مجله عمومی

آشنایی با نحوه نصب سقف داخلی ویلا

سقف و اجرای سقف ویلا و اردواز یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان است که به روشهای مختلف اجرا می شود. این قسمت از ساختمان باید مقاومت لازم را در برابر نیروهای ورودی داشته باشد تا آسیبی نبیند. سیستم های مختلف سقف توسط مهندسان و سازندگان در شمال استفاده می شود. سقف یکی از مهمترین اجزای ساختمان ویلا است.

نوع طراحی و مصالحی که برای سقف ویلا یا خانه خود استفاده می کنید می تواند تفاوت چشمگیری را از نظر زیبایی و ساختار ایجاد کند و بر قیمت نهایی خانه تأثیر بسزایی داشته باشد. ویلاها دارای انواع مختلف سقف مانند سقف شیب دار ، سقف شیروانی و … هستند که بر اساس موقعیت و شرایط ویلا انتخاب می شوند.

برای اجرای سقف یک ساختمان ، به ویژه سازه ویلایی ، باید به مهم ترین مسئله ، آب و هوا توجه کرد. مناطق شمالی دارای آب و هوای متفاوتی هستند. به این ترتیب اگر ویلا در منطقه ای کوهستانی و ییلاقی ساخته شده باشد ، نوع سقف از نظر طراحی و استحکام باید متفاوت از سقف در جلگه ها و مناطق ساحلی باشد. سقف باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر مقاومت در برابر بارهای ورودی از جمله برف و باران ، عایق حرارتی مناسبی داشته باشد و زیبایی منحصر به فردی را به منظور جلب توجه خریداران داشته باشد.

انواع مختلف سقف ها از جمله سقف های شیب دار ، شیروانی ، تختخواب و … در ساخت ویلا توسط شرکت ویلا سقف استفاده می شود ، اما بیشتر ساختمان های ویلایی در شمال کشور دارای سقف شیروانی هستند. در زیر به معرفی مختصر این نوع سقف می پردازیم:

  • ورق سفال پرچین

عرض این ورق 100 سانتی متر و ضخامت آن بین 25 تا 40 درصد تنظیم شده است ، اما طول آن کاملاً متناسب با مشتری است. از ویژگیهای خاص ورق پرچین می توان به نصب آسان آن ، همپوشانی خوب ، مقاومت زیاد در برابر طوفان و باد ، مانع جریان هوا در سطح زیرین ، پوشش از زوایای مختلف و … اشاره کرد.

از کاربردهای گسترده این ورق می توان به پوشش سطح شیب دار سقف ، استفاده از سقف ویلا و ورودی خانه و نمای ساختمان ، عایق کاری و … اشاره کرد.

  • ورق کرکره سینوسی

این ورق ها از عرض موج شکل ورق تشکیل می شود که روش خاصی برای تشکیل ورق های گالوانیزه است. محدودیت طول وجود ندارد و بنا به درخواست مشتری ساخته می شود. این فیلم ها در قالب کرکره های کوچک و کرکره های بزرگ در بازار عرضه می شوند و به دلیل شباهت نوع فرورفتگی ها و برجستگی ها با نمودار سینوسی به این نام نامگذاری شده اند.

تیغه های سینوسی در عرض های 100 و 125 سانتی متر موجود هستند و دارای عرض ثابتی هستند. اما طول آن می تواند تا 12 متر متغیر باشد و این تغییر ابعاد توسط مشتری است. علاوه بر این ، ضخامت آن بین 40 تا 90 است. اگر طول مورد نظر مشتری بیش از حد استاندارد باشد و احتمال شکستگی بسیار زیاد باشد ، معمولاً در دو قطعه تولید می شود که مشکلی ایجاد نمی کند.

این ورق های رنگی برای مناطق کم تردد و باران طراحی شده اند ، می توان آنها را با رنگ های پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی کرد و از نظر هزینه برای سقف و حصار بسیار مناسب هستند.

  • سقف های طراحی سفال:

سقف های سرامیکی (ورق های طراحی سرامیکی) از ورق های گالوانیزه رنگی ساخته شده اند و در برابر پوسیدگی ، خوردگی و زنگ زدگی مقاومت فوق العاده ای دارند. سقف یکی از اجزای اصلی ساختمان ویلا است.

  • آندوویلا سقف:

آندوویلا نوعی ورق برای پوشش سقف های شیب دار است که از مواد اولیه طبیعی ساخته شده و با انواع شرایط آب و هوایی سازگار است. Andovilla محصول اصلی گروه فرانسوی Andoline Factory است. Andovilla با استاندارد اروپایی EN534 مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا