کسب و کار ایرانیمجله عمومی

آیا نصب سایبان فول باکس تاثیری بر مصرف برق دارد؟

امروزه هرجا را که نگاه کنید، بدون شک سایبان چتری را که برای کاربردهای مختلفی به‌کار رفته‌اند مشاهده خواهید کرد. سایبان‌ها تجهیزات فوق کاربردی هستند که در دنیای امروزی برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.تولیدکنندگانی مانند به دلیل کاربردهای فراوان این تجهیزات آن‌ها را در انواع مختلفی تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین سایبان‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، سایبان‌های فول باکس هستند. ما هم در این مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی در رابطه با سایبان‌های فول باکس و اینکه آیا این مدل سایبان‌ها می‌توانند روی مصرف برق تاثیر بگذارند یا خیر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید!

آشنایی با سایبان‌های فول باکس

سایبان‌های فول باکس نوعی سایبان مدرن هستند که امروزه از آن‌ها برای موارد بسیار زیادی استفاده می‌کنند. این مدل سایبان‌ها دارای یک باکس هستند که پوشش سایبان درون آن جمع می‌شود، البته نکته جالب در مورد این مدل از سایبان‌ها این است که سایبان‌های فول باکس سازه چندانی ندارد و در واقع سازه آن‌ها به باکس و بازوهای جمع کننده پوشش سایبان ختم می‌گردد.

نصب این مدل سایبان‌ها هم مانند نصب انواع صورت گرفته و به شکل یکطرفه انجام می‌شود. در واقع برای نصب این مدل از سایبان‌ها از پایه‌ای استفاده نشده و سایبان از قسمت باکس روی دیوار قرار می‌گیرد. معمولا در مواردی که نیاز به نصب پایه باشد از این مدل سایبان‌های استفاده نمی‌شود، اما خب برخی اوقات که اصرار بر نصب این مدل از سایبان‌ها باشد، نصاب به ناچار از پایه‌هایی برای آن‌ها استفاده می‌کند.سایبان‌های فول باکس هم مانند دیگر سایبان‌های موجود در بازار در دو نوع سایبان‌های برقی و دستی عرضه می‌شوند. این دو مدل سایبان‌ از برخی جهات باهم تفاوت دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی سایبان‌های فول باکس دستی

سایبان‌های فول باکس دستی نمونه ساده‌ای از سایبان‌های به شمار می‌روند. این مدل از سایبان‌ها بسیار کاربردی بوده و قیمت مناسبی هم دارند. در ساخت این مدل از سایبان‌های فول باکس موتوربرقی یا الکتریکی استفاده نمی‌شود و معمولا استفاده کنندگان از آن باید برای باز و بسته کردن سایبان از نیروی مکانیکی کمک بگیرند. ضمن اینکه باز و بسته کردن سایبان از طریق یک اهرم انجام می‌شود و مصرف کنندگان می‌توانند با پیچاندن این اهرم، پوشش سایبان را درون باکس مورد نظر قرار داده یا آن را خارج نمایند.

Does installing a full box canopy have an effect on electricity consumption?

معرفی سایبان‌های فول باکس برقی

سایبان‌های فول باکس برقی نمونه‌ای مدرن از سایبان‌های فول باکس هستند. این سایبان‌ها دارای موتور الکتریکی بوده و بر خلاف مدل دستی، نیازی نیست مصرف کننده برای باز و بسته کردن آن از یک اهرم و نیروی مکانیکی کمک بگیرد. باز و بسته کردن پوشش سایبان به راحتی فشردن یک دکمه روی ریموت کنترل سایبان اتفاق می‌افتد.با توجه به استفاده از موتورالکتریکی در ساخت این مدل از سایبان‌ها باید بگوییم که قیمت آن‌ها نسبت به نمونه دستی بالاتر است. ضمن اینکه این مدل نسبت به مدل دستی محبوبیت بیشتری دارد؛ چرا که کار کردن با آن زحمت چندانی ندارد.

مزایای خرید سایبان‌های فول باکس

با توجه به تاکیدی که ما روی محبوبیت سایبان‌های فول باکس داشته‌ایم شاید با خود بگویید چه چیزی باعث شده این مدل سایبان‌ها از این میزان محبوبیت برخوردار باشند؟ در پاسخ به این سوال ما می‌توانیم بگوییم که خرید می‌تواند مزایای زیر را برای شما فراهم کند.

  • باتوجه به استفاده از بازوهایی اهرمی در ساخت این مدل از سایبان‌ها می‌توان گفت که در مقابل عوامل جوی مانند باد و طوفان مقاومت بالایی دارند.
  • سایبان‌های فول باکس با استفاده از رنگ‌های پودری رنگ می‌شوند؛ از همین‌رو رنگ سازه آن به هیچ عنوان دچار لب‌پر شدگی نشده و در برابر ضربه بسیار مقاوم است.
  • در ساخت سایبان‌های فول باکس از پارچه‌های اسپانیایی استفاده می‌شود، این پارچه‌ها درجه یک بوده؛ به همین دلیل هم طول عمر بالایی دارند.
  • به دلیل به‌کار رفتن پارچه‌های اسپانیایی و فوق‌العاده با کیفیت در ساخت این مدل سایبان‌ها باید بگوییم آن‌ها ضد انجامد و ضد آب هستند؛ پس از این نظر هم جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.
  • سایبان‌های فول باکس دارای رنگ‌های مختلفی هستند؛ بنابراین برای هر سلیقه و کاربردی مناسب بوده و مصرف کننده می‌تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود مناسب‌ترین را خریداری نماید.
  • آلومینیومی که در ساخت سازه سایبان‌ مورد استفاده قرار گرفته کاملا فابریک است؛ از همین‌رو سایبان‌های فول باکس بسیار مستحکم هستند.
  • به دلیل قابلیت جمع شوندگی پوشش سایبان، این مدل سایبان‌ها را می‌توان در صورت لزوم جمع کرد و همین موضوع به افزایش طول عمر مفید آن‌ها کمک می‌کند.

سایبان‌های فول باکس و تاثیر آن‌ها روی مصرف برق

شاید برای شما هم این مسئله جالب باشد، اما سایبان‌های فول باکس هم روی مصرف برق تاثیر می‌گذارند. البته که تاثیرات آن در دو جهت صورت می‌گیرد و ما آن‌ها را به شکل زیر دسته‌بندی کرده‌ایم:

تاثیر سایبان‌ها روی مصرف برق به صورت مستقیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس در دو نوع برقی و دستی طراحی می‌شوند. نوع برقی آن‌ها با کمک یک موتور الکتریکی که به منبع برقی متصل است، حرکت می‌کند. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که تا حدودی این مدل از سایبان‌ها باعث افزایش مصرف برق می‌شوند. البته که مصرف برق آن‌ها چندان زیاد نیست، اما به‌هرحال نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تاثیر سایبان‌ها روی مصرف برق به صورت غیر مستقیم

اما تاثیر سایبان‌های فول باکس به صورت غیر مستقیم روی مصرف برق تا حد زیادی به کارایی آن‌ها بستگی دارد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، سایبان‌های فول باکس برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای محافظت از محیط پاسیو، کولر یا حتی ایجاد پارکینگ برای خودرو و ایجاد سایه جلوی مغازه این مدل سایبان را استفاده کنید.اما خب به نظر شما این چه ربطی به مصرف برق دارد؟ در ادامه با بررسی کاربردهای مختلف سایبان‌های فول باکس به خوبی این موضوع را برای شما شفاف سازی خواهیم کرد.

سایبان‌های ‌فول باکس چه کاربردهایی دارند؟

سایبان‌های فول باکس را در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌دهند. این مدل سایبان‌ها با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده خود عملکرد خوبی در زمینه‌های زیر از خود نشان داده‌اند.

استفاده از سایبان فول باکس برای محافظت از پاسیو

یکی از کاربردهای سایبان‌های فول باکس استفاده از آن‌ها به عنوان سایبان پاسیو است. همانطور که می‌دانید پاسیو محیطی است که در معماری برای افزایش نور محیط از آن استفاده می‌کنند. این قسمت در معماری با مصالح ساختمانی پوشیده نمی‌شود و معمولا آن‌ها را به صورت پنجره‌ای می‌سازند؛ از همین‌رو نور بیشتری به محیط وارد کرده و در فصول گرم سال برای خنک کردن محیط باید سیستم گرمایشی مانند کولرهای گازی را روی درجه پایین‌تر تنظیم نمود. این مسئله خود می‌تواند در مصرف برق و هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌شود تاثیرات زیادی بگذارد.

با این حال خوشبختانه با نصب سایبان‌های فول باکس روی محیط پاسیو می‌توانید از چنین مشکلی جلوگیری نمایید. سایبان‌ها از ورود بیش از اندازه نور به محیط و در نهایت گرم شدن محیط جلوگیری کرده و به کاهش برق مصرفی توسط سیستم سرمایشی منزل منجر می‌شود.

استفاده از سایبان‌های فول باکس برای محافظت از کولرهای آبی و گازی

همانطور که می‌دانید گرما عملکرد کولرهای آبی و گازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که این کولرها در معرض تابش نور مستقیم خورشید باشند، توانایی آن‌ها برای تولید هوای خنک کاهش پیدا می‌کند؛ از همین‌رو ناگزیر باید آن‌ها را روی دور تند یا درجه پایین‌تری قرار داد. هر اندازه که کولر روی دور تندتر یا درجه پایین‌تری باشد، برق بیشتری مصرف کرده و این روی افزایش مصرف انرژی الکتریکی و هزینه‌های مربوط به آن تاثیر می‌گذارد.

اما خب راه‌کاری ساده برای این امر وجود دارد و آن‌ هم استفاده از سایبان‌های فول باکس برای محافظت از کولرهای آبی و گازی است. شما تنها با نصب سایبان‌های فول باکس روی این مدل سایبان‌ها می‌توانید عملکرد کولر را در به‌وجود آوردن باد خنک بهبود بخشیده و مصرف برق را کاهش دهید.

استفاده از سایبان‌های فول باکس برای جلوی مغازه و پنجره

با نصب سایبان‌های فول باکس جلوی مغازه یا پنجره شما می‌توانید از ورود رطوبت، بارش باران و برف و تابش مستقیم نور خورشید به محیط جلوگیری کرده و دیگر نیاز نیست وسایل سرمایشی یا حتی گرمایشی که با برق کار می‌کنند در این مکان بیش از حد معمولا کار کرده و برق بیشتری مصرف نمایند.

استفاده از سایبان فول باکس برای ماشین

سایبان‌های فول باکس را به‌عنوان هم استفاده می‌کنند. از این مدل سایبان می‌توانید در قسمتی از محیط استفاده کرده و با کمترین هزینه یک پارکنیگ ایجاد نمایید. البته شاید این کاربرد سایبان‌های فول باکس تاثیر چندانی روی مصرف برق و انرژی نداشته باشند، اما به‌هرحال در صورت استفاده از سایبان‌های فول باکس برقی مقدار ناچیزی برق مصرف می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با سایبان‌های فول آشنا سازیم. همانطور که دریافتید سایبان‌های فول باکس جزو سایبان‌های محبوب به‌شمار رفته و امروزه آن‌ها را در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌دهند. این سایبان‌ها حتی روی کاهش مصرف برق هم تاثیر می‌گذارند و نکته جالب‌تر اینکه همین کاهش مصرف انرژی خود روی محیط زیست و منابع طبیعی هم تاثیر می‌گذارد؛ چرا که هرچه مصرف برق کاهش کند نیروگاه‌های برق آب کمتری برای ایجاد برق استفاده می‌کنند و این خود نوعی تاثیر مثبت زیست محیطی به‌شمار می‌رود.

دکمه بازگشت به بالا