مجله علمی و سلامت

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی، ویروس شناس، در این روزنامه نظری نوشته است جام جم وی نوشت: اخیراً مدیر عامل یک شرکت غربی واکسن کرونا نسبت به ادغام سهام آمیکرون، دلتا و تولید یک فوق اشباع جدید هشدار داده است که یک هشدار واقعاً جدی است. در هفته اول که این قسمت از جهان را شناسایی می کردم، این موضوع را هم به صورت مکتوب و هم در گفت و گوهای شفاهی و هم در رسانه ها پوشش دادم، اکنون زیرا اکنون در موقعیتی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون در سراسر جهان پخش شده اند. در همان زمان بنابراین، خطر ابتلا به عفونت دلتا و آمیکرون در انسان یا حیوان به طور همزمان وجود دارد، تبادل ژن رخ می دهد، بازآرایی رخ می دهد و انواع بسیار قوی رخ می دهد.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری سوپرناتانت های تاج را در نظر داشته باشیم و بدانیم که ستارگان در حال انفجار به دلیل قدرت انتقال، عفونت و مصونیت بالایشان همچنان ما را تهدید می کنند.

البته می توان این سوال را مطرح کرد که با وجود اینکه گفته می شود سویه آمیکرون ضعیفتر از دلتا است، باز هم باید از تشکیل سوپرناتانت ها ترسید که باید به آن پاسخ دهم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان در گفتمان خود اعلام می کند که آمیکرون طرف ضعیف تری است، اما هنوز برای قضاوت زود است. برای جمع آوری اطلاعات لازم و گردآوری اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک برای بدست آوردن تصویر خوبی از سویه آمیکرون، باید بیشتر منتظر بمانیم. با این حال، تا کنون، ما می دانیم که این سویه جدید بسیار ناامن است و باید نگران کننده باشد. دلیل واضح آن این است که سازمان بهداشت جهانی کمی بعد یک جلسه اضطراری در مورد این نوع فراخوان داد.

البته ما نمی خواهیم با این حرف ها مردم را مرعوب کنیم، اما هدف ساده انگاری و آگاه سازی مردم نیست. در بریتانیا، یک مطالعه نشان داده است که سویه آمیکرون باعث مرگ بین 25000 تا 75000 نفر در ماه‌های آینده خواهد شد، اگر محدودیت‌های بیشتری برای جامعه اعمال نشود. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید در مواجهه با این نوع بسیار باهوش باشیم. نگذاریم بحران شکل بگیرد و سپس به فکر راه حل باشیم. تاکنون تنها کاری که انجام داده ایم مدیریت بحران بوده در حالی که باید از بحران جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب و درگیری با سویه های جدید، افزایش واکسیناسیون و تزریق دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیرپزشکی مانند پوشاندن ماسک، بد کارکردن، شستن دست ها و پرهیز از شلوغی همچنان توصیه می شود، اما افزایش واکسیناسیون امن ترین راه است.

باید تزریق نوبت سوم واکسن را تا جایی که می‌توانیم افزایش دهیم، زیرا در آینده به دلیل شیوع ویروس در جهان، به‌ویژه در کشورهایی که به دلیل وضعیت نامناسب بهداشتی با سویه‌های جدید روبه‌رو هستند، سویه‌های جدید ایجاد می‌شود. می تواند تولید شود که کارایی موجود را کاهش دهد. انجام دادن.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا