مجله علمی و سلامت

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر ، در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد بازسازی و عفونت مجدد با بیماری Covid 19 وجود دارد. به نظر می رسد در بسیاری از کشورها میزان کم و قابل مقایسه عفونت مجدد با ویروس SARS-CoV-2 در مقایسه با سایر داروهای ضد ویروسی تنفسی (تقریباً یک سال) حل شده است و با توجه به بدیهیات ویروس شناسی کاملاً انتظار می رود … موضوع هنوز در ایران مورد بحث است و معمولاً اغراق آمیز است.

بر این اساس ، محققان کمیته سازمان تحقیقات Covid-19 ، کمیته اپیدمیولوژی Covid-19 و دانشگاه پزشکی اراک در یک مقاله تحقیقاتی مورد عفونت مجدد Covid-19 را بررسی کردند.

Berg گفت: “بر اساس دانش ما از عوامل عفونی در دستگاه تنفسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، سایر ویروس های ویروس کرونا ویروسی فصلی و غیره ، هنگامی که افراد برای اولین بار در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ، عفونت معمولاً شدیدتر و در نتیجه نسبتاً ایمن است.” کاملاً اتفاق نمی افتد) که اکثریت افراد را از ماهها یا سالها در برابر عفونت محافظت می کند و بعد از چند سال ، اگر فرد آلوده باشد ، عفونت بدون علامت است یا بسیار خفیف است. به همین دلیل ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و رفتار آن دقیقاً مانند سایر بیماری های تنفسی انسان و حیوان است. فقط در جایی که قبلاً مصونیتی در جامعه نبوده است ، برای مدتی تغییر جهت داده است تا مانند سایر ویروس ها تعادل خود را بازیابد.

محققان ، که در حال بررسی مقالات مختلف در این زمینه هستند ، معتقدند که دلیل اعتقاد شدید به عفونت مجدد بیشتر از واقعیت در ایران است که در بیشتر موارد (اما نه در همه موارد) ، روشهای آزمایشگاهی ، توموگرافی کامپیوتری یا تجزیه و تحلیل بالینی یکی از اولین موضوعات است ، یا ثانیا ، آنها اشتباهات اشتباه و مثبتی مرتکب شده اند.

محققان گفتند: “با ظهور Covid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی ما به طور ناگهانی با سیل نمونه برای آزمایش روبرو شد.” در هفته های اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را شناسایی کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در این کشور منفجر شدند. بسیاری از آزمایشگاه های غیر مرتبط ، بخش های تشخیص مولکولی و ویروس شناسی را تأسیس کردند و برخی از زمینه های تحقیق وارد این حوزه شدند. توسعه کمی آزمایشگاهی افراد کم تجربه می تواند کیفیت را فدا کند. حتی آزمایشگاه های متعلق به افراد باتجربه نیز در حال افزایش تعداد آزمایش های نمایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا