مجله اجتماعی

کار یک پرستار کودک چیست؟

وظایف پرستار بچه (هر آنچه که والدین و پرستاران باید بدانند)

نگهداری از کودک در منزل آسانی نیست. برای اینکه یک پرستار بچه خوب باشید، عشق به بچه ها مهم است. بسیاری از والدین به دلیل مشغله کاری و شخصیت متفاوت فرزندانشان ترجیح می دهند پرستار کودک استخدام کنند. به این ترتیب بیشتر نیازهای نوزاد توسط پرستار برآورده می شود و والدین می توانند لحظات آرام و با کیفیتی را در کنار فرزندان خود سپری کنند.

با هر کودکی باید طبق یک برنامه خاص با توجه به ویژگی های رفتاری و نیازهای او رفتار کرد. در این مقاله به کارهای رایج برای همه کودکان می پردازیم. این توابع به شرح زیر است:

از ایمنی کودک اطمینان حاصل کنید

تهیه غذا و میان وعده

کمک تکلیف

بازی کنید و لذت ببرید

پوشک را عوض کن

به شما کمک می کند در زمان مناسب بخوابید

شستن لباس و ساختن وسایل آتش بازی

بچه ها حمام می کنند و لباس می پوشند

حمل بچه ها

تهیه شیر و شستشوی بطری

در ادامه وظایف پرستار کودک به تفصیل بیان خواهد شد. این مقاله برای والدین و مراقبین مفید خواهد بود. این مقاله را بخوانید تا بدانید کدام نوع مراقبت از کودک برای شما مناسب است. پرستار کودک مناسب برای شما

مراقب باید ایمنی کودک را تضمین کند

این مسئولیت یک معلم بزرگ و بزرگ است! به جرات می توان گفت که دلیل اصلی استخدام پرستار، اطمینان از سلامت نوزاد است. وقتی والدین دور هستند، همیشه دوست دارند از بچه ها مراقبت کنند. اگر مجبورید کودک را برای تهیه ناهار یا کارهای مهم دیگر بسپارید، باید از محیط اطراف مطمئن شوید. برای بررسی می توانید از مانیتور کودک استفاده کنید.

ملاقات قبلی کودک با پرستار بچه

بسیار مهم است که با کودکانی که از آنها مراقبت خواهید کرد، رابطه خوبی داشته باشید. برای این منظور قبل از شروع پروژه مدتی را با آنها سپری کنید. می توانید از زمان آزمایش با بچه ها استفاده کنید، این فرصت خوبی است تا اولین تاثیر خوبی بین شما و بچه ها ایجاد شود.

حتما از لباس های مناسب با رنگ های شاد استفاده کنید. بچه های خونگرم، صمیمی و کنجکاو. این در مورد یادگیری عادات کودک و تهیه غذا است. زمان حمام فرصت خوبی است تا از والدین خود در مورد مسئولیت ها و انتظارات خود بپرسید.

کودک را حمام کنید و لباس بپوشید

زمان حمام یک زمان سرگرم کننده برای نوزادان و پرستاران است، بنابراین در این زمان ایمن باشید.

همیشه قبل از حمام کردن نوزاد، دمای آب و پوست حساس دست و پا را بررسی کنید. نوزادان و کودکان پوست حساسی دارند، بنابراین قبل از استفاده دمای آب را بررسی کنید.

هرگز کودک را در وان یا نزدیک آن رها نکنید. همه چیز را از قبل آماده کنید مانند: حوله، پوشک و لباس تمیز، اسباب بازی، صابون و هر چیز دیگری. تلفن یا زنگ در را بی پاسخ نگذارید! هیچ چیز مهمتر از امنیت یک کودک نیست.

تعویض پوشک

نوزادان و کودکان نمی توانند زمان کثیف بودن پوشک خود را به ما بگویند، بنابراین باید به طور مرتب آنها را تحت نظر داشت، زیرا پس از کثیف شدن، پوشک کودک باید در اسرع وقت تعویض شود. تمام وسایل را از قبل آماده کنید و اگر کودک را روی میز تعویض تمیز می کنید، هرگز آن را تنها نگذارید زیرا خطر افتادن نوزاد بسیار زیاد است.

تهیه شیر و تمیز کردن شیشه شیر

این نقش مهم پرستار بچه است. بطری ها باید همیشه تمیز و استریل باشند. مهم است که بطری را بجوشانید و بعد از چندین بار استفاده، آن را به مدت 5 دقیقه بپوشانید تا باکتری های باقی مانده را از بین ببرید. این فرآیند عقیم سازی نامیده می شود و تنها تا 3 ماهگی نوزاد لازم است و پس از آن شستن لیوان ها با مواد ضدعفونی کننده کافی است.

هنگام جوشاندن شیشه شیر، مراقب باشید که کودک در آشپزخانه و نزدیک اجاق گاز نباشد. آب جوش می تواند فوراً پوست ظریف کودک را بسوزاند. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که کودک خواب است.

غذا و تنقلات را آماده کنید

از پرستار کودک انتظار می رود که برای کودک غذا تهیه کند. اگر کودک به برخی غذاها حساسیت داشته باشد، این یک چالش بزرگ می شود. از والدین در مورد عادات غذایی و حساسیت های کودک بپرسید و فهرستی از غذاهای مورد علاقه کودک تهیه کنید.

تجویز شده است

هرگز بدون رضایت والدین به کودک دارو ندهید! این یک مسئولیت بزرگ برای یک پرستار بچه است. اگر کودک بیماری خاصی دارد، از والدین و پزشک بخواهید که نحوه مصرف دارو و مقدار مصرف را بنویسند. در این مورد خاص به حافظه خود تکیه نکنید. اگر شک دارید، از والدین یا پزشک کودک بپرسید.

بچه ها را تنبیه کنید

این می تواند یک چالش باشد! اولاً نظم و انضباط در خانه توسط والدین آموزش داده می شود. اگر والدین در این مورد کوتاهی کنند، مسئولیت آن بر عهده فرزند است. اول از همه قوانین و مقررات خانواده را بیاموزید و تا حد امکان رعایت کنید، آن وقت بچه ها با نوه هایشان راحت تر می شوند.

محیطی امن و آرام فراهم کنید که کودک از دستورات شما پیروی کند. توهین و سرزنش کودک غیرقابل قبول است و نباید او را تنبیه بدنی کرد.

راه های امن و مسالمت آمیز برای حل تعارض پیدا کنید. مسائل را با والدین کودک در میان بگذارید.

به کودکان در انجام تکالیف کمک کنید

کودکانی که به مدرسه می روند برای انجام تکالیف خود به کمک نیاز دارند. مطمئن شوید که او قبل از تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای یا انجام فعالیت های دیگر، تکالیف خود را انجام می دهد.

نظافت بازی ها و اتاق های بازی

اگر از چند کودک مراقبت می کنید یا فرزندتان نامرتب است، با تمیز کردن مبلمان و اتاق بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید کودک را به شستن مرتب دست ها تشویق کنید و بعد از بازی اسباب بازی ها را در جای مناسب قرار دهید.

بچه ها را به موقع بخوابانید

این شاید سخت ترین مرحله مراقبت از کودک باشد، زیرا کودکان معمولاً هنگام خواب همکاری نمی کنند. این می تواند برای پرستار بچه سخت تر از والدین باشد. در این صورت، برنامه خاصی مانند پوشیدن لباس خواب، مسواک زدن و خواندن داستان داشته باشید.

اگر کودک با شما همکاری نمی کند، آرام و محکم بمانید.

کودک افسرده می تواند آرام شود

ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرید که کودک غمگین، عصبانی یا عصبانی باشد و گریه کند. شما باید بدانید که چگونه با این شرایط کنار بیایید.

بهترین کار این است که به احساسات کودک توجه کنید، به او اطمینان دهید که درک می کنید و سعی کنید با یک اسباب بازی، یک داستان جالب یا تماشای کارتون مورد علاقه او، حواس او را پرت کنید.

اختلافات بین کودکان را حل کنید

کودکان اغلب نمی دانند چگونه مشکلات خود را با هم حل کنند. به عنوان یک مراقب یا والدین، باید به آرامی او را برای یافتن راه حل راهنمایی کنید.

لباسشویی و کارهای خانه

اگر پرستار کودک مسئولیت مراقبت از نوزاد یا کودک ناخواسته را بر عهده دارد، ممکن است از او خواسته شود که لباس های نوزاد را بشوید یا کارهای ساده خانه مانند تمیز کردن اتاق نوزاد را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا