مجله عمومی

آب گرم و 12 فواید سلامتی آن

نوشیدن آب یکی از بهترین راههای سالم نگه داشتن بدن است. به ویژه ، آب گرم می تواند سودمندتر باشد.

به گزارش کندوج ، دوران ایران تایمز گزارش داد: “جوهر جایی که نوشیدن می تواند به جایگزینی مایعات بدن کمک کند.” همچنین می تواند به بهبود هضم غذا ، تسکین احتقان و حتی استراحت کمک کند. بسیاری از افراد نوشیدن آب گرم را به عنوان یک درمان می دانند و صبح آن را با معده خالی انجام می دهند.

آب گرم مورد استفاده باید دارای دمای 120 تا 140 درجه فارنهایت (48.9 تا 60 درجه سانتیگراد) باشد و دمای آب نباید آنقدر زیاد باشد که جوانه های طعم زبان را سوزاند. 160 درجه فارنهایت (71.1 درجه سانتیگراد) یا بیشتر آب می تواند باعث سوختگی قابل توجهی شود.

برای فواید اضافی ، می توانید یک لیوان آب لیمو گرم یا یک تکه خامه ترش را به لیوان آب گرم خود اضافه کنید.

به هضم غذا کمک کنید

آب گرم می تواند دستگاه گوارش را تسکین و فعال کند. نوشیدن آب گرم می تواند خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد ، زیرا به هضم غذا سریعتر از آب گرم یا سرد کمک می کند. به همین دلیل است که برخی افراد برای خلاص شدن از ناراحتی معده ، دوست دارند چای بنوشند.

به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند

آب گرم به بدن کمک می کند تا سموم را از طریق عرق و ادرار دفع کند. دمای بدن با آب گرم افزایش می یابد و این باعث تعریق می شود. بنابراین ممکن است نیازی به بازگشت به رژیم غذایی منظم خود نباشد.

گردش خون را بهبود می بخشد

نوشیدن جوهر خونا نگه داشتن هیدراته بدن شما می تواند به علائم آنفلوانزا کمک کند. اما آب گرم همچنین می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. آب گرم به عنوان یک رقیق کننده رگ های خونی عمل می کند و این باعث افزایش جریان خون می شود. ماهیچه های شما با نوشیدن آب گرم شل می شوند و این به جریان خون بهتر کمک می کند. حتی یک حمام گرم و تسکین دهنده می تواند به نازک شدن عروق و بهبود جریان خون کمک کند.

به کاهش درد کمک کنید

برخی از خانم ها هنگام رفع گرفتگی قاعدگی از یک کمپرس گرم برای تسکین درد استفاده می کنند و آن را روی شکم خود قرار می دهند. نوشیدن آب گرم در بدن نیز می تواند به کمردرد کمک کند. مصرف آب گرم به افزایش جریان خون ، آرامش عضلات و تسکین درد کمک می کند.

به کاهش وزن کمک کنید

غذاهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند ، اما آیا می دانید نوشیدن آب گرم نیز می تواند مؤثر باشد؟ نوشیدن آب زیادی ، به عنوان احساس کامل بودن و جلوگیری از پرخوری ، به شما در از دست دادن پوند اضافی کمک می کند. آب گرم همچنین دمای بدن را بالا می برد ، این می تواند سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

آرامش در باغ

Ashalazi نوعی اختلال نادر است که عبور و مرور مواد غذایی و مایعات را از مغز به معده دشوار می کند. در این شرایط ، افراد ممکن است احساس کنند که غذا در استروژن آنها گیر کرده است ، یا ممکن است در بلع کامل به مشکل بخورند. نوشیدن آب گرم می تواند به تسکین برخی از علائم سرطان کمک کند و می تواند فشار روی اسفنکتر پایین مری را کاهش دهد و بلع غذا یا نوشیدنی های سرد را سخت تر کند.

یبوست را آرام کنید

مصرف ناکافی می تواند منجر به یبوست شود. آب گرم به آب شدن روده ها کمک می کند ، که به طور مداوم از طریق دستگاه گوارش مواد غذایی را حفظ می کند. در صورت کمبود بدن بدن ، یبوست می تواند باعث حرکات دردناک روده شود ، که می تواند منجر به بواسیر و شکنندگی شود. آب گرم کمک می کند تا غذا سریعتر تجزیه شود و درد را تسکین دهد. علاوه بر این ، آب گرم روده ها را آرام می کند.

مرطوب کننده پوست

مصرف ناکافی Ade می تواند باعث خشکی پوست ، استحکام و نوسانات شود. خشکی پوست بیشتر در معرض چین و چروک است.

احتقان بینی را کاهش دهید

چه آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی باشد و چه حساسیت به فصلی ، آب گرم می تواند کمک کند. نوشیدن آب گرم می تواند به کاهش غلظت مخاط و حرکت سریعتر آن کمک کند و در نتیجه سرفه و عطسه در تسکین احتقان مؤثرتر خواهد بود. تزریق بخار همچنین ممکن است به تضعیف غشای مخاطی کمک کند.

استرس را کاهش دهید

استرس می تواند تعدادی از تأثیرات منفی بر سلامت بدن انسان از جمله اختلالات خواب داشته باشد. مطالعه ای که در مجله Psychopharmacology منتشر شده است ، نشان داد که مایعات گرم مانند چای یا قهوه می توانند به کاهش استرس و کاهش اضطراب کمک کنند. براساس نتایج این مطالعه ، اگرچه ممکن است کافئین در این اثر نقشی داشته باشد ، اما گرمای نوشیدنی نیز در آرامش و بهبود خلق و خوی شرکت کنندگان مؤثر بوده است.

سوخت و ساز بدن را بهبود بخشید

یک مطالعه منتشر شده در ژورنال کلینیکی غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب در روز می تواند به 30 درصد تا 40 دقیقه سوخت و ساز بدن کمک کند. این شامل آب گرم است که دمای بدن را بالا می برد و منجر به سوخت و ساز سریع تر می شود. البته این را به خاطر داشته باشید که در نتیجه مصرف آب گرم ، تغییرات متابولیک چندان عالی نخواهد بود و وزن ، سن و ژنتیک تأثیر بیشتری در متابولیسم دارد.

گلو درد

آب گرم یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی است. “آب گرم کمک می کند تا مخاط ضخیم ترشح شده توسط غشاهای مخاطی شل شود و آن را از مجاری هوایی بیرون بکشد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا