مجله علمی و سلامت

کرونا چه بلایی بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

طبق این گزارش کندوج، Coronaviruses سلولهای زنده را آلوده می کند که از طریق آنها می توانند تولید مثل کنند. در داخل ویروس ها مواد ژنتیکی وجود دارد که به کمک اطلاعات موجود در آنها ویروس ها را تولید می کنند. این ویروس به راحتی در موجودات زنده می تواند شیوع و تکثیر یابد.

در حاشیه ویروس شاخه های پروتئینی وجود دارد که به اتصال ویروس به سلول های سالم کمک می کنند. هنگامی که ویروس وارد بدن انسان می شود ، شاخه های سطح ویروس روی شاخه ها ، که در سطح غشاهای سلول سالم قرار دارند ، در مولکول های گیرنده قرار می گیرند و ویروس وارد سلول های بدن ما می شود.

با این وجود سلول ها نیازی به ورود به هسته سلول ها ندارند و می توانند مستقیماً وارد قسمتی از سلول شوند و از این طریق پروتئین های مورد نیاز ویروس را ضرب کرده و در نهایت ویروس جدیدی ایجاد می شود که شروع به حرکت به سمت بافت های بدن می کند.

علائم عفونت ریه چیست؟

هر ریه از چندین قسمت تشکیل شده است معمولاً وقتی نفس می کشیم هوا به راحتی از طریق نای ، از طریق مجاری هوایی حرکت می کند و سپس وارد کیسه های هوا می شود. این کیسه های هوا الاستیک هستند و هر کدام ساختاری شبیه به یک بادکنک کوچک دارند که برای تبادل دی اکسید کربن گاز اکسیژن تازه در این منطقه بین شریان ها و بین کیسه های هوا کار می کند. لایه موجود در مجاری هوایی بیشتر باکتری ها را جذب می کند.

مژه های روی بدن یک فرد سالم در مجاری هوایی وجود دارد که دائما میکروب های موجود در مجاری هوایی را تصحیح می کنند و در نهایت فرد با سرفه آنها را بیرون می زند. از طرف دیگر سلول های سیستم ایمنی بدن باکتری ها و ویروس هایی را که به کیسه های هوا رسیده اند از بین می برند ، اما وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد مانند ویروس ها ، ویروس ها می توانند سیستم ایمنی بدن انسان را محاصره کرده و بر آنها تأثیر بگذارند. در این حالت کیسه های هوا ملتهب می شوند و سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به ویروس های چند متغیره می کند و باعث می شود کیسه های هوا از مایعات پر شوند و باعث می شوند که تبادل اکسیژن دشوار شود.

براساس آژانس خبری پزشکی ، عفونت ویروسی می تواند هر دو ریه یک فرد آلوده را آلوده کند ، تنفس فرد را دشوار کرده و باعث درد قفسه سینه می شود.

سرفه ، سرماخوردگی ، لرز ، سردرد ، درد و درد و خستگی برخی از علائم عفونت ریه هستند ، اما عوارض جانبی بعضی اوقات می تواند جدی تر باشد. هنگامی که تنفس برای فرد مبتلا مشکل شود ، نارسایی تنفسی ایجاد می شود و فرد برای تنفس به دستگاه تنفس یا تهویه هوا نیاز دارد. البته شدت علائم در هر فرد به عوامل مختلفی بستگی دارد: سن ، وضعیت ایمنی بدن و ….

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا