مجله علمی و سلامت

۷ دشمن سلامتی پوست را بشناسید

دفتر:

ممکن است کم و بیش به عوامل خارجی که به سلامت پوست آسیب می رساند آشنا و حساس باشید ، اما همیشه می توان از خود مراقبت کرد و با مراقبت مناسب از مشکلات طولانی مدت و کوتاه مدت جلوگیری کرد.

به طور کلی ، عواملی که می توانند باعث آسیب و پیری پوست شوند مستقیماً در زیر آورده شده اند:

آفتاب

خورشید ، ستاره ای که سیاره ما به دور آن می چرخد ​​و به ما کمک می کند تا زنده بمانیم ، همچنین اشعه های ماوراlet بنفش قدرتمندی را برای ما ارسال می کند که جو زمین نمی تواند آنها را جذب کند و می تواند به تماس پوست آسیب برساند. نور خورشید یکی از بدترین دشمنان سلامت پوست انسان محسوب می شود.

افرادی که به برنزه شدن پوست خود اعتیاد دارند می توانند صدمات جبران ناپذیری به این عضو وارد کنند. خطر این است که کم آبی مداوم پوست به تدریج پوست ، مرکز و بدن پوست را از بین می برد. با این حال ، پیر شدن در اثر نور خورشید بدترین چیز در مورد قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید نیست. کراتوز یک مشکل پوستی است که در آن آسیب تاریک و رشد غیرطبیعی سلول رخ می دهد. هرچه پوست حساس تر باشد ، احتمال آسیب دیدگی بیشتر است.

تنباکو

بدون شک دخانیات یکی از جدی ترین دشمنان سلامت پوست انسان است. پزشکان می توانند سیگاری هایی را که مدت طولانی این عادت مضر را دنبال می کنند ، با چروک های عمیق تر ، پوست نازک تر و پوستی خاکستری و کدر تشخیص دهند.

در زنانی که سیگار می کشند ، پوست سریعتر ضعیف می شود. دلیل مقاومت کمتری در پوست این است که سیگار کشیدن سرعت خون را کاهش می دهد و اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت وارد نمی شود.

الکل

مصرف الکل به جریان خون فرد آسیب می رساند. الکل می تواند شرایط مشابهی را در مصرف دخانیات ایجاد کرده و به سلامت پوست آسیب برساند. علاوه بر پیری زودرس پوست ، افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند معمولاً پوستی کم رنگ و فاقد طراوت و درخشندگی دارند و تیرگی دور چشم ایجاد می شود.

غذاهای چرب

غذاهایی که در گروه غذاهای ناخواسته قرار می گیرند ، به طور کلی می توانند در این زمینه مورد توجه قرار گیرند. چربی های اشباع شده کالری اضافی را به بدن می رساند که سوزانده نمی شود. در این شرایط ، متابولیسم لیپید به طور حتم تغییر خواهد کرد.

افرادی که غذاهای چرب زیادی می خورند می توانند عوارض مختلفی از آکنه تا درماتیت سبورئیک یا حتی ضخیم شدن لایه های خارجی پوست را تجربه کنند. علاوه بر این ، بیماران چاق معمولاً عوارض مختلف پوستی مانند زخم ، التهاب و کراتوز را تجربه می کنند.

فشار

استرس می تواند به بیماری های مختلف جسمی منجر شود ، بنابراین یادگیری نحوه کاهش و کسب آرامش از طریق فعالیت هایی مانند شنا ، یوگا یا مدیتیشن مهم است.

پوست شما در برابر عوامل واقعی تهاجمی محافظت می شود. وقتی استرس دارید ، این می تواند با آلرژی ، درماتیت یا حتی روزاسه و پسوریازیس اتفاق بیفتد.

آلودگی

آلودگی محیط زیست یکی دیگر از دشمنان اصلی سلامت پوست و یکی از موضوعاتی است که کمتر شناخته شده است. البته ، این فقط به مناطق صنعتی محدود نمی شود و گرد و غبار ، محصولاتی که برای کشت استفاده می شود و به طور کلی آلودگی هوا می تواند منافذ را مسدود کند. یکی از عوارض شایع این بیماری آکنه است ، اما همچنین می تواند عوارض جانبی جدی تری داشته باشد.

تغییر وزن ناگهانی

با افزایش وزن ، الیاف الاستیک پوست کشیده می شوند. اگر پوست خیلی سریع کشیده شود ، فیبرها می توانند تجزیه شوند. هنگام بررسی روند پیری طبیعی پوست در این شرایط ، پوست می تواند برای همیشه شل و آویزان باشد. مهم است که اطمینان حاصل کنید تغییرات وزن به تدریج و به روشی سالم انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا