مجله فرهنگ

اجرایی شدن مصوبات سند برگزاری مراسم ماه محرم نگرانی‌ها را رفع می‌کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست روسای ایالت محرم پیگیری ویژه ای عنوان کرد: اتی عملیات و مدیر اجرایی وقت گیر است و نیاز به یک بررسی ویژه از آژانس ها دارد.

به گزارش کندوج ، نشست ستاد پیگیری ویژه ایام محرم با حضور حجت الاسلام و المسلمین برگزار شد ، محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، معاونان آن و مسئولان دولتی در گروه فرهنگی شهدای سرچشمه (27 تیرماه) برگزار شد.

با پیروی از پروتکل بهداشت ، ماه محرم با شور و شوق بیشتری نسبت به سالهای دیگر جشن می گیرد.

در ابتدا ، مطلق ، رئیس بهداشت عمومی وزارت بهداشت ، در این جلسه گفت: ویروس ر Corona از اسفند اول وارد ایران شد و در اندازه های مختلف وارد شد.

وی افزود: این بیماری علائم زیادی را نشان داده و تقریباً همه افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. این ویروس داروی خاصی ندارد و داروها برای ضعف این بیماری هستند و باید تمام موارد تحت نظر گرفته شود.

مطلق گفت: “ما باید بقیه عمرمان یک برنامه دو ساله داشته باشیم تا بتوانیم با این بیماری زندگی کنیم و در نهایت بر آن غلبه کنیم.”

وی گفت: “گاهی اوقات می بینیم که خانواده ها به دلیل نه بیماری خطرناک از واکسیناسیون کودکان خودداری می کنند.”

مطلق اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزیر بهداشت ، ماهها قبل چندین جلسه برای ماه محرم برگزار شده است و امیدواریم با اجرای ارتباطات بهداشتی ، برنامه شهادت شهدا با کیفیت بهتری نسبت به سالهای اخیر حفظ شود.

وی گفت: “پزشکان با کمک مردم توانستند بیماری را تا حد امکان کنترل کنند.” تعداد زیادی پروتکل در همه مناطق سفید ، زرد و قرمز مورد بررسی قرار گرفته است.

مطلقا خاطرنشان کرد: هدایا باید به انجام مراسم مذهبی کمک کند تا ماسک و ضد عفونی کننده دست به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرد تا بتوانیم محرم باشکوه را دریافت کنیم.

اجرای اساسنامه مربوط به سند در مراسم محرم ، نگرانی ها را برطرف می کند

حجت الاسلام محمد حسنی ، رهبر عقیدتی سیاسی ارتش ، در بیانیه ای اظهار داشت: “این جلسه یک ابتکار قابل ستایش است و ابتکار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را نشان می دهد و مطالب بسیار ارزشمندی در این مراسم ارائه می شود.”

وی افزود: در صورت اجرای این سند بسیاری از نگرانی های مربوط به برگزاری مراسم محرم برطرف می شود.

محمدحسنی ادامه داد: مراسم محرم یک مراسم ویژه برای شیعیان است و شور و شوق این مراسم در سایر مراسم مذهبی دیده نمی شود.

وی گفت: “تمرکز این جلسه بر فرهنگ بیماری عروق ویروس کرونا قلب است و آنچه ما را به هم نزدیک کرده است وضعیتی است که در نتیجه شیوع ویروس بوجود آمده است.”

محمدحسنی گفت: اگر مردم طبق فرهنگ و قوانین رفتار کنند ، ما موفق خواهیم شد ، در غیر این صورت محرم را هدر داده ایم.

این مقام عقیدتی و سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: رسانه ها ، خوانندگان ، مقامات نمایندگی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی هستند و با کمک آنها به اهداف این نشست خواهیم رسید.

وی در پایان سخنان خود افزود: ماه رمضان بهار قرآن است و محرم بهار عطار است و آنها باید در مورد سفر زیارت عاشورا در یک ساعت مشخص از روز و شب بگویند.

برگزاری مراسم محرم و صفر یکی از مطالبات مردم است

حجت اسلام یزدی ، نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، در ادامه گفت: ولی فقیه رهبری تأکید می کند که محرم و صفر بسته نشده است و باید به درستی از آنها استفاده شود.

وی افزود: برگزاری محرم امسال تقاضای مردم است و آنها ماه ها می خواستند که چگونه محرم امسال برگزار شود.

یزدی ادامه داد: ما باید برای حضور در کلیه جلساتی که باید حضور داشته باشد ، از وزارت بهداشت و Corona ملی تقدیر کنیم.

وی اظهار داشت: با رعایت نکردن آیین نامه بهداشتی ، علائم مختلفی به آیین داده می شود ، اما ما نباید از این نظر عقب نشینی کنیم و مقررات لازم را برای برگزاری مراسم اتخاذ کنیم.

یزدی اظهار داشت: در ماه محرم و صفر تعداد زیادی از افراد وارد میدان می شوند که در هیچ مراسم مذهبی دیگری شاهد آن نیستیم و در اینجا حضور رسانه ها احساس می شود تا بتوانند فرهنگ لازم را داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی بر هیئت های مذهبی نظارت دارد و نباید به کمیته ای که مقدمات لازم را برای این مراسم آماده نکند مجوز دهد.

فعالیت هیئت ها در تهران به چهار دسته تقسیم می شود: تبلیغات ، دسته ها ، جلسات و اهدا.

محمدرضا جوادی ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی تهران ، به طبقه بندی فعالیت ها در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: کار هیئت های تهران به چهار دسته تبلیغات ، دسته ها ، جلسات و اهدای عضو تقسیم می شود.

وی افزود: “4 گروه تحت عنوان طرح کاروان کربلا با هدف ساماندهی گروه های عزاداری تشکیل می شود.”

جوادی اظهار داشت: تبلیغات تحت عنوان برنامه های شهری ، فرهنگی ، مجازی و جهادی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری کمک های مالی با دو عنوان ضیافت الحسین (ع) و مدافعان سلامت با هدف تنظیم پخت و پز و توزیع با غذای تعزری با نظارت بر ارتباطات بهداشتی و ساماندهی گروه های عمومی برای نظارت و تصویب اجرای ارتباطات بهداشتی در آشپزخانه هیئت ها و حسینیه ها نصب می شوند.

معاون فرهنگی و فرهنگی تهران در پایان سخنان خود گفت: س جلسات با عنوان معتمد و منظم با هدف سازماندهی هیئت های بزرگ و سازماندهی جلسات خانگی برگزار می شود.

محرم با هوش و یاری افراد و ابزارهای قدرتمند جشن گرفته می شود

حجت الاسلام علی نوری ، معاون نخست وزیر شورای سیاسی امام در ادامه این نشست: مردم ما به ویژه ادیان درک و مشارکت مردمی دارند.

وی اظهار داشت: محرم با گردهمایی اطلاعاتی با کمک افراد قدرتمند و ابزار و نقش مردم باید در سند سیاستگذاری محرم تأکید ویژه ای داشته باشد.

نوری در پایان سخنان خود اظهار داشت: در پیش نویس این سند موضوعاتی وجود دارد که نمی توان به آنها رسیدگی کرد و این موضوعات باید با یک تصمیم مشترک به روشی که قابل اجرا باشد تغییر یابد.

تابلوها و مساجد از نقش ویژه اجتماعی برخوردار هستند

زیباکیا نژاد نماینده سپاه و نماینده بسیج در این نشست گفت: “دولت ها و مساجد از نظر اجتماعی نقش ویژه ای دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.”

وی افزود: این سند باید طرحی را در اختیار هیئت ها و افراد خودجوش قرار دهد تا بر همه مسائل بهداشتی نظارت داشته باشد.

طبق معمول ، سالانه پول به نقاط مختلف کشور ارسال می شود

در ادامه این جلسه ، معصومه ظهیری ، نماینده حوزه علمیه خواهران ، به نقش زنان در برگزاری مراسم محرم اشاره کرد و گفت: – طبق معمول ، سالانه پول به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.

وی افزود: از شهرداری ها خواسته شده است که مدیریت پارک های بانوان را فراهم کنند تا یک مدیریت ویژه از بانوان در مناطقی که فضای بازی خود را دارند ، حفظ شود.

ظهیری در پایان سخنان خود اظهار داشت: خان مراکز درمانی در این مجتمع ، فعالیت در کاخ های روباز و برنامه های تسلی از جمله موارد برنامه در این زمینه است.

عملیات و مدیران عامل وقت گیر هستند و نیاز به بازرسی ویژه از موسسات دارند

در پایان این جلسه حجت الاسلام قمی اظهار داشت: عملیات و مدیر آماده سازی وقت گیر هستند و نیاز به توجه ویژه ای از سوی آژانس ها برای تهیه این سند و ارائه برنامه های خود دارند.

وی افزود: سایر قابلیت های دیگر برای برگزاری مراسم محرم فراهم شده و در شناخت این جلسه کمک خواهد کرد.

قمی توضیح داد: این بهانه ای برای موفقیت در ارائه خدمات به شهدا است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا