مجله بانوان

آب پاکی وزارت ورزش روی دست زنان بوکسور: به رشته‌های مجوزدار بروید!

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: شروع بوکس بانوان تنها به تصمیم وزارت ورزش یا درخواست خود انجمن مربوط نمی شود، بلکه باید مجوز ویژه نیز گرفته شود.

مریم کاظمی پور در گفت وگو با کندوج، درباره معرفی بوکس بانوان اظهار کرد: این موضوع قبلا چندین بار مطرح شده است. با توجه به اینکه بوکس چقدر ظریف است، تا کجا می تواند پیش برود، فقط تصمیم وزارت ورزش یا درخواست خود فدراسیون نیست و در واقع باید مجوزهای مشخص تری گرفته شود.

وی ادامه داد: در کمیته علمی که راه اندازی کرده ایم در حال بررسی چارچوب رشته ها در خصوص آسیب های ورزشی، روانشناسی و ساماندهی فعالیت های بین المللی هستیم. مزایای فعالیت زنان در این زمینه ها نیز ارزیابی می شود. در مورد بوکس هم هنوز درخواست رسمی از اتحادیه نگرفته ایم اما در صورت درخواست، چارچوب و قوانین خاص خود را خواهد داشت.

کاظمی پور در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش قول می دهد که برای شروع بوکس بانوان کاری کند؟ وی گفت: من به عنوان فردی تصمیم نمی گیرم و از خرد مشترک برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه های جدید استفاده می کنم. البته توصیه می کنم ورزشکاران جوانی و مهارت خود را در رشته های مشابه که حداقل الان تایید شده و راه آماتوری را رفته اند و قهرمانی را هدف گرفته اند، بیازمایند. رشته هایی مانند تکواندو، ووشو و کاراته به بلوغ حرفه ای رسیده اند. به نظر من این درست نیست که جوانانی که در اوج هستند بخواهند وقت خود را در انتظار آمدن یک رشته جدید بگذرانند و سپس فعالیت های عمومی را در آن شروع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا