مجله بانوان

آخرین آمار زنان دانشجو و عضو هیات علمی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، منصور غلامی در سومین جشنواره علوم و زنان که امروز پنجم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که از نظر تاریخی و فرهنگی هم از قبل و هم از بعد اسلام است. در اسلام ، زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند.

وزیر علوم ، فناوری و نوآوری با بیان اینکه ما هرگز دوره تاریکی برای مقابله با زنان نداشته ایم ، تأکید کرد: آنچه اتفاق افتاده احترام و عزت برای زنان است و جایگاه خواهران و زنان ما از نظر فرهنگی و اجتماعی برجسته بوده است.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جهان در معرض انفجار دانش است و علم اساس توسعه و توانمندسازی است. علم به معنای دانش و خالق قدرت و توانایی است که امروزه در همه جوامع مورد توجه است. طبیعی است که در این زمینه مردم هر کشور توانایی داشتن حداکثر سهم از این دانش را دارند.

وی اظهار داشت: گاهی اوقات از برخی از نقش های زن مانند نقش زن در خانواده و فرزندپروری غافل می شویم و به طور کلی زنان در مناطقی که مردان حضور دارند مقایسه می شود.

وزیر علوم ضمن بیان اینکه در کشور خود در زمینه علم و فناوری مهارت های خوبی را برای بانوان ایجاد کرده ایم ، گفت: 50٪ دانشجویان ما زن هستند و البته در برخی زمینه ها این توانایی متفاوت است. ما چندین گرایش داریم که 90٪ آنها خانم هستند.

غلامی افزود: طبق آخرین آمار 33 درصد اعضای هیئت علمی معلم هستند و در 7 سال گذشته به طور متوسط ​​29 درصد زنان استخدام شده اند. همچنین به سمت توسعه حرکت می کند.

وی افزود: قابلیت اطمینان ، دقت در انجام کارها و موفقیت در مدیریت زنان بیشتر از مردان است. “زنان به طور کلی وظیفه خود را از نظر موفقیت انجام می دهند.

وزیر علوم ، فناوری و نوآوری ادامه داد: یادبود مرحوم مریم میرزخانی حرکت خوبی برای ارزش گذاری مشاهیر بیش از هر زمان دیگری است. ما امیدواریم که جامعه ما مملو از مادران سخت کوش و با نفوذ ، خواهران غیرخودخواه و دختران مغرور باشد و از داشتن هر یک از این افراد افتخار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا