مجله بانوان

ارتباط سابقه ناباروری با افزایش خطر نارسایی قلبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهنتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سابقه ناباروری با افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط است. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند زنانی که ناباروری را تجربه کرده اند 16 درصد بیشتر از زنانی که سابقه ناباروری نداشتند در معرض نارسایی قلبی قرار دارند.

“امیلی لائوسمتخصص قلب و عروق و سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: متوجه شدیم مطابق با سابقه باروری یک زن می تواند خطرناک باشد عفونت پیش بینی آینده بیماری قلبی اگر زنی برای باردار شدن تلاش می کند، اتفاقی که در دوران بارداری او افتاده است، زمانی که او در حال یائسگی است، همه آنها در معرض خطر هستند. عفونت به بیماری قلبی در آینده در زندگی او تاثیر پا.”

محققان زنان یائسه را مورد مطالعه قرار دادند تا دریابند که آیا ناباروری با نارسایی قلبی مرتبط است یا خیر.

دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد: نارسایی جهش حفظ شده (HFpEF) و نارسایی قلبی کاهش یافته (HFrEF). کسر پرش اندازه گیر این مربوط به درصد حجم خونی است که در هر سکته از بطن چپ قلب پمپ می شود. کسرهای جهشی کمتر از 50 درصد معمولاً غیر طبیعی یا کاهش یافته اند.

این تیم ارتباطی بین ناباروری و نارسایی کلی قلب، به ویژه HFpEF، نوعی نارسایی قلبی که در زنان صرف نظر از سابقه باروری آنها بسیار شایع تر است، یافتند. از 38528 زن یائسه مورد مطالعه، 14 درصد سابقه ناباروری را گزارش کردند.

در طی یک دوره پیگیری 15 ساله، محققان دریافتند که ناباروری با 16 درصد خطر نارسایی قلبی در آینده مرتبط است. وقتی به زیرگروه های نارسایی قلبی نگاه کردند، دریافتند که ناباروری 27 درصد افزایش یافته است. عفونت مربوط به HFpEF در آینده.

لائوس او می‌گوید: «این یک وضعیت چالش برانگیز است زیرا ما هنوز نمی‌دانیم که HFpEF چگونه تولید می‌شود و درمان خیلی خوبی برای آن نداریم.»

او گفت: “من فکر می کنم نتایج ما قابل توجه است، زیرا نارسایی قلبی با شکستگی های جهشی حفظ شده در زنان شایع تر است.” ما نمی دانیم که چرا HFpEF در زنان شایع تر است. «نگاهی به زندگی اولیه باروری یک زن می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دلیل آن به ما بدهد.

لائوس او امیدوار است برای حل این معما تحقیقات آتی بر روی زنان دارای سابقه ناباروری از جمله پارامترهای ورزش، جراحی عروق و غیره انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا