مجله فرهنگ

کاشت گیاه بر روی خاک ماه

اتحاد احزاب چپ فرانسه، پیامدهای طولانی مدت جنگ در اوکراین، هشدار درباره بحران اقتصادی انگلیس و کاشت گیاهان در خاک ماه از مهمترین عناوین روزنامه های جهان است.

به گزارش کندوج، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید مروری بر مهمترین عناوین خبری دنیای روزنامه های روز شنبه 15 اردیبهشت ماه است که توسط آلبرت کوچویی، گوینده قدیمی صدا و سیما گفته شده است:

چپ دست فرانسوی وارد ورزشگاه شد

برای کاشت گیاه در خاک ماه

ژان لوک ملانشون

روزنامه های فرانسوی انتخابات پارلمانی ماه آینده را پوشش می دهند. لوموند می نویسد: چپ ها در فرانسه سرانجام در یک کارزار متحد شدند. یک ائتلاف جدید به رهبری ژان لوک ملانشون تهدیدی جدی برای احزاب راستگرای فرانسه است. زلزله ای که کمتر کسی تصورش را می کرد قرار بود سیاست فرانسه را تغییر دهد. احزاب چپ فرانسه برای شرکت در انتخابات سراسری فرانسه گرد هم می آیند. ورود رهبران اتحاد به انتخابات ریاست جمهوری در آستانه شکست مارین لوپن بود که با درصد کمی در انتخابات شکست خورد.

اگر جنگ خیلی طول بکشد!

برای کاشت گیاه در خاک ماه

اکونومیست به طور خاص به اوکراین نگاه می کند. با توجه به اینکه اگر جنگ در آنجا ادامه پیدا کند … این اقتصاددان می گوید: اگر جنگ در اوکراین طول بکشد، اقتصاد آن کشور، تحمل آن دشوار خواهد بود. توقف صادرات اکنون کار را برای کشور سخت کرده است. چشم انداز آن ناامید کننده است.

عصر طلایی غذای ارزان در انگلیس رو به پایان است

برای کاشت گیاه در خاک ماه

روزنامه های انگلیسی فروریختن دیوار شیشه ای اقتصاد انگلیس را تماشا می کنند. دیواری که رنگ قرمز خطر را هشدار می دهد. گاردین نوشت: با رسیدن تورم به 10 درصد و کاهش دستمزدها به حداقل، دولت انگلیس دیگر نمی تواند بحران اقتصاد را پنهان کرده و نادیده بگیرد. گفته می شود دوران طلایی غذای ارزان در بریتانیا رو به پایان است. محرک های اصلی تورم افزایش قیمت انرژی به دلیل جنگ اوکراین و کمبود کالا به دلیل قرنطینه در چین است.

در حاشیه خبر امروز:

کاشت گیاه در طول ماه

برای کاشت گیاه در خاک ماه

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: شش گروه از فضانوردان آپولو چهارصد و بیست و یک کیلوگرم سنگ و زمین از ماه آورده اند. محققان دانشگاه فلوریدا 12 گرم از این خاک را برداشتند و چند گیاه روی آن کاشتند. نتیجه شگفت انگیز بود. گیاهان برای اولین بار در خاک ماه رشد کردند. محققان می گویند گام بعدی کاشت گیاهان روی سطح ماه برای تغذیه نسل بعدی ساکنان ماه خواهد بود. این گیاهان کندتر از خاک ماه بازسازی شده رشد کردند. خاک همچنین حاوی ذرات مواد آتشفشانی و شیشه بود. سرزمینی با میلیاردها سال دریای خشک شده روی ماه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا