کسب و کار ایرانی

کاربرد های ورق استیل 316 چیست؟

کاربرد های ورق استیل 316 چیست؟

ورق یا ورق استنلس استیل به دلیل خواص مکانیکی و فیزیکی یکی از فراگیرترین محصولاتی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است. در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده از ورق استیل 316 صحبت کنیم، اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، حتما تا پایان این مقاله با مهفا همراه باشید.

با توجه به ورق استیل 316 و کاربردهای متنوع آن، لازم به ذکر است که قیمت ورق استیل متفاوت است، بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تهیه شود.

آشنا با ورق استیل 316

پس از ورق 304، محبوب ترین و رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ، فولاد 316 است. میزان کپک موجود در این محصولات چیزی است که آنها را متفاوت می کند. مقدار مولیبدن موجود در محصول باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی می شود. این خوردگی می تواند ناشی از ترک یا سوراخ در کلر باشد.

قدرت جوشکاری بالای این محصول باعث شده است که در فرآیند نورد به شکلی خاص طراحی شده و در قطعات قابل استفاده در صنایع ساختمانی، ساختمانی و حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.

محتوای ورق فولادی 316 در محدوده 18 تا 8 درصد آلیاژ کروم نیکل است. استحکام و حفظ خواص مکانیکی در دماهای بالا به دلیل وجود مولیبدن در ساختار این محصول است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

این نوع ورق فلزی به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی به «فلز نچسب» نیز معروف است. این محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از ارزش پول است.

دارای حداکثر 316 صفحه

قبل از صحبت در مورد کاربرد ورق فولادی 316; بد نیست ویژگی های این محصول را بدانید. این محصول نسبت به سایر ورق ها ویژگی های منحصر به فردی دارد و همین امر باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه در مورد ویژگی های این محصول صحبت خواهیم کرد.

قابلیت جوشکاری بالا

این محصول دارای استحکام جوش بالایی است، جوشکاری دوبل برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی انجام می شود. این باعث می شود که آنها در برابر آسیب مقاوم تر شوند.

مقاومت در برابر دمای بالا

ورق فولادی 316 در برابر حرارت تا 925 درجه سانتیگراد بسیار مقاوم است.

مقاومت در برابر خوردگی

اصل عملکرد این نوع ورق استنلس استیل مقاومت در برابر خوردگی است که با افزایش دما افزایش می یابد. در مقابل، آنها در برابر محیط های شیمیایی مانند عکاسی و صنعت نساجی مقاومت نشان می دهند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و غیره این ورق با داشتن پایداری در شرایط موجود از خوردگی محافظت می کند.

کاربرد های ورق استیل 316 چیست؟
کاربرد های ورق استیل 316 چیست؟

کاربرد ورق استیل 316

ورق استنلس استیل 316 در استانداردهای موجود برای محصولات فولادی به عنوان گرید دریایی یاد می شود. دلیل این نام گذاری کاربرد ورق فولادی 316 در محیط های پر نمک مانند مناطق ساحلی است. در بیشتر مناطق با آب و هوای گرم، زنگ زده و قهوه ای می شود.

یکی از کاربردهای ورق فولادی 316 تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و پالایشگاه می باشد. بعلاوه به دلیل ضد اسید بودن از استحکام و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی برخوردار است. به دلیل خاصیت غیر واکنشی در تولید و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی نیز استفاده می شود.

صفحات فولادی 316 به دلیل استفاده از نیکل و کروم برای ایجاد خاصیت ضد زنگ می توانند در دمای بالا مقاومت کنند. علاوه بر این، مقاومت آن در برابر اسیدها، کلریدها و بازها باعث شده است که بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی داشته باشد. با این حال، انواع دیگر صفحات فولادی هنگام قرار گرفتن در این نوع محیط، دچار سوراخ شدن و خوردگی می شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کاربردهای دیگر ورق فولادی عبارتند از:

طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و نیمکت

تجهیزات تولید در صنعت داروسازی

تجهیزات قایق

تولید تابلوهای معماری ساحلی، نرده و نرده

صنعت حمل و نقل برای تولید مخازن شیمیایی

به عنوان محافظ لحیم کاری استفاده می شود و می توان از آن در آب و فیلتراسیون استفاده کرد

تامین و تولید تجهیزات صنعت نفت و پتروشیمی

ساخت فنر و کانکتور

تولید مبدل های حرارتی

تامین و تولید تجهیزات صنایع غذایی

تولید قطعات کوره

تجهیزات عکاسی

استفاده در ساخت ابزار خمیر کاغذ

در صنعت هوافضا برای تولید قطعات موتور جت استفاده می شود

تولید قطعات شیر ​​و پمپ

گرید 316 یکی از پرکاربردترین گریدها است و معمولاً در بسیاری از صنایع به عنوان فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این محصول به دلیل مقاومت و دوام در برابر رنگ پریدگی قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ اگر تجربه خرید این محصول را دارید و تاکنون از آن استفاده کرده اید، نظرات خود را بنویسید تا بخوانیم.

مشخصات ورق استیل 316 چیست؟

این محصول قابلیت جوش پذیری بالایی دارد، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم بوده و در برابر حرارت بالا نیز مقاومت می کند.

استیل 316 چگونه استفاده می شود؟

کاربرد ورق فولادی 316 در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله صنایع نساجی، نفت و پالایش می باشد.

دکمه بازگشت به بالا