مجله بانوان

افراد جامعه با نوع رفتار و پوشش درایجاد امنیت اجتماعی تاثیرگذارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، «چراغ» دومین روز هفته شبکه پنج بود ، «زهره جهانی» ، وکیل و مشاور و مددکار اجتماعی زنان و دختران مجروح در نیروی انتظامی.

جهانی با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از کت های تحریک آمیز به افراد جامعه به ویژه زنان ، گفت: این آسیب ها دلایل مختلفی دارد که بیشتر آنها به محیط خانوادگی افراد از جمله بی مهری ، اعتیاد ، فقر ، غفلت در خانواده فرزندان “و یکی از مهمترین دلایل ، تصورات غلط در فرهنگ ما است ، که با فرهنگ ما نیز ناسازگار است ، مانند راحتی و آزادی که از فرهنگ فکری غربی ناشی می شود! یا افرادی که آسیب می بینند و مخلوط با روکش های غیر متعارف که همگی بسترهای جدیدی هستند که در موقعیت های مختلف اجتماعی آسیب دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: البته منظور من فقر ، فقر فرهنگی است؛ چرا که در اکثر مراجعاتی که داشته است ام جه افراد زیادی بودند که در رفاه کامل بودند بسر آنها آنها را بردند و در مناطق غنی شهر زندگی کردند ، اما هنوز در دام این جراحات به دام افتاده بودند. مانند ارسال تصاویر نامناسب از یک دختر نوجوان در فضای مجازی که منجر به پیوستن او به گروه های شیطانی و اعتیادآور و آسیب های روانی شد که باعث خودکشی وی شد. بنابراین می توان گفت فقر فرهنگی زیادی وجود دارد مهمتر و م moreثرتر است.

این مددکار اجتماعی یادآور شد: برخی به دلیل محدودیت ها و سختگیری ها بحث می کنند آره تعداد زیادی از زنان در ایران منجر به این صدمات به زنان می شوند ، آنها غیرعلمی و غیرقابل اعتماد هستند. زیرا زنانگی در همه جای جهان یکسان است و ساختار و فیزیولوژی آن الزاماتی برای آن دارد فیزیولوژی و از نظر جسمی لاغرتر ، ضعیف تر و جذاب تر از انسان است ، در حالی که از نظر روحی با وجود روحیه نرمش از انسان قوی تر و قوی تر است. بنابراین ، اگر این جاذبه ها در مکان مناسب ظاهر نشوند ، طبیعتاً در هر کجای جهان که باشند آسیب خواهند دید و این آسیب پذیری محدود به زنان ایرانی نمی شود. به عنوان مثال ، نمایش تصاویر نامتعارف و تحریک آمیز در فضای مجازی طبیعتاً باعث ناراحتی و آسیب به فرد می شود ، زیرا خود او به دیگران اجازه داده است و فرقی نمی کند که در ایران باشد یا در هر کجای جهان. موارد بی شماری در چنین مواردی وجود دارد که از حریم خصوصی محافظت نشده و منجر به حوادث شده است.

افراد جامعه از طریق رفتار و پوشش بر ایجاد امنیت اجتماعی تأثیر می گذارند

جهانی گفت: افراد جامعه از طریق رفتار و پوشش خود بر ایجاد امنیت روانی و اجتماعی خود تأثیر می گذارند و فقط زنان نیستند که محدودیت دارند و مردان هیچ مسئولیتی ندارند. و سلامت روانی جامعه هر کشور و مطابق با فرهنگ و نگرش های خود ، در این زمینه وضع قانون می کند. می توان گفت که در کشور ما مجازات کسانی که به نوآمیس حمله می کنند بسیار سنگین تر از سایر کشورها است. زیرا در آنجا ، به دلیل آزار و اذیت زیاد و آزادی ارتباط ، این مسائل به اندازه کشور ما اهمیت ندارند.

مددکار اجتماعی در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کرد: وقتی محرک در جامعه ، حتی افراد سالم افزایش می یابد ر نیز تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر دو نوع از افرادی که به محرک های اجتماعی پاسخ می دهند وجود دارد: گروهی از افراد سالم که این محرک را تجربه می کنند و رفتارهای آسیب شناختی از خود نشان می دهند و گروهی از افراد که سابقه مشکلات روانی دارند. به عبارت دیگر افرادی که به نوعی به خود آسیب رسانده اند و و اکنون آنها رفتارهای بیمارگونه ای در جامعه دارند. بارها آقایان اعتراف کردند که ما اصلاً قصدی نداشتیم سوچی ما نه تنها آن لحظه را با کت زن تحریک آمیز داشتیم ، بلکه مرتکب اشتباهاتی شدیم و پس از آن بررسی ها ما باید متوجه می شدیم که این افراد واقعاً سابقه نداشتند و در واقع این سپر آزار و اذیت به یک زن آسیب رسانده بود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به دیدن در زنان و نیاز به دیدن مردان در خلقت انسان طبیعی است و نمی توان آن را انکار کرد و مانند دیگر نیازهای طبیعی انسان ، راهی برای رفع این نیاز وجود دارد و آن شروع است یک خانواده و یک ازدواج اگر این نیاز و خواسته طبیعی و غیرارادی با تغییر لباس و تقلید از سبک زندگی غربی عادی می شد و هیچ چیز دیگری اتفاق نمی افتاد ، باید خیلی زودتر در غرب اتفاق می افتاد ، اما طبق داده ها و آمار موجود در مورد فساد و فحشا موجود است. غرب ، ما برعکس این جمله باید پذیرفت که تقلید از سبک زندگی غربی بیشترین آسیب را به زنان و جامعه وارد کرده است. زیرا افرادی هستند که هیچگونه تعهد اخلاقی و پیشینه مذهبی ندارند سدد فریب زنان و دختران زن متفاوت هستند.

لازم است بذکر در فصل سوم ، برنامه تلویزیونی #چراغ روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت 21 از شبکه 5 سیما پخش می شود و هر هفته به چالشی می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا