مجله علمی و سلامت

استفاده از رنگ و اسانس مناسب و سازگار

استفاده از رنگ و اسانس مناسب و سازگار با سایر مواد بکار رفته در فرمولاسیون مایع دستشویی، به منظور ایجاد رایحه دلنشین و ماندگار در دست، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ترکیب خاصیت فرار داشته و از مجموعه ای از مواد عالی که در طبیعت به صورت گسترده وجود داد و با نام ترپن شناخته می شوند، تشکیل شده است. در این صورت اسانس های حاصله از نظر کمیت، کیفیت و همچنین عناصر و اجزای تشکیل دهنده از اندامی به اندام دیگر تفاوت دارند، به طوری که مثلاً تولیدکنندگان عطر و ادکلن به خوبی می دانند که اسانس های حاصل از گل نارنج تلخ در مقایسه با اسانس های استخراج شده از پوست و میوه این گیاه از کیفیت و ارزش بیشتری دارند. سلول ها و بافت های ترشحی مذکور ممکن است تنها در یک اندام گیاه وجود داشته باشند (مثلاً تنها در گل یا میوه) و یا ممکن است در اندام های مختلف گیاه پراکنده باشند. در صنایع غذایی ، اشتباهات توزین نه تنها می تواند عواقب مالی بلکه سلامتی نیز داشته باشد. روغن های طعم قوی تر را می توان در طول سوپ و بخار دم کرده برای تولید عطر و طعم ملایم.

اگرچه اسانس خوراکی یا فلیور های طبیعی اسانس خوراکی موز و اسانس خوراکی پرتقال و اسانس خوراکی توت فرنگی و اسانس گیاهی روغنی وانیل واسانس خوراکی هلو و اسانس خوراکی کره و اسانس گیاهی عسل خوراکی و معمولا از نظر ترکیب کمپلکس تر می باشند.اسانس های خوراکی و طعم دهند ه های خوراکی غذایی در نوشابه ها,نوشیدنی های غیر الکلی ,فرآورد های شیرینی پزی و خامه و دسر ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه اسانس میوه یا انواع اسانس های گیاهی خوراکی با هر نوع برندی بهترین مسیر انتخاب نمایندگان و شرکت هایی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و به خوبی می دانند چه نوع اسانس با کدام برند برای کار شما لازم و از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر خواهد بود. اما در تهیه انواع آدامس ها از اسانس های مایع استفاده می شود و همچنین طی روش های مختلف باید میزان غلظت آن ها را افزایش داد تا حالت کشسانی مواد مصرفی در تولید آدامس را تحت تاثیر قرار ندهد.

اسانس ها عموما در دو نوع خوراکی و غیر خوراکی تهیه و تولید می شوند که روش فرآوری آن ها، فرمولاسیون آن ها و همچنین موارد مصرف آن ها نیز با هم متفاوت می باشد. انواع مختلف اسانس هلو خوراکی به روش خانگی و صنعتی درست می شود. بخش اسانسهای مربوط به فرآورده های شیر در شرکت جی ای آر ، به صورت متمرکز بر روی طراحی اسانسهای مناسب برای انواع محصولات لبنی بخصوص بستنی و شیرهای طعم دار فعالیت می کند. به منظور تنظیم غلظت یا ویسکوزیته هنگام فرمولاسیون مایع دستشویی، ترتیب افزایش مواد از جمله سورفکتانت­ها و مقدار مصرفی هریک از آن­ها، تنظیم pH و کاربرد مناسب مواد غلظت­دهنده بدون تاثیر بر پایداری طولانی مدت فرمول از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو است که تولید اسانس نان به دلایلی از جمله آنچه سخن رفت (مانند اهمیت پایداری ساختار اسانس در حالت ایده آل، در شرایط دمای زیاد اجاق) نیازمند تخصص و تجربه ویژه تولید کننده اسانس است. از جمله طعم دهنده های معروف صنایع لبنی طعم دهنده پنیر چدار ویژه پنیر پیتزا می باشد.طعم ناب پنیر چدار در پنیر پیتزا خوشمزگی این غذای خوش طعم را دوچندان می کند.جهت افزایش طعم دهندگی پنیر پیتزا می توانید از طعم دهنده پنیر چدار در این حوزه استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر:

https://irchem.ir/اسانس-ها/

همه چیز این است که چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به برخی از روغن پایه و یا کرم خنثی اضافه کنید. 5- پیش سازهای طعم: این ترکیبات لزوماً دارای خواص طعم دهندگی نیستند و عمداً به منظور تولید طعم (از طریق تجزیه کردن یا واکنش دادن با سایر اجزاء غذایی طی فرآوری) به آنها اضافه می شوند، مانند طعم دهنده های حاصل از فرآیند های غیر حرارتی. گزارش های تولید شده در طی این فرآیند به عنوان اثبات پشتیبانی ادعاهای کیفیت یا ماندگاری و نگهداری اطلاعات در مورد مخلوط مناسب و سایر داده ها است. برش دادن: میوه به قطعات کوچک تر برش داده شده و سپس بر روی حرارت قرار می گیرد. واردات لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا از ۳۵ کشور جهان صورت می گیرد و بیشتر از کشورهایی مانند امارات ، فرانسه ، هند ،ترکیه ، ایتالیا ، لهستان و اسپانیا می باشد . مقادیر ترکیبات طعم دهنده و اسانس خوراکی و رنگ خوراکی و اسانس توت فرنگی و اسانس نعناع و اسانس هلو و اسانس انار و اسانس عسل و اسانس زعفران و اسانس خامه و اسانس کارامل معمولا کم بوده و بیش تر از حد مجاز نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا