مجله علمی و سلامت

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که ScienceAlert به آن اشاره کرده استبه نظر می رسد افرادی که دچار حملات میگرنی هستند ، بیشتر از دیگران در حالت تهوع به دلیل ورزش و سرگیجه حتی در قطار ، حتی تقریباً ، احساس می کنند. همچنین در نورون های این افراد تفاوت وجود داشت.

اگرچه مدتهاست که ارتباط بین میگرن و تهوع ناشی از ورزش شناخته شده است ، اما این روش جدید می تواند تصویربرداری دقیق مغز (fMRI) از مغز را هنگام تجربه این احساسات ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. شناسایی و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن درمان های بهتر برای آنها کمک کند.

می و همکارانش از 20 فرد مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم در این آزمایش استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصاویری از قطار هوایی با صدا برای این افراد پخش شد.

این تجربه هیچ گونه حمله میگرنی در هیچ یک از شرکت کنندگان ایجاد نکرد ، اما 65 درصد از بیماران مبتلا به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن طولانی تر و شدیدتر بود.

محققان اسکن MRI را برای افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز در افراد مبتلا به میگرن انجام دادند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

این مطالعه هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم که علائم مربوط به میگرن را تجربه می کنند می تواند برای محققان مفید باشد.

پانزده درصد جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن درمانی برای آن می تواند برای بسیاری مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا