مجله عمومی

احتیاط کره جنوبی در قبال مطالبات ایران 

چین ، هند ، کره جنوبی و … به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران ، در انجام تجارت و معاهدات بین المللی با ایران محتاطانه عمل می کنند و تعدادی از این کشورها علی رغم اینکه در میان متحدان و شرکای آمریکا هستند آنها خارجی هستند و حتی مانند چین ، به نوعی رقیب ایالات متحده هستند ، اما در روابط با ایران محافظه کار هستند.
در حقیقت دلیل اصلی بدهی های میلیاردی کره جنوبی به ایران به تحریم های آمریکا مربوط می شود و سئول نگران فشار آمریکا برای پرداخت بدهی های تهران است.
البته کره جنوبی با عدم بازپرداخت بدهی ایران تحت تأثیر تحریم های آمریکا علیه ایران قرار نخواهد گرفت و از عواقب اقتصادی داشتن پول در بانک های خود سو take استفاده خواهد کرد.
اما از طرف دیگر ، ایران باید پول خود را از کره جنوبی ، چین و هند بسته کند و در شرایط فعلی ، رئیس کل بانک مرکزی توافق نفت را به جای غذا ، یک پیروزی می داند.
در حال حاضر بازار کالاهای بادوام ، طلا ، مسکن و … شاهد یک بحران قابل توجه و افزایش قیمت ها از تورم ماهانه هر ساعت به تورم نقطه ای تغییر کرده و جو نگران کننده ای در اقتصاد کشور حاکم است. این پرونده نیاز به بازیابی پولهای بسته شده ایرانی را دو چندان می کند.
ناگفته نماند که اگر ایران تحت تحریم های آمریکا نبود ، کره جنوبی باید به تعهدات خود در قبال ایران عمل می کرد و اگر به تعهدات خود در قبال تهران عمل نمی کرد ، ایران می توانست از طرق مختلف به آنها پاسخ دهد. ایران مانع اصلی در این امر است و راه را برای پیگیری این مسئله مسدود کرده است.
در عین حال ، نباید فراموش کنیم که کره جنوبی متحد ایالات متحده است و به واشنگتن نزدیک است ، که با کره شمالی در جنوب شرقی آسیا و همچنین چین در تضاد است.
در حقیقت ، طی سالهای گذشته نشان داده است که در همسایگی با ایالات متحده بهتر از چین عمل می کند ، اگرچه کشورهایی مانند چین و هند که متحدان واشنگتن نیستند و به ایالات متحده نزدیک نیستند نیز مدیون ایران هستند. پرداخت نکرده اند
در واقع ، وضعیت اقتصادی ایران در جامعه جهانی ، از جمله ایرلند ، چین ، چین ، هند و غیره.
بر این اساس ، پیشنهاد می شود که در گام اول ، به دنبال حل مسائل سیاسی و گشودن گره های دیپلماتیک باشیم و سپس برای بازیابی مطالبات بسته شده ایران و پول برخی کشورها اقدام کنیم.

کارشناس بین الملل

223224

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا