مجله عمومی

کلاس مجازی هم مداد و دفتر می‌خواهد

“حتی اگر زمان آنلاین باشد ، کودک باید بنویسد و تا زمانی که ننویسد مشکلی حل نمی شود. اینها مناطقی است که ما در آن ها تبلت یا تلفن هوشمند نداریم. “کودکی که نمی تواند در کف دست خود بنویسد.”

به گزارش کندوج ، این روزنامه ایران “برای کرونا ، هر سال زمانی بود که لذت شروع یک سال تحصیلی جدید با کودکان تقسیم می شد. چه آنها از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند و چه کودکان در مناطق کم درآمد. اما کرونا علاوه بر تمام مشکلاتی که ایجاد کرد ، نیازهای دانش آموزان فقیر را نیز افزایش داد. اگر تا به حال تنها با تأمین لوازم التحریر و تجهیز مدارس ، با انتقال مجازی آموزش و پرورش ، نیازهای آنها برآورده می شد ، نیازهای دیگری نیز اضافه می شد که به تلاش و تلاش بیشتری نیاز دارد. این نیازهای دوگانه همچنین چالش های بیشتری را برای خیریه هایی که در تربیت فرزندان فعال هستند ایجاد کرده است.

مونا معافی ، مدیر امور اجتماعی می گوید: “اولین مشکل ما این است که هیچ آنتن در مناطق مرزی وجود ندارد و سطح زندگی مردم به گونه ای نیست که کودکان بتوانند از این تبلت استفاده کنند.” به ویژه مناطق مرزی خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که در آنها امکان استفاده از تلفن همراه وجود ندارد و بسیاری از کودکان به دلیل این موضوع فرصت مطالعه را از دست می دهند. خانواده هایی که توان مالی آن را ندارند و اهداکنندگان چقدر می توانند قرص دریافت کنند؟ سال گذشته مکان هایی بود که ما تبلت را تهیه و تحویل آنتن موبایل می دادیم و امکان برقراری ارتباط امکان پذیر بود ، اما متأسفانه در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان این امکان بسیار ضعیف است. دوستانی که سال گذشته معلم آنجا بودند ، کودکان را بر اساس نمراتشان جدا کرده و در خارج از منزل به آنها آموزش می دادند. بچه ها در صحرا و بیرون از خانه به صورت گروهی سه یا چهار نفره نشستند و یاد گرفتند.

سال گذشته ما توانستیم برای کودکان کیف و نرم افزار تهیه و ارسال کنیم. ما به نزدیک به هزار کودک در مناطق محروم کرمان ، همدان و حمیدیه در خوزستان رسیدیم ، اما متأسفانه امسال ، هر چقدر هم که کمک بخواهیم و هر چه توضیح دهیم ، مردم می گویند امسال بچه ها به مدرسه نمی روند و مدرسه آنلاین ، پس چرا آنها نرم افزار می خواهند؟ و باید بگویم که آموزش آنلاین متعلق به شهرهای بزرگ است و از آنجا که می توان از تلفن های همراه استفاده کرد ، ثانیاً ، اگر آنلاین باشد ، کودک می خواهد – و در نهایت باید – بنویسد. امسال ما با این مشکل روبرو هستیم و من مدام تکرار می کنم که با وجود اینکه درس آنلاین است ، کودک نیاز به نوشتن دارد و تا زمانی که ننویسد مشکلی حل نمی شود ؛ اینها مناطقی است که ما در آنجا به کودکان تبلت یا تلفن هوشمند نداریم. کودکی که نمی تواند با کف دست بنویسد. متأسفانه امسال مشارکت بسیار کم بود و هزینه لوازم التحریر بسیار زیاد است و از طرف دیگر ، خود مردم از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند و نمی توانند از عهده هیچ کاری برآیند. ما حتی گفتیم که آنها نرم افزارهای مورد استفاده را به ما می دهند که می توان از آنها استفاده کرد ، اما کمک های مالی بسیار کم است و دلیل آن این است که آنها فکر می کنند مدارس آنلاین هستند و اگر در مناطق محروم که کودکان این کار را انجام نمی دهند نگویند ، ضروری نیست. تلویزیون داشته باشد ببینید آنها باید چه کار کنند. یکی از بچه ها گفت: یک قلم و یک خودکار و کاغذ به ما بدهید. من خودم به بچه های کوچکتر ، خواهر و برادرهای کوچکترم و هم بچه های روستایمان ، آموزش می دهم. “

اعظم حاجی یوسفی مدیر موسسه خیریه آموزش کودکان کار و کودکان نیازمند می گوید: متاسفانه گسترش تاج در کشور ما باعث کاهش عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم شده است. با تعطیلی آموزش حضوری ، آموزش مجازی جایگزین شده است که مشکلات زیادی ایجاد کرده و حتی گاهی باعث سردرگمی دانش آموزان و خانواده های آنها می شود. خانواده ها برای حفظ سلامت فرزندان خود بین آموزش الکترونیکی و حضوری انتخاب کردند ، اما متأسفانه این امر نیز به دلیل زیرساخت های ناکافی به دانش آموزان نیازمند خسارت زیادی وارد کرد و حتی گاهی منجر به ترک تحصیل دانش آموزان به دلیل بیماری شد. حوزه. خیریه ها و حامیان مالی در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستند. خانواده هایی که در مناطق محروم زندگی می کنند تأمین مخارج فرزندان خود را با مشکل مواجه می کنند. حالا تصور کنید چگونه می توانند این امکانات آموزشی و ملزومات رایانه ای را برای فرزندان خود فراهم کنند؟ اگر این ضرورت ها با هزار بدبختی و با کمک خیریه ها صورت می گیرد ، پس با سرعت نامناسب اینترنت چه باید بکنند؟ اما آنچه واضح است این است که این شرایط دانش آموزان و والدین آنها را ناامید می کند و ممکن است منجر به افزایش ترک تحصیل در زمان تاجگذاری شود.

خیریه ها نیز این روزها با مشکلات متعددی روبرو هستند ، بیکاری ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و نیاز خانواده ها به غذا و مراقبت های بهداشتی و همچنین شهریه است که مشکلات نهادی را تشدید می کند. از سوی دیگر ، خود موسسات خیریه نیز در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و این خود خیریه را در بحران های جدی قرار می دهد. حداقل امیدواریم دولت جدید بتواند این مشکلات را با ایجاد زیرساخت های لازم برای آموزش این کودکان حل کند. “

مجید احمدی نیا ، معلم و فعال اجتماعی نیز در این زمینه شغل جالبی دارد: «اولین چالش ما هزینه بالای لوازم التحریر است. قیمت لوازم التحریر هر روز تغییر می کند. سال گذشته ، هنگامی که می خواستم لوازم التحریر برای هزار کودک افغان تهیه کنم ، با مکان های مختلف تماس گرفتم و امسال قیمت آن بسیار افزایش یافته است و نمایندگی های ثبت شده که توانسته اند کمپین های مشترکی را با مکان های بزرگ راه اندازی کرده و لوازم التحریر را با تخفیف از موسسات بزرگ بنابراین ، برخی از لوازم التحریر کودکان آماده می شود ، اما مشکل این است که خانواده های فقیر آنقدر بزرگ هستند که با 500 یا هزاران بسته لوازم التحریر نمی توان کاری کرد.

از سوی دیگر ، در سالهای اخیر اینقدر کمک شخصی شده است و مشخص نیست چه اتفاقی افتاده است و راه جذب کمک ها و هزینه ها در بسیاری از موارد بسیار مبهم بوده است و مردم نمی دانند چه اتفاقی برای پول آنها افتاده است. آنها دیگر به راحتی اعتماد نمی کنند. به عنوان مثال ، تماس من با سیستان و بلوچستان یک واحد را جمع آوری نکرد ، به این معنی که هیچ کس کمک نکرد. نکته ای که باید بگویم این است که من خودم در سیستان و بلوچستان شاهد بودم که یک خانواده مرفه لوازم التحریر برای فرزندان خود نمی خرند و می گویند اکنون ما منتظر هدایا هستیم. در نتیجه ، توزیع لوازم التحریر باید به درستی انجام شود و بین نیازمندان توزیع شود.

نکته دیگر این است که اکثر اهداکنندگان به دلیل مشکلات مالی ، دفتر ارزان و ضعیف ، قلم های ارزان قیمت مجبور به خرید محصولات ارزان قیمت می شوند و این خود فاجعه است. شما داوطلب هستید و کارهای خیریه انجام می دهید ، اما نمی توانید ابزارهای با کیفیت خوب تهیه کنید ، یا به عنوان مثال در یک بسته دو قلم به دانش آموز بدهید که باید در تمام طول سال از یک قلم استفاده کنند. بخشی از این توزیع لوازم التحریر نیز به نمایش گذاشته شده است ، به این معنی که آنها فقط می گویند ما یک بسته لوازم التحریر اهدا می کنیم. ما سال گذشته محاسبه کردیم که مثلاً دانش آموزی چند قلم در ماه خرج می کند یا دانش آموز از چند کلاس به بعد قطب نما می خواهد. “ما به همه چیز فکر کردیم ، اما متأسفانه فرهنگ کار آشفته نیز بر نیروهای داوطلب و خیریه مسلط شده است ، که خود منجر به توزیع نامناسب کمک ها می شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا