مجله علمی و سلامت

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

به گزارش شفاف روژان، وی به جای حضور در کنار همسالان و خانواده خود در بیمارستان کودکان مفید تهران بستری شد و در آنجا از سردرد و گلودرد و درد سرمی که در دست داشتند صحبت کرد. دختر بچه 4.5 ساله ای که آمیکرون برای جشن تولد آماده می کرد، مثل روژان در این بیمارستان و کلینیک اطفال زیاد بودند. خانم قاسمی، سرپرستار بخش بیمارستان می گوید: تا 3 درصد از تخت های کلینیک کودک در سه روز پر می شود.

رئیس مرکز اطفال می گوید: در بخش کوید تنها حدود 6 تخت خالی وجود دارد و سرعت پر شدن تخت ها بیشتر از موج پنجم ویروس دلتا است، اما بچه های بیمارستان بهتر از بستری ها هستند. در موج پنجم، ریه‌های شدیدی نداشتند که نیاز به استفاده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد کودکان بستری شده در بیمارستان ها از ابتدای اپیدمی عروق کرونا ویروس در سال های اخیر کمتر از سایر گروه های سنی بوده است. اما در موج ششم، میزان بروز کودکان و نوجوانان با کسری تند افزایش یافته است، در عرض 2 سال به 4 درصد رسیده است. گروه های سنی که واکسینه نشده اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، کمترین تعداد پذیرش با احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در هفته پایانی دی و هفته اول بهمن ماه مربوط به گروه سنی 4 تا 3 سال با 4 درصد، میزان پذیرش کودکان و نوجوانان است. زیر 1 سال 4 درصد، گروه سنی 6 تا 50 سال 5 درصد سال، حدود 56 درصد برای 5 تا 5 سال و 5 درصد برای بیش از 2 سال است.

آمار بی سابقه پذیرش کودکان و نوجوانان از ابتدای تاج/ علائم بیماران آمیکرون در این گروه سنی چیست؟

رئیس بیمارستان کودکان مفید نیز از 50 بیمار مراجعه کننده به این مرکز درمانی در شمال تهران به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد. آماری که سرعت انتقال emicron بالا را نشان می دهد.

نوری پور می گوید: از میان مراجعات سرپایی با احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب، 4 کودک و نوجوان در اورژانس و 4 نفر در بخش ها بستری شده اند و تعداد مراجعات و پذیرش ها در سه تا چهار سال اخیر تقریبا دو برابر شده است. از جانب. “

از 25 دی تا 4 بهمن تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان های تهران 6 برابر شده است و در هفته اول بهمن 7.1 درصد از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب زیر 3 سال و 7.1 درصد در میانگین بیماران 4 تا 6 سال بوده اند. درصد در بیماران متوسط ​​سال 2.1% برای 4 تا 40 سال و در مجموع بیش از 45% پذیرش های زیر 40 سال؛ این آمار را توکلی، معاون ستادی کرونا در تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داد.

توکلی می گوید: هفته اول بهمن ماه 4 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در تهران داشتیم و تعداد بیماران قلبی 40 تا 59 سال 6.3، 50 تا 60 سال 6.3، 60 تا 6 سال بود. سال 6.3 درصد، تا 6 سال 6.6 درصد و بزرگتر از 3 سال 4 درصد است.

به گفته معاون درمان ستاد مرکزی کرونا در تهران، گروه سنی مرگ‌ومیرهای قلبی در گروه سنی 4 درصد 4، 4 تا 3 سال صفر، 4 تا 4 سال 4، 40 تا 50 سال است. 4٪، 50 تا 60 سال 24٪، 60 2 سال تمام 24٪، 6 تا 3 سال 26٪ و بالای 3 سال 4٪ در هفته اول بهمن است.

جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: 90 کودک و نوجوان زیر 3 سال از 4 روز گذشته به مراکز درمانی استان اراک مراجعه کردند. این 8 نفر تحت نظر بخش مراقبت های ویژه هستند.

پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی مرکز مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: تا 5 بهمن ماه تعداد پذیرش و پذیرش موقت بیمارستانی مشهد در گروه سنی زیر 4 سال ادامه دارد. درصد، 5 تا 6 درصد و 6 درصد. 6 سال 6.5 درصد، 1 تا 3 سال 5 درصد، 5 تا 5 سال 5 درصد و بالای 3 سال 1.5 درصد است.

اسحاقی فوق تخصص بیماری های عفونی بیمارستان کودکان مفید تب، سردرد، گلودرد، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و خواب آلودگی را از علائم کودکان مبتلا به آمیکرون می داند، علائمی مانند روژان، امیررضا، محمد و مادران چندین کودک. دیگران. کودکان در بیمارستان و مرکز درمانی مفید خاطرنشان کردند: آنها در بیمارستان بستری شدند.

جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ توصیه می کنیم برای بزرگسالان تزریق نوبت سوم و تزریق واکسن را در کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله، پرهیز از جلسات و استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایمیکرون انجام دهند.

ما باید مراقب خودمان باشیم، مخصوصاً کودکانی که بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا