مجله علمی و سلامت

ارتقاء کیفیت ماسک‌های سه‌لایه تولید داخل

گزارش شفاف ، دکتر. محمدرضا شن ساز در جلسه تهیه ماسک با حضور مقامات ریاست جمهوری ، وزارت صمت ، آژانس حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ارزش ها ، خاطرنشان کرد که تولید ماسک در کشور از 160،000 در روز در آغاز بثورات تاج “در حال حاضر روزانه 4 میلیون ماسک توزیع می شود که 1.8 میلیون ماسک برای کلینیک ها و 2.2 میلیون ماسک برای داروخانه ها در داروخانه ها است.”

وی افزود: در حال حاضر 225 شرکت دارای پروانه تولید فعال با کد IRC هستند و خوشبختانه نیاز به استفاده از ماسک در کشور به خوبی توسط تولیدکنندگان داخلی مناسب است و 51 میلیون ماسک ذخیره سازی داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروخانه ها نسبت به سایر اصناف قابلیت مدیریت بیشتری دارند گفت: بر این اساس داروخانه ها توزیع و تهیه ماسک را در اولویت قرار می دهند و توصیه می کنیم مردم از ماسک مورد نیاز خود برای اطمینان از کیفیت بالاتر استفاده کنند. داروخانه ها و مکان های معتبر (لوازم پزشکی و سوپرمارکت ها).

شانزاز با تأکید بر لزوم به روزرسانی استانداردهای ماسک های سه لایه ماسک و پیاده سازی استانداردهای سختگیرانه تر برای تولید چنین ماسک هایی اظهار داشت: “با تسریع در صدور مجوزهای IRC و سازماندهی تأمین ماسک ها ، می توانیم در جهت ارتقا کیفیت ماسک های تولیدی و همچنین توزیع اقدام کنیم. . این کار باید توسط شرکتهای معتبر توزیع انجام شود تا بتوانیم کنترل بیشتری بر حلقه توزیع داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از ورود ماسک های خارجی به بازار با کیفیت پایین گفت: با کنترل سیستم توزیع ماسک شرکت های توزیع دارو می توان از رسیدن ماسک های بی کیفیت به سطح عرضه جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه بهبود شیوع تاج شکننده است و تنها سلاح برای مردم در سراسر جهان استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی منظم دست و همچنین ضد عفونی کننده آنها بود ، توضیح داد: استفاده از ماسک های با کیفیت و ضد عفونی کننده های مجاز همچنان ادامه دارد. از طرف سازمان غذا و دارو بهترین راه برای مقابله با کرون و افراد باید به توصیه های بهداشتی ادامه دهند.

شانزاز با بیان اینکه تعداد واحدهای تولید ماسک در کشور افزایش چشمگیری داشته است ، افزود: در حال حاضر کیفیت تولید افزایش یافته و با کمک ارزش افزوده و بخش خصوصی شرکت ها وارد عرصه تولید (مواد اولیه با کیفیت) شده اند. گامی دیگر در جهت افزایش تلاشهای خود-حفظ و نگهداری برای تهیه ماسک در صورت بروز بیماری همه گیر بردارید.

طبق گفته وزارت بهداشت ، طبق روابط عمومی ، روزانه 7.4 تن میلیاردها میلیارد دلار در کشور تولید می شود که معادل 15 میلیون ماسک است. برای دستیابی به 30 میلیون ماسک در روز ، ما باید تولید میلیونی را دو برابر کنیم که امیدواریم در روزهای آینده امکان پذیر باشد. البته برای این منظور ، برای تولید حداقل 5 میلیون ماسک در مراکز درمانی ، باید از 25 گرم و برای بقیه ماسک ها برای استفاده عمومی ، از 17 گرم استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا