مجله حوادث

اعتمادسازی، آگاهی‌رسانی و ایجاد فرهنگ ایمنی سه گام مهم دولت سیزدهم باشد

رئیس مرکز نجات غیردولتی ایرانی ، که گفت دولت بعدی باید آموزش ، آگاهی و فرهنگ سازی برای افراد و گروه ها را ایجاد کند ، گفت: “اعتماد سازی نیز از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود زیرا در غیر این صورت ، حتی ایجاد فرهنگ امنیت ، بی تأثیر خواهد بود.

بختیاری در مصاحبه با کندوج وی درباره اولویتی که دولت بعدی و شورای ششم باید در امور امنیتی داشته باشند ، اظهار داشت: اولویتی که دولت بعدی و شورای ششم باید در مورد امنیت داشته باشند در سه سطح قابل بررسی است.

وی ادامه داد: این به سه سطح فردی ، گروهی ، ساختاری و سازمانی تقسیم می شود.

مدیر اجرایی نجات خانه ایران گفت: در یک محیط شخصی باید به آگاهی بخشی و فرهنگ امنیت توجه ویژه ای شود. همه باید فرهنگ ایمنی را بدانند. برخی موارد کوچک مانند داشتن کپسول آتش نشانی در خانه ، اتومبیل و محل کار ، داشتن کیسه نجات که به مقاومت و بقا کمک می کند ، دانستن نحوه احیای قلب یا کنترل خونریزی ، دانستن مکانهای امن در خانه و غیره. فرهنگ عمومی آموزش و ارزیابی این افراد امنیت و یکی از اولویت های دولت آینده است زیرا در تمام حوادث تیم های امداد و نجات نمی توانند مدتی در محل حضور داشته باشند و افرادی در صحنه حضور دارند که می توانند بمیرند. خودت را نجات بده

وی افزود: ساخت فیلم ، حضور در کلاس های امنیتی در دانشگاه ها و … ممکن است از جمله اقدامات قابل انجام در این زمینه باشد.

مدیر مرکز نجات غیردولتی ایرانی گفت: “فصل دوم به فرهنگ ایمنی در میان گروهی از مردم می پردازد.” ساکنان در ساخت و ساز ، فروشندگان املاک تجاری ، کارمندان ادارات و غیره از جمله این گروه ها هستند. این فرهنگ باید در بین گروه ها وجود داشته باشد. می بینیم که بعضی از آنها در خانه ایمن هستند اما وقتی به این گروه می پیوندند از امنیت کمتری برخوردار هستند. به عنوان مثال ، ممکن است افراد برای شارژ ساختمان برای شکل ظاهری خانه هزینه ای پرداخت کنند ، اما به ندرت شاهد هزینه ای برای شارژ کپسول ایمنی در ساختمان ها هستیم.

بختیاری ادامه داد: دولت بعدی باید آموزش ، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه امنیت در دو قسمت فردی و گروهی انجام دهد.

وی با اشاره به تهیه زیرساخت های موردنیاز برای امنیت گفت: “ما در این زمینه دستورالعمل ها و سیستم های زیادی داریم.” به عنوان مثال ، در برخی کشورها با اخطارهایی که به تلفن های همراهشان ارسال می شود ، مردم در مورد حادثه اخطار داده می شوند و نه تنها این کار را نمی کنیم بلکه در این زمینه فرهنگ سازی نیز انجام می دهیم.

مدیر گروه امداد و نجات ایران افزود: برای افزایش امنیت باید مسائل دیجیتالی و فناوری در نظر گرفته شود ، زیرا ما تاکنون در این زمینه عملکرد خوبی نداشته ایم.

وی گفت: “دولت آینده همچنین باید در پی بحران در بین مردم اعتماد ایجاد كند.” در زلزله کرمانشاه ، صف طولانی از اتومبیل های شخصی را دیدیم که سعی در کمک به مردم داشتند که نشان می دهد مردم اعتماد به نفس کافی ندارند و احساس می کنند باید بیایند و خودشان به مردم کمک کنند. بنابراین ، اعتماد سازی نیز از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود ، در غیر این صورت حتی ایجاد فرهنگ امنیتی نیز بی تأثیر است.

وی گفت: آژانس مدیریت بحران باید به اندازه کافی با مردم ارتباط برقرار کند تا مردم به آن اعتماد کنند. می بینیم که صفحه اینستاگرام این سازمان ها پیروان زیادی ندارد ، به این معنی که مردم حتی برای دریافت اخبار از وقایع حتی آنها را جستجو نمی کنند.

وی با اشاره به آموزش گروه های پایداری گفت: شهرداری تهران در 10 سال گذشته حدود 35000 نفر را تحت عنوان گروه های پایداری آموزش داده است اما از آنجا كه ارتباط خود را با آنها قطع كرده است ، تماشاگران زیادی ندارد. “اگر او با این افراد ارتباط برقرار می کرد ، حلقه بسیار بزرگی را در زمینه اطلاعات برگزار می کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا