مجله بانوان

ارتباط رژیم غذایی مدیترانه ای با کاهش خطر ابتلا به دیابت در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از چربی های سالم ، میوه ها و سبزیجات 30٪ خطر ابتلا به دیابت در زنان را کاهش می دهد.

تحقیقات جدید به دنبال چندین روش در بدن برای شناسایی تفاوت بین یک گروه رژیم مدیترانه ای و یک رژیم غذایی منظم است که می تواند خطر بیماری را کاهش دهد.

دکتر سامیا مورا ، محقق ارشد دانشگاه هاروارد گفت: “پیام این یافته ها این است که آنچه مردم اکنون می خورند ، حتی تا یک ربع قرن بعد نیز برای سلامتی مهم است.” “بسیاری از مردم می خواهند اثرات رژیم غذایی را بر خطرات سلامتی خود نادیده بگیرند.”

افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای دارند تمایل به پخت و پز با روغن زیتون دارند که چربی خوبی برای قلب است ، سرشار از میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات ، مغزها و دانه ها و همچنین مقادیر کمی ماهی و لبنیات و مقادیر محدود گوشت. قرمز و فرآوری شده مصرف کنید.

مطالعه حاضر 25317 زن را بین سالهای 1992 و 2017 دنبال کرده است. محققان از داده های یک پرسشنامه در مورد مصرف غذا و نمونه های خون جمع آوری شده در هنگام ورود به مطالعه استفاده کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان 9/52 سال بود.

محققان دریافتند که در طی 20 سال ، 2،307 شرکت کننده به دیابت نوع 2 مبتلا شدند. افرادی که رژیم های غذایی بسیار نزدیک به رژیم مدیترانه ای دارند ، 30٪ کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

این نتایج حاکی از آن است که رژیم مدیترانه ای نشانه یک رژیم غذایی سالم و احتمالاً یک سبک زندگی سالم است. محققان می گویند احتمال ابتلا به دیابت به این دلیل است که رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین غذاهای ناسالم با غذاهایی می شود که التهاب یا مقاومت به انسولین را تقویت نمی کنند و می توانند مقاومت به انسولین و فعالیت سلولهای بتا را بهبود بخشند. عملکرد اصلی سلولهای بتا تولید و ترشح انسولین است ، هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا