجر

آجر ها به شکل بلوک های منظم و مکعبی شکل تولید می شوند . همه آجر ها معمولا از خاک رس تهیه می شوند. از آجر در بیشتر کارهای ساختمانی استفاده می شود. در گذشته نیز هرگاه سنگ برای ساختن در دسترس نبود از آجر استفاده میکردند. لیست قیمت آجر و سفال هرساعت در حال به روز رسانی می باشد و شما می توانید در سایت اینترنتی لیست را مشاهده کرده و خرید آجر ماشینی سوارخ دار خود را از تولیدی انجام دهید که قیمتش پایین تر است.

معیارهای دسته بندی آجرها

  • کیفیت
  • روش تولید
  • مواد به کار برده شده در ساختش
  • محل بکار گیری
  • کاربرد
  • شکل ظاهری

آجر ها را بر اساس معیار های بالا دسته بندی می کنند.

تقسیم بندی براساس کیفیت: آجر درجه یک ، آجر درجه دو و آجر درجه سه است.

تقسیم بندی بر اساس روش تولید: آجر اکسترودی ، آجر پرسی ، آجر دست ساز است.

این تقسیم بندی بر اساس مواد به کاربرده شده در ساختش: آجر رسی و یا سفالی ،آجر بتنی ، آجر شیل و آجر نسوز می باشد.

تقسیم بندی آجر بر اساس محل بکار گیری: آجر توکار، آجر است.

انواع آجر بر اساس کاربردش : آجر های معمولی ، آجر های مهندسی است.

انواع آجر براساس شکل : آجر هره ، آجر مجوف، آجر پخ میباشد.

قیمت روز آجر بر هر یک از عوامل بالا بستگی دارد و همواره در حال نوسان است.

فروش اینترنتی آجر ماشینی

امروزه بسیاری از مشتریان آجر را به صورت عمده خریداری می کنند. این فکر در بین خریداران وجود دارد که چگونه واسطه ها را از میان بردارند و کم کنند و مستقیم از کارخانه ها خرید خود را انجام دهند، چرا که خرید  از خود کارخانه مزایایی دارد.

  • قیمت بسیار کمتر از بازار
  • اعتبار بالاتر
  • سود بیشتر
  • برند شدن و شناخته شدن

فروش اینترنتی آجر ماشینی این امکان را فراهم میکند تا مشتری راحت تر بتواند از قیمت آجر مطلع شود، و قیمت ها را با هم مقایسه کند در نتیجه هزینه کمتری برای خرید آجر ماشینی سوارخ دار متحمل شود. همچنین می تواند جزییات آجر ها را مورد مطالعه قرار دهد و از مشخصات صادقانه آجر مورد نظر مطلع شود. این فروش هم برای فروشنده سود دارد چون مشتری زیادی جذب می کند و تمام تولیداتش را می تواند به نمایش بگذارد و هم برای خریدار که واسطه از میان برداشته می شود و قیمت نهایی برایش با صرفه تر خواهد بود و هم می تواند نمونه های زیادی از آجر مورد نظرش را بررسی کند. شما می توانید تولیدی خوارزم سازه را برای خرید آجر ماشینی سوراخ دار انتخاب کنید.

کارخانه های معتبر خرید آجر سوراخ دار

در کشور ما کارخانه های معتبری وجود دارد که با بهره گیری از فناوری روز دنیا و با استفاده از تکنولوژی نوین،  بهترین و با کیفیت ترین اجر ها را در کمترین زمان ممکن برای شما تولید میکنند. شما خریداران عزیز سعی کنید بهترین کیفیت و قیمت را از بین تولید کنندگان اجر پیدا کنید و در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشید. ما در اینجا شما را می توانیم کمک کنیم تا با بهترین تولید کننده آجر خوارزم سازه با فروش اینترنتی آجر ماشینی ارتباط بر قرار کنید و به خرید آجر ماشینی سوراخ دار بپردازید.

آجرهای فشاری خیلی قدیمی‌تر از آجرهای ماشینی هستند و در عملیات ساخت و ساز، آجرهای فشاری برای ساخت دیوارهای باربر، کرسی چینی و طاق استفاده می‌شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا