کسب و کار ایرانیمجله عمومی

آیا درب ضد سرقت امن است؟

همه ما می دانیم که کلمات و عبارات برای برقراری ارتباط بین انسان ها اختراع شده اند ما از کلمات استفاده می کنیم تا معنای خود را بهتر به دیگران منتقل کنیم اما متأسفانه استفاده از عبارت درب ضد سرقت، خریداران و فعالان بازار را به اشتباه در این نوع درب ها سوق داده است. این سوال همیشه از سوی خریداران مطرح می شود که آیا درب های ضد سرقت واقعا ضد سرقت هستند؟

ساختار کلی درب ضد سرقت مانند هر در دیگری از کیس یا بدنه، لولا، قفل و دستگیره تشکیل شده است. اما جنس و ساختار اجزای آن با درب معمولی کاملا متفاوت است. به دلیل این تفاوت، امنیت خانه را حفظ می کند.

بدنه ضد سرقت برای دستیابی به امنیت و استحکام لازم به صورت لایه لایه ساخته شده است. سطح بیرونی آن معمولاً با چوب یا فلز پوشیده شده است و به اشکال مختلف در می آید. ساختار داخلی این درب ها با لایه هایی از چوب، پشم سنگ مقاوم در برابر آتش، پلی یورتان (اینولیت غیر نسوز)، شیشه یا آلومینیوم پر شده است تا علاوه بر استحکام، نوعی عایق هوا و صدا ایجاد کند. لولای آن برخلاف درهای معمولی در داخل درب کاملاً مخفی است و از بیرون قابل مشاهده نیست.

در نتیجه، سارقان نمی توانند با برداشتن لولاهای در وارد شوند. چشمک و زنجیر نیز اجزای اختیاری هستند. چشمی عدسی کوچکی است که در درب قرار می گیرد و به افراد حاضر در خانه اجازه می دهد فرد پشت در را ببینند.

این نوع درب که در ایران به نام درب ضد سرقت می شناسیم در بازارهای بین المللی به درب امنیتی معروف است.

دروازه امنیتی را می توان به عنوان دروازه امنیتی ترجمه کرد. و طبیعتاً انتظاراتی که «درب امنیتی» در ذهن مخاطب ایجاد می کند با انتظاراتی که پس از شنیدن کلمه «دزدی درب» ایجاد می شود بسیار متفاوت است. معمولاً وقتی اصطلاح درب سرقتی را می شنویم، انتظار داریم که سارقین نتوانند این در را باز کنند. و این درب می تواند محل سکونت یا محل کار ما را در برابر سرقت کاملا ایمن کند. اگرچه چنین چیزی صحت ندارد. و هیچ فروشنده حرفه ای و با تجربه ای چنین ادعایی نمی کند و چنین تضمینی به خریدار نمی دهد.

با این حال، آیا استفاده از این نوع درب مفید نیست؟

اگر در بازار درب های ضد سرقت را به این امید خریداری کنید که تحت هیچ شرایطی سارقان نتوانند وارد و باز شوند، ممکن است روزی ناامید شوید. می توان گفت یکی از موانع درب ضد سرقت نام و عنوان آن است که توقعات کاذبی را برای مشتری ایجاد می کند.

بهترین مکان برای استفاده از این درب ها مجتمع های مسکونی و اداری می باشد. جایی که تعداد واحدهای ساختمانی بیش از یک واحد باشد. زیرا دزدها برای بازکردن این در به دو پیش نیاز نیاز دارند. آنها نیز باید زمان زیادی داشته باشند. یا سعی می کنند با ایجاد سر و صدای زیاد در مدت زمان کوتاهی درب امنیتی را باز کنند. این دو شرط معمولا برای سارقان در ساختمان های مسکونی وجود دارد. اما به ندرت پیش می آید که مجتمع های آپارتمانی چنین موقعیتی را در اختیار سارقان قرار دهند.

سارقان درب ضد سرقت را شکستند و باز کردند.

درب های ضد سرقت نسبت به درب های چوبی معمولی قابل اعتمادتر هستند.

زیرا امنیت این نوع درب ها در برابر سرقت بسیار بالاتر از درب های سنتی و چوبی است. در صورتی که درب ضد سرقت باکیفیت طراحی و نصب شود، می تواند نگرانی ساکنین را در مورد امنیت درب ورودی کاهش دهد. اما باید به خاطر داشته باشید که این درب ها کاملا ضد سرقت نیستند. و ضد سرقت اصطلاح تجاری است که برای این محصول استفاده می شود. و برای دستگیری سارقان به امنیت بیشتری نیاز است.

به سه نکته مهم در مورد امنیت درب در برابر سرقت اشاره کنید:

ساخت درب ضد سرقت ایران کار ساده ای است. تمام کارخانه های بزرگ شهر می توانند به راحتی از عهده آن برآیند. مراقب باشید که کلید درب ورودی شما در دست افرادی باشد که به آنها اعتماد دارید. اگر شخص دیگری در آپارتمان روبروی شما زندگی می کند و از این کلیدها استفاده می شود، بهتر است سیلندر قفل (هاب) را تعویض کنید.

صفحات ضد سرقت درب (یا قفل درب ضد سرقت بهاری درب) نقش مهمی در امنیت درب دارند. برای اطمینان از محکم بودن زبانه ها بهتر است از قفل های قابل اعتماد با ضمانت استفاده کنید.

یکی از راه های افزایش امنیت درب ورودی استفاده از قفل اتوماتیک ضد سرقت است. اما قیمت بسیار بالای این نوع قفل آن را در رده سخت افزاری درب های لوکس قرار می دهد.

دکمه بازگشت به بالا