مجله حوادث

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور / اعلام مرگ ۹ تن از سوی مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور خبر داد و از جان باختن 9 نفر در پی حادثه جوی خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت وگو با کندوج، وی در تشریح آخرین وضعیت سیلابی در کشور گفت: پیش از شروع بارندگی ها و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، اورژانس اخطارهای لازم را به تمام بخش ها صادر و بر آمادگی قبلی تاکید کرد. .

وی ادامه داد: گزارش سازمان هواشناسی ایسلند از میزان بارندگی از 7 دی ماه تا 13 دی ماه سال جاری نشان می دهد که در هفت روز گذشته حداکثر منطقه میانگین بارندگی هفتگی را در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان با مقادیر انباشته داشته است. از 92.9 به ترتیب. 86.8 و 72.4 میلی متر ثبت شده است که در برخی شهرها بی سابقه است.

نجار پیش بینی بارش در این مدت را 61.6 میلی متر عنوان کرد و گفت: درصد بارندگی در هفته گذشته 20.5 میلی متر بوده و 26 درصد بارندگی کل سال برداشت را تامین کرده است. البته میزان بارندگی در حدود یک پنجم کشور کمتر از 21 میلی متر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به عنوان مثال در شهرستان نهبندان در 12 ساعت 80 میلی متر بارندگی داشتیم که برابر با 3.5 بارندگی در این شهرستان در این مدت است. در میناب 272 میلی متر در 48 ساعت و در عسلویه در همین مدت 128 میلی متر بارندگی بی سابقه داشته است.

وی با بیان اینکه 30 منطقه کشور به جز سمنان درگیر سیل و سیل شده اند، گفت: در 17 استان کشور از جمله آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویرا – احمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به شهروندان خدمات امدادی ارائه کردند. در مجموع 101 شهر و 309 منطقه تحت تأثیر قرار گرفتند.

نجار گفت: کمک های بیشتری در استان های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان انجام شده است که در کرمان و دو مورد در استان های سیستان و بلوچستان بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد فوتی ها 10 نفر اعلام شده است، گفت: آماری که تاکنون به دست ما رسیده است حاکی از فوت 9 نفر است.پیش از این گزارش شده بود که یک کودک جان خود را از دست داده است که مشخص شده است که احتمالا زنده است. چرا 10 نفر گزارش شدند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به زیرساخت‌ها، خدمات، کشاورزی و ساختمان‌های مسکونی نیز خسارت وارد شده است، گفت: اقدامات برای ارزیابی و ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است. خوشبختانه قطعی برق در اکثر نقاط برطرف شده و مخابرات نیز برقرار شده است. جریان آب در برخی مناطق به دلیل شرایط بهداشتی همچنان بسته است و برخی از مسیرهای مواصلاتی همچنان بسته است و اقداماتی برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این مدت حدود 35 هزار نفر درگیر سیل و سایر مناطق متاثر از سایر حوادث جوی از جمله برف و برف و … شده اند.

به گفته این نجار، امدادرسانی و خدمات رسانی به سیلاب همچنان در وضعیت اضطراری و امدادگران در وضعیت اضطراری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا