مجله فرهنگ

اختصاص ۲۰۰ خودرو برای راه اندازی کتابخانه سیار تا پایان دولت سیزدهم

کندوج/خراسان شمالی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از اختصاص ۲۰۰ دستگاه خودرو برای راه اندازی کتابخانه سیار تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

مهدی رمضانی در نشست خبری که ۱۹ دی ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه افزایش کتابخانه های سیار به منظور ایجاد عدالت فرهنگی انجام می شود، اظهار کرد: تعداد کتابخانه های سیار در حال حاضر نسبت به قبل از دولت سیزدهم ۱۰۰ درصد افزایش یافته و تعداد کتابخانه های سیار از ۲۵ باب به ۵۰ باب رسیده است.

وی افزود: با کمک خیران و سایر دستگاه ها تعداد کتابخانه های سیار تا پایان دولت سیزدهم به حدود ۳۰۰ باب می رسد.

رمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۰۰ کتابخانه فعال است، ادامه داد: هم اکنون در نسل جدید کتابخانه ها حدود ۶۰ خدمت ارائه می شود که این خدمات شامل خدمات آموزشی، علمی، فرهنگی، مشاوره، روانشناسی، مشاوره درسی، فکر بازی، نجوم و … می باشند.

وی به راه اندازی کتابخانه در زندان ها اشاره و تصریح کرد: در صدد هستیم تا در زندان ها ۲۰۰ کتابخانه مشارکتی در زندان ها ایجاد شود و براساس گزارش های ارسال شده کتابخانه های موجود در زندان ها محلی برای مراجعه است.

دبیر کل نهاد  کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه ها هستند، تصریح کرد: کمتر از سه میلیون نفر از اعضای کتابخانه ها فعال هستند که از این تعداد ۶۰ درصد کودک و نوجوان هستند و از ۴۰ درصد باقی مانده ۶۰ درصد زنان خانه دار هستند.

به گفته وی، پرامانت ترین بخش کتاب نیز کودک و نوجوان هستند.

وی تاکید کرد: روزانه ۱۲۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه ها امانت داده می شود.

رمضانی گفت: کتابخانه تمام الکترونیک تهران تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: دولت برای به روزرسانی منابع کتابخانه ها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است این در حالی است که سالانه برای به روزرسانی منابع در کتابخانه ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا