مجله بانوان

ارادت علامه حسن‌زاده به همسرشان / تفاوت زن در اسلام و دیگر ادیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اتاق خبر بیشتر ؛ گروه مجلات: برخلاف باورهای منفی درباره وضعیت زنان ، اسلام زنان را درگیر گناه نمی داند و دلیلی برای ترک بهشت ​​با وسوسه همسرش حوا نمی دهد. قرآن به طور مستقیم توسط آدم وسوسه شده توسط شیطان می داند: “Fvsvs all Devil fireproof Yaadm push Dlk Ali tree Alkhaldi Vmlk Laybly” (اما شیطان با نجوا به او گفت: ای آدم آیا تو درخت جاودانگی Vmlky هستی که احساس می کند مثل من نیست صبح؟)

این مقاله به بررسی وضعیت زنان در کشورهای مختلف می پردازد و با جایگاه بالای زنان در اسلام نتیجه می گیرد:

یونان: یونانیان این زن را دختر شیطان می دانستند و در هیچ کاری دخالت نمی کردند و از او فقط برای ارضای خواسته های جنسی و خدمت استفاده می کردند. در یونان ، تجارت زنان و واگذاری آنها به خارجیان آسان بود.

رم: اگرچه رومیان در زمینه حقوق و فقه پیشرفت های زیادی کردند ، اما معتقد بودند که زنان در قیامت شایسته قیامت نیستند زیرا فاقد روحیه انسانی هستند. از نظر رومیان ، زن تجسم شیطان و انواع ارواح شیطانی بود ، بنابراین آنها او را از خندیدن و صحبت کردن باز می داشتند و اغلب دهان خود را می بستند مگر زمانی که غذا می خورد. در روم ، زنان همیشه در بازداشت بودند و پس از مرگ به سرپرست و چیزهای ارثی نیاز داشتند.

چین: اگر دختری به دنیا می آمد ، اقوام عمیق ترین همدردی را با پدر کودک ابراز می کردند. دختران زنده کشته می شدند ، به بیابان انداخته می شدند و یا به بردگی گرفته می شدند. چینی ها معتقد بودند که خدا خالق پسران و شیطان خالق دختران است ، بنابراین از نظر آنها پسران برکت یافته و دختران نفرین می شوند. قربانی شدن باکره در بین خدایان در چین رایج بوده است.

جهل عربی: در میان اعراب قبل از اسلام ، زنان در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند ، در غم انگیزترین شرایط زندگی می کردند ، مانند کالاها تجارت می کردند و از همه حقوق اجتماعی و فردی ، حتی حقوق موروثی محروم بودند. آنها زنان را حیوانات می دانستند و آنها را زنده می پنداشتند. غالباً از ترس قحطی یا آلودگی ، دختران آنها در روز اول سر بریده می شدند یا از کوهی بلند به دره ای عمیق پرتاب می شدند و گاهی اوقات در آب غرق می شدند.

همچنین مرسوم بوده است که دختران را زنده به گور می کنند. به عنوان مثال ، در مورد قیس بن عاصم ، که تا کنون برخی از دختران شما را زنده به گور کرده است ، از او س askedال شد ، او پاسخ داد: دوازده یا سیزده دختر. به همین منظور ، چندین آیه از قرآن کریم در رنج و نکوهش آنها ذکر شده است ، مانند: (البته کسانی که فرزندان خود را کشتند ، احمق و نادان مضر هستند.) [عمل ظالمانه] کشتن فرزندان آنها توسط بت های آنها جبران شد.

جایگاه واقعی زنان در اسلام

یکی از برنامه های عالی اسلام ، که این دین را برترین دین همه ادیان قرار داده است ، از بین بردن همه بی عدالتی ها علیه زنان بوده است. اسلام اساس برتری قومی ، نژادی ، جنسی و اقتصادی را از بین برد و همه مردم ، زنان و مردان ، غنی و فقیر ، عرب و غیر عرب ، سیاه و سفید و زشت و زیبا را متحد کرد.

این ادیان آسمانی ، فداکاری خدا ، ارزشهای معنوی و فضایل اخلاقی را تنها پیش نیاز برتری دانسته اند. خداوند متعال می فرماید: “ای مردم ، من مخلوق شما هستم ، من خاطره زنان هستم و من خلقت قبایل هستم و قبایل کسانی هستند که می دانند من نزد خدا عزت دارم” (ای مردم! شما با خدا هستید با خداترین شما)

از سوی دیگر ، دستورالعمل های قانونگذاری کلی و گسترده هستند و به گروه خاصی تعلق ندارند و هرکس می تواند از این دریای رحمت الهی برخوردار شود و راه را برای پیشرفت و خوشبختی خود هموار کند. خداوند متعال می فرماید: “این راه فضل است ، نه شکرگزاری ، بلکه بی ایمانی است.”

شهید مطهری رحمه الله در این باره می گوید: «اسلام در سفر از خلقت به حقیقت بین زن و مرد فرقی قائل نمی شود ، حرکت و سفر به سوی خداست».

نمونه های تاریخی گواه واقعی این ادعا هستند. در طول تاریخ ، بسیاری از زنان به اوج پیشرفت رسیده و به عنوان الگو معرفی شده اند. خداوند ، برای مثال ، کسانی را که به احکام فرعون ایمان دارند ، چند برابر کند ، هنگامی که خداوند بن لی به شما گفت: “به بهشت ​​ضربه بزنید و مرا از دست فرعون نجات دهید ، و به ستمگران نیکی کنید. مرا در بهشت ​​با خود قرار دهید. مرا از دست فرعون نجات ده. »و کارهای او و مرا از دست ستمگران نجات ده.

زن همچنین می تواند به موقعیتی برسد که عصبانیت و رضایت او منجر به خشم و رضایت خداوند شود ، همانطور که در حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد حضرت فاطمه (س) آمده است: لرضاها (در حقیقت ، خدا از خشم راضی است فاطمه و از او راضی است.)

با انتشار عکس در اینترنت ، نظر ویژه علامه حسن زاده در مورد وضعیت زنان نیز نشان داده شده است:

وفاداری علامه حسن زاده به همسرش + تفاوت زنان در اسلام و سایر ادیان

علامه حسن زاده نیز در همان محل در کنار همسر فقیدشان به خاک سپرده شد.

وفاداری علامه حسن زاده به همسرش + تفاوت زنان در اسلام و سایر ادیان

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا