مجله فرهنگ

از یک استعفای تئاتری تا چند خبر از سینما

استعفای مدیران انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، اکران آنلاین مستند، اطلاع از ساخت مستند در سیستان و بلوچستان و اکران فیلم «مرد حلزونی» از جمله اخبار روز 8 اسفند است. . .

به گزارش کندوج، سید محمد نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با تقدیر از زحمات حمید نیلی، استعفای وی را از عضویت در هیئت مدیره تئاتر انقلاب و انجمن دفاع مقدس پذیرفت.

در مراسمی که ظهر یکشنبه 8 اسفندماه در سالن جلسات شهید آوینی با حضور تنی چند از اعضای هیئت مدیره برگزار شد، سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح از تلاش 27 ماهه حمید نیلی تقدیر کرد. و با استعفا از سمت ریاست تئاتر انقلاب و جامعه دفاع مقدس موافقت کرد و خداحافظی کرد.

حمید نیلی در آذرماه 1377 با حکم رئیس صندوق فرهنگ تاریخی فتح به سمت مدیرعامل سازمان نمایش انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد.

رونمایی از پوستر مرد حلزونی

پوستر فیلم سینمایی «مرد حلزونی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مزدک میرعابدینی که از 23 بهمن ماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است، رونمایی شد.

از اخراج از سینما گرفته تا برخی اخبار سینما

طراحی پوستر این اثر که یک ملودرام جاده ای است، مراحل تولید آن طولانی است و به سال 1400 برمی گردد، بر عهده سارا عبدالملکی بوده است.

مزدک میرعابدینی، وحدت یگانه، ماری تاناکا، فرزانه اسماعیلی، مارال ایراندوست، گوندولین پرلیل، نیما شهیدی، ملوزین مائوری، حامد تاجیک، حسن حسین اوغلی، دزیره کلاین، جنیفر شین و پگی آدامز از جمله بازیگران این نمایش هستند.

خلاصه‌ای از مرد حلزونی می‌گوید: “محمد علی وندی، 43 ساله، راننده محموله‌های مواد غذایی در اورگان، ایالات متحده، در حال یادآوری خاطرات زندگی قبلی خود پشت فرمان است. به مردم و فرصت‌های از دست رفته نگاه می‌کند. و این آخرین روزی است که مملی در این کشور کار می کند بدون اینکه بداند قبل از اینکه برای همیشه به وطن خود ایران بازگردد … اما این دختر کیست؟ … دختری که داستان وندی را تعریف می کند؟

****

مستند «وحگ» به کارگردانی حدیث جان بزرگی به زودی وارد عرصه صداگذاری و تدوین می شود.

از اخراجی های سینما گرفته تا برخی اخبار سینما

به گزارش گروه اطلاع رسانی و توسعه فیلم مستند و تجربی، مستند «وحگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی حدیث جان بزرگی در بهمن ماه سال جاری در منطقه دشتیاری منطقه سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

این مستند درباره زندگی سمیه میهن خواه، بانوی بلوچ فعال در عرصه فرهنگ است و زوایای کمتر دیده شده از زندگی یک زن و خانواده اش در بلوچستان را به نمایش می گذارد. سمیه میهن خواه یکی از پیشتازان عرصه کتابخوانی کودکان و نوجوانان در منطقه دشتیاری است که در منطقه فقیرنشین خود در این حوزه تاثیرگذار بوده است.

تصویربرداری این مستند توسط احسان عمیدیان و ضبط آن توسط مجید امینی انجام شده و به زودی تدوین آن آغاز خواهد شد.

***

مستند «آقای مدیر» محصول سال 1397 به زودی تا سه سال دیگر وارد فضای مجازی می شود.

همزمان با رونمایی از پوستر مستند «آقای مدیر» به کارگردانی علی نیکبخت و تهیه کنندگی احمد شفیعی، اکران آنلاین این مستند به زودی در سایت مستند آغاز می شود.

«آقای منشی» مستندی درباره خانه است و به مشکلات عجیب و غریب شهر تهران در سال های اخیر می پردازد، معضلاتی که به دلیل مسائل مختلف در سطوح مدیریتی روز به روز بیشتر خودنمایی می کند.

در خلاصه این مستند اجتماعی آمده است: غول بزرگ تهران اگر در تهران حاکم نباشد روزی ما را خواهد بلعید.

عوامل این مستند تدوین: مهدی عبدالباقی، تصویربردار: محمد زمانی، صدابردار: محمد مهرجو، کارگردان تولید: محمدعلی شیخ ربیعی و دستیار کارگردان: محمدجواد امیرانی هستند.

از اخراجی های سینما گرفته تا برخی اخبار سینما

این مقاله به روز خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا