کسب و کار ایرانیمجله عمومی

اتصالات اهنی سر شیلنگی چیست؟

اتصالات هیدرولیک در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف، کاربرد زیادی دارند. این اتصالات از انواع زیادی برخوردارند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در این مقاله به بررسی اتصالات هیدرولیک و انواع آن توسط شرکت راد صنعت می‌پردازیم.

What-are-cerebral-iron-junctions

اتصالات هیدرولیک چیست؟

از اتصالات هیدرولیک برای اتصال شیلنگ و لوله در دستگاه‌های هیدرولیک استفاده می‌شود. به‌طورمعمول تجهیزات هیدرولیک تحت‌فشار بالا کار می‌کنند و اغلب آن‌ها از دستگاه ثابتی برخوردار نیستند؛ ازاین‌رو اتصالات هیدرولیکی باید برای عملکرد بهتر با ایمنی بیشتر، در سیستم‌های موردنظر، محکم و مطمئن باشند. اتصالات هیدرولیک از نظر ساخت، درجه فشار و ابعاد استاندارد هستند.

کاربرد اتصالات هیدرولیکی چیست؟

در خصوص کاربرد اتصالات هیدرولیک باید بگوییم که این تجهیزات، شیلنگ‌ها، لوله‌ها و اجزای مختلف را به یکدیگر به‌صورت کاملاً ایمن و مطمئن قفل می‌کند. همچنین اتصالات هیدرولیکی از خرابی و نشتی وسایل در آینده جلوگیری می‌کند.

اتصالات اهنی سر شیلنگی، اتصالاتی هستند که برای اتصال شیلنگ های هیدرولیک به سایر اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شوند. این اتصالات معمولاً از جنس فولاد یا چدن ساخته می شوند و دارای دو بخش اصلی هستند:

  • بخش سر شیلنگی: این بخش از اتصال، برای اتصال شیلنگ هیدرولیک استفاده می شود. این بخش معمولاً دارای یک حلقه یا شیار است که شیلنگ هیدرولیک در آن قرار می گیرد.
  • بخش رزوه ای: این بخش از اتصال، برای اتصال به سایر اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شود. این بخش معمولاً دارای رزوه داخلی یا خارجی است که با رزوه اتصال دیگر مطابقت دارد.

اتصالات اهنی سر شیلنگی در انواع مختلفی با ویژگی های مختلف موجود هستند. در اینجا انواع اصلی اتصالات اهنی سر شیلنگی آورده شده است:

اتصالات رزوه ای

اتصالات رزوه ای، رایج ترین نوع اتصالات اهنی سر شیلنگی هستند. این اتصالات دارای یک بخش رزوه ای داخلی هستند که با رزوه اتصال دیگر مطابقت دارد. اتصالات رزوه ای در انواع مختلفی با رزوه های مختلف موجود هستند.

اتصالات جوشی

اتصالات جوشی، اتصالاتی هستند که با استفاده از جوشکاری به سایر اجزای سیستم هیدرولیک متصل می شوند. این اتصالات معمولاً دارای یک بخش صاف هستند که با استفاده از جوشکاری به سایر اجزای سیستم هیدرولیک متصل می شوند.

اتصالات پیچی

اتصالات پیچی، اتصالاتی هستند که با استفاده از پیچ و مهره به سایر اجزای سیستم هیدرولیک متصل می شوند. این اتصالات معمولاً دارای یک بخش رزوه ای خارجی هستند که با رزوه پیچ یا مهره مطابقت دارد.

اتصالات اتصال سریع

اتصالات اتصال سریع، اتصالاتی هستند که به راحتی به سایر اجزای سیستم هیدرولیک متصل می شوند. این اتصالات معمولاً دارای یک مکانیسم خاص هستند که باعث می شود اتصال به راحتی برقرار شود. اتصالات اهنی سر شیلنگی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. این اتصالات در سیستم های هیدرولیک صنعتی، کشاورزی، راهسازی و سایر کاربردها استفاده می شوند.

مزایا و معایب اتصالات اهنی سر شیلنگی

مزایا:

  • استحکام و دوام بالا
  • مقاومت در برابر فشار و دمای بالا
  • قیمت مقرون به صرفه

معایب:

  • وزن سنگین
  • نیاز به نگهداری منظم

موارد کاربرد اتصالات اهنی سر شیلنگی

اتصالات اهنی سر شیلنگی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. این اتصالات در سیستم های هیدرولیک صنعتی، کشاورزی، راهسازی و سایر کاربردها استفاده می شوند. در سیستم های هیدرولیک صنعتی، اتصالات اهنی سر شیلنگی برای اتصال شیلنگ های هیدرولیک به پمپ ها، شیرها، موتورها و سایر اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شوند. در سیستم های هیدرولیک کشاورزی، اتصالات اهنی سر شیلنگی برای اتصال شیلنگ های هیدرولیک به جک ها، سیلندرها و سایر اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شوند.

در سیستم های هیدرولیک راهسازی، اتصالات اهنی سر شیلنگی برای اتصال شیلنگ های هیدرولیک به جک ها، بیل ها، لودر ها و سایر اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شوند. اتصالات اهنی سر شیلنگی باید به درستی نصب و نگهداری شوند تا عملکرد مناسبی داشته باشند و از نشت سیال هیدرولیک جلوگیری شود. در هنگام نصب اتصالات اهنی سر شیلنگی، باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • اتصالات باید به درستی اندازه گیری و برش داده شوند.
  • اتصالات باید با استفاده از ابزار مناسب نصب شوند.
  • اتصالات باید به طور مرتب برای علائم خوردگی یا آسیب بررسی شوند.

در هنگام نگهداری اتصالات اهنی سر شیلنگی، باید نکات زیر را رعایت کرد:

  • اتصالات باید به طور منظم تمیز شوند.
  • اتصالات باید در برابر نور خورشید و سایر عوامل محیطی محافظت شوند.

نشت سیال هیدرولیک می تواند باعث مشکلات جدی در سیستم هیدرولیک شود. بنابراین، بررسی منظم اتصالات اهنی سر شیلنگی برای علائم نشت بسیار مهم است. در صورت مشاهده هرگونه نشت، باید اتصال بلافاصله تعویض شود.

منظور از اتصالات لوله کشی چیست؟

اتصالات لوله کشی اجزایی هستند که به ما کمک می کند :

  1. جهت لوله را تغییر دهیم مانند: زانویی و سه راهی
  2. سایز لوله را تغییر دهیم مانند: تبدیل و سه راهی تبدیل
  3. تجهیزات مختلف را به لوله متصل کنیم مانند: مهره ماسوره
  4. مسیر لوله را ببندیم مانند: کپ و دربند

دسته بندی اتصالات لوله کشی:

  • زانویی
  • سه راهی
  • تبدیل
  • مهره ماسوره
  • چهارراه
  • کپ
  • بوشن
  • اتصال قابل پیاده
  • اولت(ولداولت، ساکولت، تردولت)
  • زانویی شعاع بلند
  • فلنج

اتصالات پلی اتیلن جوشی

معمولا برای نصب لوله و اتصالات به یکدیگر برای انتقال آب از اتصالات پلی اتیلن جوشی نیز استفاده میشود. رودینه برند های مختلفی از تولید کننده گان لوازم کشاورزی جوشی را برای شما فراهم میکند تا خرید امن و با کیفیت داشته باشید.

آبیاری قطره ای در کشوری که آب کمی دارد پر اهمیت ترین نوع آبیاری میباشد. پس برای اینکه طول عمر سیستم آبیاری قطره ای شما بالا باشد، رودینه محصولات با کیفیت در زمینه آبیاری قطره ای برای شما فرهم کرده است. شما میتوانید محصولات شرکت های معتبر تولید کننده ای آبیاری قطره ای را در رودینه خریداری کنید.

انواع اتصالات آهنی

وقتی سیستم آبیاری انتقال داریم بعضی از مواقع نمیتوان از لوله اتصالات پلی اتیلن استفاده نمود، بخاطر همین رودینه اتصالات آهنی ای که شما نیاز دارید را بر اساس نیاز شما تولید و ارسال میکند. اگر سفارشی دارید و نوع اتصال شما در بازار پیدا نمیشود با ما در تماس باشد.

انواع پلاستیک کشاورزی

پلاستیک کشاورز برای پوشش گیاه رشد نشده خیلی موثر است. شما میتوانید انواع پلاستیک کشاورزی در مدل های: گلخانه ای، پوششی، سیاه و سفید یا دو رنگ، مشکی کامل … را در رودینه خریداری کنید.

لوله و اتصالات لی فلت

در گذشته و به مدت زمان زیادی از لوله و اتصالات با وزن سنگین و هزینه های زیادی استفاده میکردند ولی حالا سیستم آبیاری انتقال و آبیاری قطره ای با لوله اتصالات لی فلت کار را برای کشاورز و مصرف کننده ها راحت کرده است. زیرا با استفاده از این محصولات شما در کاهش هزینه های خود و نصب راحت قدم بسیار مهمی برداشته اید. برای خرید انواع محصولات لی فلت دسته بندی لی فلت سر بزنید.

ی مطابقت داشته باشند :

  • ASME B16.9 اتصالات بات ولد جوشی  ½ NPS تا NPS 48
  • ASME B16.28 زانوی جوشی نورد شده شعاع کوتاه  ½ NPS  تا NPS 24
  • ASME B16.11 استاندارد اتصالات فولادی برای اتصالات فشار قوی دنده ای و ساکت ولد

به دست بهترین و باتجربه‌ترین افراد و همچنین با استفاده از متریال درجه یک تولید و عرضه می‌شوند. درصورتی‌که قصد خرید یا آگاهی از قیمت‌ها را دارید، می‌توانید به صفحه محصولات راد صنعت مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا