مجله بانوان

آزمون حکمرانی در شرایط کرونایی/ نقش خانواده و زنان در حکمرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، متن زیر گزیده ای از مقاله ای از محمد منصورنژاد ، استاد دانشگاه و محقق ، درمورد آزمون مدیریت در فضای کرنا است که در زیر می بینید:

مقدمه

رنج واقعیتی در زندگی انسان است. اما یک گزارش غیر طبیعی از منبع رنج و چگونگی پرداختن به آن می تواند در سطح فردی ، گروهی و جمعی (ملی) مشکل ساز باشد. یکی از دلایل درد و رنج بیماری است. بیماری ها ، به ویژه اگر غیرقابل تحمل و بعضاً آسیب ناپذیر باشند ، مطمئناً در زندگی افراد مشکلاتی دارند و این رنج ها دو برابر می شوند زیرا منجر به یک برنامه نادرست بر اساس تفسیر نادرست می شوند. وقتی بیماری شیوع پیدا کند ، دولت باید به آن پاسخ دهد. از آنجا که شیوه های حاکمیت در جوامع مختلف در طول قرن ها یکسان نیستند زیرا هر دولت پایه های فکری و نظری خود را دارد ، بنابراین حکومت در مقابله با بحران ها یکسان نیست (به عنوان مثال برخورد با ویروس Corona). تفاوت در روش به مدیران این امکان را می دهد که هم خوب و هم بد را بپذیرند.

Coronavirus جدیدتر و ناشناخته است ، و تفکر درباره آن را در نسخه covid 19 سخت تر می کند ، اگرچه از نظر زیست شناختی هنوز دانش قابل قبولی در مورد ویروس وجود ندارد ، اما فعالیت و آسیب آن کاملاً شناخته شده است و شکی نیست که این بیماری دردناک ، دردناک و حتی خطرناک است. . نیست.

اصطلاح دولت یک کلمه عربی است که از ریشه جمله گرفته شده است. برای اینکه بیش از پیش روی مقدماتی نگذاریم ، یک دیدگاه یک متفکر درباره موضوع ، دکتر مهدی حائری ، در مهمترین کتاب خود در فلسفه سیاسی مورد توجه قرار می گیرد. کتاب “حکمت و حكومت” در “دو حكم فعل حكام ، یا هاكوم ، حكما و دولت” از “داوری” و “دولت” یاد می كند. [۱] و هم به معنای قضاوت ، تصمیم گیری و هم به معنای اثبات ، اثبات ، اتفاق و تصمیم گیری. و در دوره “دوره انتخاباتی” سیاست و علوم سیاسی ، از دولت انتظار می رود هنر مدیریت ، تدبیر و اندیشه را به مدیریت و مدیریت امور داخلی و خارجی کشور تبدیل کند.

در منطق و فلسفه ، حكومتی و حكومت نیز به معنای شناخت روابط حاكم در مطبوعاتی است كه همان علم مثبت و علم تخیل است. و “خرد” از معنای “داوری” گرفته شده است. اثبات واقعی اینكه دولت به معنای حكومت همان عقل است و شناخت امور سیاسی و اقتصادی كشور این است كه دولت و سیاست مدنی شاخه های خرد و احساس عملی قلمداد می شوند و به معنای دولت ، قدرت سلطنتی و حاكمیت بر زیردستان نیستند. منظور از ولایت و سلطه چیست.

تاج و کنترل

به طور خلاصه ، امروز می بینیم که سیستم لیبرال ایالات متحده (به عنوان مثال دولت پرولتاریا) در حال مقابله با دوران استعمار است و اعتراضات مردمی خشونت آمیز است ، و به همین دلیل این روزها واکنش عمومی در ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر وجود دارد. هر دو چین و الیگارشی هر روز گزارش می شوند [۲]اگرچه او ادعا می کند که یک مدیر موفق کرونا است ، اما این بیانیه به طور گسترده ای مورد پذیرش نیست ، بنابراین وی 11،000 کلمه را به 42 پرونده کیفرخواست علیه وی می نویسد (جواب اصلی به صورت آنلاین در دسترس است). بسیاری از خواست چین مبنی بر رعایت قوانین مدیریتی توافق شده بین المللی CRONA را قبول ندارند و خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای بررسی اقدامات چین در این زمینه هستند ، که البته آن را قبول نمی کند. مشکلات کشورهای ضعیف (مانند افغانستان و تاجیکستان که عموماً ویروس عروق کرونا ویروس را انکار می کند و در عوض ماهیت بیماری را توضیح می دهد) که خودشان صد مشکل دارند ، در برنامه کرونا ویروس نیز توضیح داده شده است.

به نظر می رسد در متن کرونی ، با تجربه ای که توسط اشکال مختلف حاکمیت باز (دموکراتیک) و بسته (غیر دموکراتیک) حاکم است ، نشان داده شده است ، به نظر می رسید که موفق ترین حکومت از کشورهایی است که “زنان” در صدر فهرست قرار داشته اند. و آنها و دیگران تصمیم گرفتند (سنگاپور ، آلمان ، فنلاند ، دانمارک ، ایسلند ، تایوان ، بلژیک و نیوزلند).

پیش از این ، “فمینیست ها” تنها منتقد فریبی بودند که چرا نقش “خانواده” در سیاست دیده نمی شود. آنها معتقد بودند كه تمام روشهای فعلی حكومت “قدرت اجدادی” بوده و نقش زنان را نمی بینند ، و برخی از فمینیست ها به این نتیجه رسیدند كه نیاز به برنامه جدیدی است و باید سیستمهای “فمینیستی” در همه زمینه ها برقرار شود.

با نگاهی به این دیدگاه افراطی ، از منظر متوسط ​​، می توان گفت که یک مدل حاکمیت خوب بازنگری لازم را دارد و به شرح زیر اضافه می شود. در عین حال ، نقش خانواده ها باید توسط دولت ، عرصه عمومی ، جامعه مدنی و بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد. از آنجا که خانواده هایی که در آن زنان نقش کلیدی در برخورد با کرونا دارند ، بهترین مدل ها برای مدیریت مراقبت های بهداشتی ، به ویژه پیشگیری از کرونا را ذکر کرده اند. به عبارت دیگر ، حتی اگر مثلاً دولت ایران در ISK موفق شد و سایر نهادها نیز فعال بودند ، اما خانواده ها همکاری نمی کردند و زنان هم در نظر نگرفتند و نه در مدیریت بحران نقش داشتند ، وضعیت غیرعادی است. این بدتر شد. همچنین می توان استدلال کرد که بسیاری از تلفات انسانی و جاری ناشی از عدم وجود سیاست های شفاف و مناسب از سوی دولت ملی بوده است.

اما نباید از امور خانواده ها غافل شویم. اگرچه اصطلاح “خانواده هسته ای” در ایران برای اشاره به خانواده استفاده می شود ، اما در بسیاری از کشورها به ویژه در غرب ، این خانواده امروزه نمایندگی نمی شود. به عنوان مثال ، آلوین تافلر در کتاب خود “موج سوم” ، که 40 سال پیش منتشر شده است ، تنها یکی از فقیرترین مناطق شیکاگو در ایالات متحده را از 86 ترکیب مختلف خانوادگی گزارش داد. (تافلر 1370 ، ص 298) و امروز پایان ازدواج است. در همین زمینه ، می توانید مقاله “پایان ازدواج در اسکاندیناوی” توسط استنلی کورتز (همچنین به صورت آنلاین در دسترس باشد) را مشاهده کنید. وی دارای مدرک دکترای انسان شناسی اجتماعی از دانشگاه هاروارد (1990) در مقاله ای است که در مورد تأثیر قانونی بودن ازدواج همجنس در جدایی مفهوم ازدواج و نقش های والدین ، ​​به ویژه در اسکاندیناوی ، تحقیق می کند. ازدواج در اسکاندیناوی می تواند بمیرد. بیشتر کودکان به طور غیرقانونی در نروژ و سوئد متولد می شوند. شصت درصد از فرزندان اول در دانمارک والدین ازدواج نکرده اند و علیرغم اینکه سوئد یک رهبر جهانی در تجزیه خانواده است ، ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد سوئدی ها نسبت به سایر کشورهای صنعتی کمتر ازدواج و فرزند غیر قانونی دارند. اما آمریکایی ها در زمینه والدین و طلاق رهبران جهانی هستند.

با این حال ، آنچه در این مقاله برجسته است این است که با انواع و اقسام الگوهای در خانواده های مختلف ، هیچ کس نمی تواند نقش مهم و کلیدی زنان را در متداول ترین روش های زندگی مشترک به عنوان خانواده های جدید دست کم بگیرد. به عبارت دیگر ، سنگ بنای بسیاری از خانواده ها ، حتی امروز ، زنان و مادران هستند و الزام نوشتن در حکمرانی خوب ، ارتقاء نقش ، مشارکت و حقوق زنان در حکومتداری است.

حتی اگر برای ISK نبود ، خشونت و جنگ بین المللی می بود. در واقع ، طبق توفان جنگ و ضد جنگ ، پس از جنگ جهانی دوم ، طی 2350 هفته که از 1945 تا 1990 گذشت ، زمین به طور کلی تنها سه هفته بدون جنگ واقعی بود. بنابراین ، دوره از سال 1945 تا به امروز دوره “پس از جنگ” خوانده می شود ، ترکیبی از تراژدی و مسخره. (Toffler، Alvin، and Heidi: 1996، p. 35) جنگ و خشونت هنوز در سرتاسر جهان ادامه دارد. این زخم و بستر اوست که در تاج نشسته است و حتی در کشوری مانند ایالات متحده نیز در حال ایجاد خشونت مضاعف است.

زنان جزء آسیب پذیرترین گروه های جامعه هستند. در طول تاریخ همواره مردانی بوده اند که جنگ را آغاز کرده اند (زنانی مانند “کلئوپاترا” از این قاعده مستثنا هستند) و دود جنگ به زنان و خانواده ها می رود. اگر زنان در حکومتداری فعال تر باشند ، فضای سیاسی جهانی ملایم تر و خشونت آمیز تر می شود. اگر بحران های سیاسی و اجتماعی با عاقلانه برطرف شود ، می توان بلایای طبیعی (اعم از بیماری و ویروس هایی مانند Corona گرفته تا سیل و 5) را بهتر کرد. این مسیر با حضور زنان در سطوح ارشد دولتی بسیار راحت تر و نرم تر می شود.

در ایران ، اگرچه هیچ گونه بحث مساعدی برای حضور زنان در سطح عالی وجود نداشته است (و مفهوم آقایان در قانون اساسی هنوز بعد از چهار دهه روشن نشده است) ، اما مقامات تصدیق می کنند که زنان در هر کجا که باشند بهتر از مردان قرار می گیرند. کنترل شد.

ج) نتیجه گیری

1) حكومت می تواند خوب یا بد باشد؛

2) مشخص نیست که دولت با عمل به توصیف دموکراتیک ، همچنان در عمل به دموکراتیک ادامه خواهد داد. زیرا ، در بهترین حالت ، من با دولت “قطبی” موافقم (همانطور که واقعیت امروز جهان مدرن در بهترین حالت پیشنهاد می کند)؛

3) حكومت خوب اگرچه ایده جدید تا حدودی كاملاً كامل تر از سایر اشکال حكومت است ، اما امتحان موفقیت آمیز امروز در کرنا نیست.

4) ایده حاکمیت خوب باید اضافه شود. این ایده باید به حضور خانواده ، به ویژه زنان ، در مدیریت اضافه کند.

(5) ویروس عروق کرونا ویروس بستری برای آزمایش موفقیت یا عدم موفقیت مقامات مختلف بود. به نظر می رسد کشورهایی که زنان در صدر تصمیم گیری و تصمیم گیری قرار داشته اند ، در مدیریت این بحران بهتر پیش بینی شده اند.

(6) امروز به نظر می رسد که جهان برای جلوگیری از خشونت و مسائل خفیف تر و مادری ، به حضور تعداد کمتری از زنان در سمتهای بالای اداری ، اما همچنین بدون تبعیض در سطوح مختلف حاکمیت ، احتیاج دارد.

7) چگونه “خانواده ها” می توانند درگیر سیاست شوند؟ پاسخ این است که همان سؤال در مورد مشارکت جامعه مدنی و بخش خصوصی است. با در نظر گرفتن شرایط سازمان ، همین روشها برای نهاد خانواده نیز قابل تکرار است.

(8) با نگاهی به نقش پر رنگ تر زنان در سیاست ، می توان از مفهوم جان راولس درباره فلسفه عدالت در سراسر جهان به عنوان اصل “تفاوت” استفاده کرد. [۳] از دیدگاه وی ، در شرایطی که جایگاه مساوی بین دو جریان و طبقه بندی (تبعیض) وجود نداشته باشد ، می توان و باید امتیاز بیشتری برای لایه های پایین (زنان) نسبت به لایه های بالایی (مردان) داشته باشد و این در گفتمان اجدادی فعلی است. این نه تنها متفاوت است ، بلکه راه را برای عدالت هموار می کند.

(9) موضوع بیشتر در بحث حاکمیت خوب بیشتر از بحث مربوط به علوم سیاسی خوانده می شود و می توان آن را میان رشته ای (علوم سیاسی ، علوم زنان ، علوم اجتماعی و غیره) دانست.

منابع

ارسطو (1992) ، سیاست ، ترجمه دکتر حمید عنایت ، تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی (چاپ سوم).

Toffler، Alvin، and Heidi (1996) جنگ و ضد جنگ (بقا در طلوع قرن بیست و یکم) ، ترجمه مهدی بشارت ، ناشر

تافلر ، آلوین (1991) موج سوم ، ترجمه شهیندخت خوارزمی ، چاپ جدید

حائری زادی ، مهدی (1990) ، حکمت و دولت ، انگلیس ، انتشارات شادی

دکل المپانی ، مسیحی (2003) فلسفه سیاست در هنر معاصر ، ترجمه بزرگ نادرزاد ، تهران ، انتشارات هرمس

راولز ، جان (2004) عدالت به عنوان عدالت ، ترجمه عرفان ثابتی ، تهران ، انتشارات ققنوس

فوکویاما ، فرانسیس (14395) پایان تاریخ و بیداری انسان ، ترجمه عباس عربی و زهره عربی ، انتشارات سخخاده

هلد ، دیوید (1990) ، مدلهای دموکراسی ، ترجمه عباس مخبر ، انتشارات روشنگران

By Reece، Urry، Cain، Wasserman، Minorsky، Jackson، (2011) Biology Campbell، منتشر شده توسط Amazon.com ، چاپ نهم

دال ، رابرت ا. (1971). تعدد: مشارکت و مخالفت. New Haven: انتشارات دانشگاه ییل. شابک 978-0-300-01565-2.

کافمن ، دانیل ، (2006). “اسطوره ها و واقعیت های حکومتداری و فساد”. www.worldbank.org/ wbi / حکومتداری / pdf / 2-1_GCR_Kaufmann.pdf.

کافمن ، دانیل ، آرات کرای ، و ماسیمو مستروزی ، (2006). “اندازه گیری فساد: اسطوره و واقعیت.”

www.worldbank.org/wbi/gvernance/pdf/six_myths_measuring_corruption.pdf.

واژه نامه انگلیسی کوتاه آکسفورد: 1988 ، Clarendom Press ، آکسفورد ، Thisreprint.

PS:

[۱]دکتر. حائری با تجزیه و تحلیل واژگانی حکمت دولت را داد. اما آیا پیوندهای لفظی بین سایر زبانها و فرهنگها وجود دارد؟ و اگر در فرهنگ های دیگر ارتباط مستقیمی بین دولت و خرد وجود نداشته باشد ، می توان محصول کار را به فرهنگ ها و زبان های دیگر نیز گسترش داد ، حتی اگر رابطه بین این دو ، مانند دکتر حائری گفت ، آیا این عربی است؟ به عنوان علامتی برای فرهنگ آکسفورد ، جایی که “دولت” با “دولت” برابر است ، “در هشت نشانه ای که برای دولت حساب می کند (مانند حکومت ، نحوه عملکرد حزب حاکم و غیره) ، هیچ کس” حکمت ، که معادل انگلیسی Wisdom را دارد (و از معنای فلسفه ، دانش ، دلیل و غیره ناشی می شود) هیچ ارتباطی با آن ندارد (The Shorter Oxford، 1988: volume I، p. 874، and II، p. 2556).

[۲]شواهدی مبنی بر فراموشی دولت چین توسط رهبر جوان بودایی تبت (که ممکن است در انتخابات دالایی لاما بعدی نقش داشته است) ربوده شده است. دولت چین به مدت 25 سال ربوده شده است و از پاسخ دادن به آن ملت یا جامعه بین المللی امتناع می ورزد.

[۳]بر اساس اصل تفاوت (که یکی از مهمترین اصول نظریه اوست) ، رالز نابرابری را مجاز می داند تنها در صورتی که افرادی که در بدترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند بیشتر با نابرابری مطلوب روبرو شوند. از نظر رالز ، توزیع طبیعی استعدادها و استعدادها نه واقعیت و نه ناعادلانه است ، فقط واقعیت طبیعی است. آنچه منصفانه یا ناعادلانه است چگونگی برخورد قوانین و آژانسها با این نابرابری است. عدالت زمانی برقرار می شود که قوانین به گونه ای باشد که افراد ضعیف تا حدی تقویت شوند. اوضاع همه بهتر خواهد شد و هیچ کس بدتر نمی شود. به عقیده وی ، تمام ارزش های اجتماعی ، آزادی ها و امکانات باید توسط فرد به اشتراک گذاشته شود ، یعنی منافع ، ثروت و پایه های اجتماعی عزت نفس ، به طور مساوی بین کشورها ، مگر اینکه توزیع نابرابر یک یا تمام این خصوصیات به نفع هر شخص باشد. (شرکت دلا: 2003 ، ص 178 175 – راولز ، 2004)

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا