مجله علمی و سلامت

افراد دارای علائم کرونا با قرنطینه خانگی از جان خود محافظت کنند

کندوج / کردستان به گفته دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، معاون صدراعظم پزشکی می گوید: افراد دارای علائم عروق کرونا می توانند با استراحت در منازل و قرنطینه خود تا حد زیادی از زندگی خود و اطرافیان خود محافظت کنند.

ابراهیم قادری در مصاحبه با کندوج اظهار داشت: در هفته‌های اخیر عدم ثبات جسمی ، عدم ماسک و پیگیری مناسب و همچنین افراد قرنطینه شده با علائمی که باید ماهها ادامه داشته باشد روند جدی انتقال این بیماری را تشدید کرده است که متأسفانه این تحول عظیم همچنین در برخی از شهرهای استان به ویژه سنندج دیده می شود و احتمالاً در برخی از شهرهای دیگر مانند مریوان و حتی دیواندره نیز افزایش بستری وجود دارد.

وی اظهار داشت: به افرادی که مشکوک به تاج گذاری در هنگام مراجعه به پزشک هستند باید استراحت کامل داده شود تا وضعیت آنها رو به وخامت نگذارد و اگر احساس خستگی یا تنگی نفس می کند باید به مراکز درمانی یا پزشکی مراجعه کنند.

قادری ادامه داد: افرادی که علائم تاج دارند می توانند اطلاعات و علائم خود را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند تا پزشک معالج سلامت بتواند با آنها تماس گرفته و بدون نیاز به کلینیک آنها را معاینه کند و بیماران نیز می توانند با آنها تماس بگیرند. ما نکات لازم را با سیستم 4030 دریافت کنید.

وی تأکید کرد: همه ما باید مدتی است که شیوه زندگی خود را تغییر دهیم ، چقدر طولانی هستیم تا از خود مراقبت کنیم و از آسیب پذیری جلوگیری کنیم.

ابراهیم قادری در پایان یادآور شد: اگرچه این بزرگترین بحران بشردوستانه صد سال گذشته است ، اگر مردم و مسئولان به طور کامل با هم همکاری کنند ، اوضاع رو به وخامت می رود به شدت کاهش می یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا