مجله فرهنگ

کمیته هماهنگی نهادهای دینی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شده است

کمیته هماهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نهادهای دینی با رویکردهای دینی برگزار شد.

به گزارش کندوج ، کمیته هماهنگی نهادهای دینی برای جلوگیری از صدمات اجتماعی مذهبی در حضور حجت الاسلام والمسلمین با حضور محمد کومی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، تقی رستموند رئیس سازمان امور اجتماعی فرهنگ معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد مسلمین ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ربانی – رئیس مرکز خدمات علمی حوزه علمیه ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین معز – کرمی هلال رهبر، نماینده مجلس حجت الاسلام مصطفی جلالی و ترویج سازمان تبلیغات اسلامی امور فرهنگی و ارتباطات استراتژیک معاون حجت الله روح الله Hryzavy در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدا رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تقی رستموندی گفت. “یکی از راه های حل مسئله آسیب های اجتماعی تمرکز روی سرمایه گذاری نظری است.”

وی افزود. “دلیل وجود آسیب های اجتماعی هم از نظر مذهبی و هم از نظر تئوری فرق می کند. سؤال اصلی این است که آیا می توان آسیب های اجتماعی را از دیدگاه مذهبی مشاهده کرد و از عقاید دیگر استفاده کرد.”

رستموندی اظهار داشت. نگاه دین به دلایل آسیب های اجتماعی با دیدگاه علوم نظری فرق می کند.

رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: “شاید راز شکست انسان در حل آسیب های اجتماعی این باشد که مشکلات اجتماعی از نظر دین مورد بررسی قرار نمی گیرد.”

گفت “به گفته مقام معظم رهبری (مدزاله) ، اقدامات فعلی آژانس ها به آسیب های اجتماعی پاسخ نمی دهد و آژانس ها برای این مشکل باید نقشه راه مشترکی داشته باشند.”

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر توضیحات یک نقشه راه ، دستگاه ها باید یک نمونه برای ترکیب نقاط قوت و قابلیت های دستگاه ها داشته و در عین حال از کار جلوگیری کنند.

رستموند در پایان سخنان خود به نقش مهم قدرت مردم اشاره کرد. “تجربه نشان داده است که هر جا که قدرت افراد وارد شود ، کارآیی کار دو برابر می شود.”

سعید سعادتی ، معاون وزیر فرهنگ و هنر ستاد هماهنگی مساجد کشور ، ادامه داد. “برای رسیدن به نتیجه ، ما به دانش مؤسسه نیاز داریم. در حال حاضر ، سازمان تبلیغات اسلامی دانش نهادهای دینی را دارد. “

وی افزود. “با توجه به مشکلات اداری ، آسیب های اجتماعی تحت هیچ شرایطی برطرف نمی شود و باید اقدامات لازم برای تغییر اجتماعی انجام شود.”

سعادت اظهار داشت. اولین موضوع در این کارگروه مطالب و موضوع است که به سه دسته ویژگی های دینی و مذهبی ، عملکرد افراد مذهبی و پیشینه مذهبی تقسیم می شود.

معاون وزیر فرهنگ و معاون هنری ستاد هماهنگی مساجد کشور گفت: وی گفت: “تعدادی سیستم سوراخ در سیستم و دستگاه ها وجود دارد و این منجر به عدم اقدام به موقع آن شده است.”

وی تصریح کرد: برای حل مسئله مضرات اجتماعی باید گسترش همکاری بین نهادهای دولتی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل ، معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی سازمان حمایت و خیریه ، بر لزوم تشکیل این کمیسیون تأکید کرد.

حجت الاسلام رئیس مرکز خدمات Oj Yamaran و مسلمانان در ادامه سخنان سید محمدحسن ربانی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد و سازمان خیریه ادامه دادند. “آماده سازی پروژه برای بهبود کار این گروه ضروری است.”

نماینده ولی فقیه هلال احمر ، حجت الاسلام غلامحسین معز با اشاره به قابلیت های این موسسات ، گفت: “می توان از ظرفیت نهادهای مذهبی برای از بین بردن آسیب های اجتماعی استفاده کرد.”

وی افزود. “از بین بردن مضرات اجتماعی به سادگی با ارسال بخشنامه قابل حل نیست ، اما برای شناسایی این مضرات تحقیقات لازم است.”

معتی ادامه داد. “آسیب های اجتماعی نه تنها اعتیاد آور است ، بلکه یکی از مضراتی که با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، رها کردن مساجد است.”

وی گفت: وی همچنین بر نقش ارتباط نیکوکاران بین فقیر و فقیر تأکید کرد. “راه مهم دیگر برای ساماندهی نهادها ، به ویژه تبلیغات اسلامی ، شناسایی نیکوکاران ، محرومان و برقراری ارتباط بین آنها است.”

عاطفه سعیدی نژاد ، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی زنان سازمان تبلیغات اسلامی ، به نقش اصلی زنان در آسیب های اجتماعی اشاره کرد. “مسئله زنان و زنان در کانون آسیب های اجتماعی قرار دارد.”

وی افزود. “تأثیر این گروه بر مضرات اجتماعی غیرقابل انکار است و متأسفانه تا به امروز ، تواناییهای مختلف دانشجویان خواهر یا خواهران فعال فرهنگی در نقشه راه مؤسسات جدی گرفته نشده است و حتی به عنوان مکانیسم حضور آنها تعریف نشده است.”

سعید نژاد به نقش مهم مردم در رفع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد. لازم است که یک حرکت فرهنگی ایجاد شود تا مردم بتوانند در رفع این خسارات فعال باشند.

سید مهدی خاموشی ، رئیس سازمان پشتیبانی و امور خیریه کشور گفت: “به منظور از بین بردن آسیب های اجتماعی ، این سازمان خود را موظف به انجام تبلیغات خود می داند ، و همچنین تحقیقات را از این طریق آغاز کرده است.”

وی گفت: وی به محوریت کار جهاد اشاره کرد. برای سرعت بخشیدن به تصویب این کارگروه ، باید روی کار جهادی تمرکز کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا