کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

آشنایی با مسئول طرح آموزشی نخبه پروری در ایران

به گزارش خبرگزاری کندوج نخبه ایرانی در همایش بین المللی مدیریت آموزشی ، با ارائه طرح آموزشی نخبه پروری همه را شگفت زده کرده و باعث سربلندی کشور شده است

این همایش که با هدف ارائه طرح های آموزشی هدفمند با بازدهی موثر در کشور آلمان برگزار گردید با اتفاق بی نظیری برای ما ایرانی ها همراه بود. “حضور یک جوان ایرانی در بین متخصصان روانشناسی دنیا ”

در همین راستا خبرنگار ما گفتگوی تلفنی مختصری با آقای مهران آقاپور مسئول طرح آموزشی نخبه پروری داشته که در ادامه به آن می پردازیم.

در ابتدا لطفا به صورت مختصر خود را معرفی کنید و کمی درباره این همایش توضیح دهید:

مهران آقاپور هستم مسئول طرح آموزشی نخبه پروری. این همایش به دلیل حضور متخصصان علمی و آموزشی برتر روانشناسی از سراسر دنیا، از سطح بسیار بالایی برخوردار بود اما خدا رو شکر توانستم با توجه به طرحی که ارائه کردم جزو 12 نفر ارائه دهنده نهایی در این همایش باشم.

لطفا در مورد طرح توضیح دهید و اینکه چه عواملی موجب شد که این طرح رو ارائه کنید؟

هدف اصلی ما از ارائه طرح آموزشی نخبه پروری ، پیوند درست میان علم و بازار کار بود ، مشکلی که امروزه خیلی ها با آن روبه رو هستند. ازطرفی نوآوری های علمی در سراسردنیا طرفدار دارد بنابراین در صد بودیم تا این نوآوری و ابداعات را وارد نظام آموزشی کنیم.

در طرح آموزشی نخبه پروری که جامعه هدف دانش آموزان 11 سال به بالا هستند ما بیش از 8 علم بنیادی را به آنها آموزش می دهیم که هر کدام از این علوم زیر شاخه های خاص خود را دارند

و دانش آموز با یادگیری هر یک از این علوم می تواند برای خود درآمد زایی داشته باشد و در عین حال با استفاده از سازوکارهایی که از این علوم در اختیار دانش آموز قرار می دهیم ، می تواند در حوزه اختراعات هم صاحب نظر و مخترع باشد.

چرا این تعداد علم؟؟ آیا دلیلی برای آموزش این همه علم به دانش آموزان دارید؟

بله. زمانی که شما می خواهید در مسیرپیشرفت قرار بگیرید باید ابتدا به دنبال تمامی ابزار های آن علم بروید و اصطلاحا ستون های علمی را قدرتمند بنا کنیم. در این طرح ما 8 علم ضروری برای رسیدن ایده و اختراعات تا پیاده سازی آن را آموزش می دهیم و فرد با آموزش آن به صورت کاملا مستقل می تواند ایده های ذهنی خود را پیاده سازی کند.

از طرفی هم زمانی که شما چند علم مختلف رو آموزش می بینید می توانید در انتخاب شغلتان آزادانه تصمیم بگیرید زیرا شما الان چندین علم بلد هستید که می توانید با آن پول در بیاورید.

آیا این طرح مخصوص افراد باهوش و با استعداد می باشد یا شامل تمامی دانش آموزان می شود

یکی از مهمترین امتیازات این طرح بهره مندی تمام دانش آموزان از آن می باشد به طوری که متخصصان ما با بررسی سطح ضریب هوشی هر فرد، 8 علم مختص به همان فرد را به او آموزش می دهد بنابراین این طرح به هیچ وجه برای افرادی با ضریب هوش خاص خلاصه نمی شود.

بسیار خب. جناب آقاپور آیا برای این طرح در ایران هم برنامه ای دارید؟

بله. حتما. من و گروهم برای این کشور هستیم و قطعا اولویت اجرای تمامی برنامه های علمی ما در کشورعزیزمان ایران خواهد بود. و در حال حاضر این طرح بصورت نمونه در یکی از استان های کشور در حال اجرا می باشد که به زودی اخبار موفقیت آن منتشر خواهد شد.

کلام آخر

از شما و خبرگزاری شما بابت زحماتی که کشیدید تشکر میکنم و امیدوارم که شرایط به گونه ای پیش برود که بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتری توسط جوانان نخبه ایرانی در عرصه جهانی باشیم.

کارگروه خبری علمی پزشکی

هدفم این است که از طریق مطالب علمی و پزشکی، شما را در مسیر بهبود و حفظ سلامتی همراهی کنم و بهترین توصیه‌ها و راهکارها را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا