کلاهبرداری با کارت طلایی امداد خودرو + روش تشخیص شیادان

در دو هفته اخیر تعداد زیادی شکایت از امداد خودرو تحت عنوان کلاهبرداری با کارت طلایی توسط هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور به ثبت رسیده است و مسئولین به دنبال پیگیری این اخبار و اتفاقات هستند. به دلیل اینکه تعداد بسیاری از این شکایات در استان زنجان به ثبت رسیده است به سراغ رئیس پلیس راهور استان زنجان رفتیم تا اطلاعات تکمیلی را از زبان ایشان بشنویم.

طبق گفته رئیس پلیس راهور استان زنجان، در چند روز گذشته تعداد زیادی از همشهریان به نیروی انتظامی مراجعه کرده و گزارش داده اند که پس از پرداخت وجه قابل توجهی بابت دریافت کارت طلایی امداد خودرو، پس از استفاده از خدمات هیچ تخفیفی شامل حالشان نشده و امداد کاران اعزامی به آن ها گفته اند که کارت طلایی شان تقلبی است و به دلیل گزارش های مکرر در چند روز اخیر، پلیس راهور با همراهی نیروی انتظامی به دنبال علت وقوع این اتفاق هستند. در پی گزارش این اتفاق، تمامی مراکز معتبر امداد خودرو در سرتاسر کشور اعلام بی اطلاعی کرده و با مدارک و مستندات قوی توانسته اند که از حقوق خود و مشتریانشان دفاع کنند

و به تمامی مراجع قضایی ثابت کنند که این کار از سمت افرادی شیادی صورت گرفته و هیچ یک از مراکز و نمایندگی های امداد خودرو در این اتفاق دخیل نبوده اند و کارت های طلایی اصلی امداد خودرو همچنان کارایی خود را حفظ خواهند کرد. هموطنانی که به مراکز نیروی انتظامی مراجعه کرده، عنوان کرده اند که تماسی از سمت شرکت امداد خودرو جعفری دریافت کرده که در آن پیشنهاد دریافت کارت طلایی عنوان شده است و پس از اطلاع از خدمات ویژه کارت طلایی و استفاده از تخفیفات، وسوسه شده اند که این کارت را تهیه کنند و بسیاری از این افراد ذکر کردند که بعد از شنیدن مبلغ قابل توجهی که برای دریافت کارت طلایی باید پرداخت می کردند

از این تصمیم منصرف شده اند اما شیادانی که با ایشان تماس گرفته اند بلافاصله با وعده های دروغین آن ها را مجاب کرده اند که از تصمیم خود منصرف نشده و حتما کارت طلایی را خریداری کنند تا در مواقع لزوم بتوانند در هزینه های ناگهانی و پیش آمده صرفه جویی کرده و متحمل فشار مالی نیز نشوند، غافل از اینکه این کارت یک کارت طلایی تقلبی بوده و هیچ استفاده ای را در پی نخواهد داشت و این میان تنها هموطنان هستند که با پرداخت وجه نقد بسیاری متوجه ضرر شده اند و در هنگام خرابی خودرویشان متوجه می شوند که این کارت طلایی یک کاغذ خالی است و نمی توانند با استفاده از آن از هزینه هایشان بکاهند.

در ادامه ایشان ذکر کردند که پس از بررسی های مکرر متوجه شده اند که یک باند بزرگ کلاهبرداری با هدف اخاذی از هموطنان سعی کردند تا با فروش کارت های طلایی تقلبی امداد خودرو پول خوبی به جیب بزنند که متاسفانه موفق شده اند و بخش بزرگی از موفقیت این افراد به دلیل اطلاعات پایین هموطنان است که راه را برای وجود چنین افرادی هموار کرده و باعث می شود که بتوانند به هدف خود برسند. برخی از مخاطبان گلایه کرده اند به بهانه دریافت کارت امدادخودرو کلاه سر آنها رفته. امداد خودرو می گوید دفاتری که وجه از مشتری درخواست می کنند غیرقانونی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، کارت امداد خودرو یا سند گارانتی خودروی صفر کیلومتر، یکی از ملزومات این روزهای خرید ماشین جدید است. با این وجود برخی از دفاتر غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری از طریق فروش این کارتها به بهانه های مختلف می کنند. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره کامنت گذاشته: جلوی اینهایی که زنگ میزنن و کارت امدادخودرو رو با تحدید و دروغ میفروشن رو بگیرین. از شماره 33—— به من زنگ زدن و به دروغ میگن کارت رایگان امداد خودرو را به آدرستون فرستادیم چون نبودید باید مبلغی بدین و دوباره ارسال کنیم.جالبه که آدرس هم ندارن.میگن که گرفتن کارت الزامیه و اگر الان نگیرین باید جریمه بدین.کدوم نهاد باید به اینها نظارت کنه؟

در این رابطه با امور مشترکان امداد خودرو تماس گرفتیم و توضیح خواستیم که در ادامه می خوانید: نظارت با دفاتر امدادخودرو که اینطور با مشتریان رفتار می کنند با کیست؟ بعضا اینها دفاتر متفرقه هستند که ارتباطی با امداد خودرو ندارند. اولا امداد خودرو کارتی که روی محصولات تازه تولید خود می دهد رایگان است و تا دو سال بدون اخذ وجه، خودرو تحت گارانتی است. بعد هم یکی دو روز قبل از تحویل کارت امداد خودرو، پیامکی روی تلفن همراه مالک فرستاده می شود و به آنها تذکر می دهند که کارت رایگان است. بعد هم اجباری به دریافت کار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: همه چیز از یک تماس تلفنی شروع می شود، فردی که از اطلاعات شخصی شما از جمله نام و نام خانوادگی، شماره پلاک و مدل خودروی شما مطلع است، با شما تماس می گیرد و با لحنی گرم ابتدا شما را معرفی می کند و سپس مدل و شماره پلاک خودروی شما را می گوید. خود را امداد خودرو مرکزی معرفی می کند که به گونه ای می توانید از تمامی خدمات آن با 50 درصد تخفیف استفاده کنید و به گفته خودشان اگر سالی 4 بار هم که خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید، نصف هزینه آن به جیب خودتان بازمی گردد و اقداماتشان زیر نظر صنعت و معدن است و تمام مالکین دارای بارکد هستند.

در ادامه فردی که با شما تماس گرفته است، وعده تعمیر و خدمات رایگان خودروی شما را در محل زندگی تان می دهد و کرونا را نیز بهانه ای می کند تا در این روز های پرخطر به مراکز امداد خودرو که ممکن است شلوغ باشند مراجعه نکنید، حال اگر یک خانم باشید شما را نیز تشویق می کند تا دیگر به مراکز امداد خودرو مراجعه نکنید، زیرا خودروی شما درب منزل تعمیر می شود، همچنین او به شما وعده صدور کارتی را می دهد که می توانید خدمات رایگان دریافت کنید، درحالی که تنها کارت معتبر امداد خودرو، کارت طلایی است.

او در پاسخ به این سوال شما که اطلاعات من را چه کسی در اختیارتان قرار داده است؟ گفت: زمانی که شما خودرو خریداری می کنید، تمام مشخصاتتان در سامانه ما ثبت می شود. اپراتور در پاسخ به این سوال شما که «آیا از ایران خودرو یا سایپا تماس می گیرید؟»، گفت: این کارخانه ها خصوصی هستند و ما به عنوان سازمان امداد خودرو کشوری، یک سازمان دولتی هستیم و همه خودروسازها زیر نظر ما فعالیت می کنند. این شرکت ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می کنند.

در پایان مکالمه او از شما می خواهد تا 500 هزار تومان واریز کنید تا 5 سال از خدمات رایگان امداد خودرو بهره مند شوید و از رانندگی لذت ببرید، این درحالی است که امیریان، مدیر ارتباط با رسانه امدادخودرو در سال گذشته در باره این کلاهبرداری ها اظهار کرد: امداد خودرو اساسا کارتی تحت عنوان مکمل امداد خودرو ندارد و اگر بنا باشد خدماتی را رایگان در اختیار مردم قرار دهد، حتما نسبت به آن اطلاع رسانی عمومی می کند. این درحالی است که این روز ها شرکت های مختلف ریز و درشتی طی تماس با مردم از آن ها با شگرد های مختلفی مثل استفاده از نام های آشنا، بابت خدمات خیالی، درخواست پول می کنند.

دکمه بازگشت به بالا