مجله علمی و سلامت

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند فدیه نرم افزار حمله به شرکت های فناوری در ایالات متحده. طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلیس فدرال به کاربران ، این شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه جولای به ایالات متحده رسیده بود و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بوده است.

این کارمند که ویزای آمریکا را نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از ملاقات هر دو ، کریچکو درخواست قرارداد کرد. وی در ازای آلوده کردن سیستم رایانه ای تسلا با برنامه راه حل ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو بدست آوردن اطلاعات کامل تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از این شرکت ، ارائه کلیه اطلاعات دریافتی به کاربران اینترنت بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این موارد ، FBI موفق به دستگیری کریچکو شد که وی قصد ترک ایالات متحده را داشت.

حمله سایبری به تسلا

شیوع سیاه نمایی در ایالات متحده

مقامات FBI گفتند که کریچکو قبلاً به شرکت های مختلفی حمله کرده است اما اسامی این شرکت ها را اعلام نکرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط پلیس فدرال ، یک شرکت دیگر که به طور مشابه حمله کرده 4.5 میلیون دلار پرداخت کرده است تا کریچکو ، یک متقلب روسی را تأیید کند. اگر کارمند روسی در تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی داد ، سرنوشت مشابهی برای ابرقدرت دنیای وسایل نقلیه الکتریکی رقم می خورد.

راه حل با برنامه های راه حل در ایالات متحده معمول است ، جایی که شرکت هایی مانند کارناوال و گارمین اوایل این ماه وضعیت مشابهی را تجربه می کنند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. طبق گزارش FBI مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان در سالهای اخیر به شدت مورد حمله قرار گرفته اند.

2323

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا