مجله بانوان

کارگاه داستان‌نویسی پنج‌ نویسنده زن برپا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اولین دوره در کارگاه آموزشی “به گفته نویسنده” با حضور پنج زن نویسنده به زودی در موسسه فرهنگی آموزشی فردا برگزار می شود. در این دوره که با هدف آشنایی شرکت کنندگان با روش ها و فنون داستان سرایی پایه گذاری شده است ، پنج نویسنده زن تجربه داستان نویسی خود را به اشتراک می گذارند.

ناهید طباطبایی ، مهسا موهبلی ، بهناز علیپور گاسکاری ، فرشته احمدی و عالیه طباطبایی این دوره را تدریس می کنند که قرار است در یک کارگاه 10 ساعته با 2 ساعت زمان برای هر جلسه برگزار شود. در این کارگاه ، هر نویسنده در دو جلسه بصورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

برخی از موضوعات ایندوره عبارتند از: ایده های من از کجا و چگونه به وجود می آیند؟ ، چگونه می توانم ایده ای را به روایت تبدیل کنم؟ ، چگونه می توانم در مورد خودم و تجربه خود در داستان صحبت کنم؟ ، تکنیک داستان گویی چگونه به نوشتن کمک می کند؟ و کدام نویسندگان بر سبک روایی من تأثیر گذاشته اند؟

در پایان دوره ، شرکت کنندگان یک داستان کوتاه می نویسند که توسط یک استاد راهنما بررسی می شود و در پنج اثر منتخب در وب سایت موسسه و در یکی از مجلات ملی منتشر می شود.

ناهید طباطبایی، در سال 1337 در تهران متولد شد. رمان «چهل سال» یکی از شناخته شده ترین آثار وی است که به فیلمی سینایی به کارگردانی علیرضا رئیسیان تبدیل شد. داستان “همایون” از مجموعه “جامدهوران” توسط “جامدهوران” توسط ناهید طباطبایی و حمیدرضا قطبی که جایزه افتخار بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد ، به طور مشترک نوشته شده است. از دیگر آثار می توان به “شب سور” ، “من اگر رکسانا نبودم …” ، “ستاره فیلم” ، “برف و نرگس” و “آبی و صورتی” اشاره کرد.

مهسا محبعلی، در سال 1351 در تهران متولد شد و داستان نویسی را از کارگاه های رضا براهنی در سال 1981 آغاز کرد. محبلی برای مجموعه داستان کوتاه “عشق در پاورقی” و رمان “نگران نباشید” برنده دو دوره جایزه بنیاد گلشیری است. همچنین “نگران نباشید” از نویسندگان و روزنامه نگاران نیز جوایزی کسب کرده است. از دیگر کارهای وی می توان به “نفرین خاکستری” و “واو ، ما ساده خواهیم بود” اشاره کرد که آخرین آنها در افغانستان منتشر شده است.

بهناز علیپور گاسکاری، متولد 1347 در گیلان ، دارای دکترای ادبیات تطبیقی. اولین مجموعه داستان وی “برویم …” برنده جایزه مهرگان ادب ، جایزه ادبیات یلدا و جایزه پروین اعتصامی شد. مجموعه داستان وی “باش …” همچنین برنده جایزه مهرگان ادب شد. از دیگر آثار این نویسنده ، منتقد و منتقد ادبی می توان به “ما ماندیم ..” ، “بازآفرینی نظام هشت آسمان توسط امیر خسرو دهلوی” ، “راز کیمیاگری و افسانه آنلاین و ماه” و “سیمین دانشور و” اشاره کرد. آنیتا دسای ”.

فرشته احمدی، در سال 1351 در کرمان متولد شد. وی در رشته معماری تحصیل کرد و اولین مجموعه داستان کوتاه خود را “سرای” در سال 1983 منتشر کرد. داستان “تلویزیون” از این مجموعه توسط هوشنگ گلشیری انتخاب شد. اولین رمان وی ، “پری از فراموشی” نیز تندیس پرفروش ترین ها را در جوایز یک روزه در سال 2009 دریافت کرد. از دیگر کارهای وی می توان به “جنگل پنیر” ، “گرمازدگی” و “هیولاهای خانه” اشاره کرد.

هدیه عالی، آیا یک نویسنده ایرانی-افغان متولد 1981 است که مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را دنبال کرده و در زمینه نمایش نیز فعالیت می کند. وی در این زمینه جوایزی کسب کرده است. رمان “کافور” در شانزدهمین جایزه مهرگان ادب موفق به کسب آتای شد و در جایزه ادبیات واو مورد تقدیر قرار گرفت.

عطایی همچنین برنده دو جایزه داستان تهران شده است. از دیگر کارهای وی می توان به “دریافت قابیل هابیل کشته شود” و “چشم سگ” اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا