کسب و کار ایرانیمجله علمی و سلامت

آیا جراحی بینی گوشتی قابل برگشت است؟

آیا گرفتگی بینی بعد از جراحی تغییر می کند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تفاوت بین بینی گوشتی و بینی استخوانی را درک کنیم. حفره بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است که به استخوان و اسکلت غضروفی یعنی پوست متصل است.

تفاوت بین بینی گوشتی و بینی استخوانی به ضخامت قسمت پایین غلاف بینی (یعنی ناحیه بینی و بالها) بستگی دارد.

ضخامت پوست این قسمت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. آنهایی که پوست نوک بینی ضخیم و چرب است و منافذ آن نمایان است به بینی های گوشتی معروف هستند.

آیا گرفتگی بینی بعد از جراحی بازمی گردد؟

این پوست ضخیم چه تاثیری در ظاهر بینی دارد؟

اگر مستقیماً به بینی این افراد نگاه کنیم، نوک بینی آنها پهن تر و تیغه های بینی ضخیم تر است. همچنین پایه و نوک بینی پهن تر است.

می دانیم که یکی از معیارهای زیبایی بینی، باریک شدن بینی از زاویه جلو است. البته اگر این باریکی طبیعی باشد.

در افرادی که پوست نازک و استخوان و غضروف پهن دارند، نتیجه جراحی بینی باریک است. اما افرادی که پوست ضخیم دارند نباید انتظار چنین نتیجه ای را بعد از جراحی بینی داشته باشند.

در واقع روش رینوپلاستی که برای بینی های گوشتی و استخوانی استفاده می شود با یکدیگر متفاوت است. افرادی که بینی گوشتی دارند، جراح بینی سعی می کند استخوان غضروفی را تقویت کند تا بتواند این پوست ضخیم را فشار دهد تا بینی از زاویه جلو باریکتر به نظر برسد.

نکاتی در برابر بینی گوشتی

افرادی که بینی‌های گوشتی دارند تقریباً همیشه گونه‌های بزرگ‌تر، گونه‌های بلندتر و لب‌های بزرگ‌تر دارند، بنابراین از نظر زیبایی، بینی نازک و صورت مدادی برای من مناسب نیست.

در نتیجه اگر فردی که گرفتگی بینی دارد انتظار معقولی از عمل بینی خود داشته باشد و عمل بینی به درستی انجام شود، نتیجه عمل بینی برای او رضایت بخش خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت جراح بینی شیراز پی جو مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا