مجله علمی و سلامت

افزایش شیوع بیماری های قارچی در هند

به گزارش شفاف ، این مورد در بیمارستانی در منطقه قاضی آباد این کشور و در منطقه شهر دهلی گزارش شده است.

BPTiagi ، متخصص بینی و گوشواره می گوید ، یک مرد 45 ساله با قارچ سیاه ، سفید و زرد تشخیص داده شده است.

وی به IANAI گفت: “خزندگان معمولاً به قارچ زرد آلوده می شوند و این اولین باری است که می بینم انسان به این قارچ آلوده شده است.”

وی گفت: این قارچ با آمفوتریسین B قابل درمان است ، اما درمان آن بیشتر از سیاه و سفید است.

به گفته دکتر تیاگی ، خواب آلودگی و بی اشتهایی از علائم قارچ زرد است.

پسر این بیمار همچنین در مصاحبه با IANAI گفت که پدرش تحت درمان کوید -19 قرار دارد و در حال بهبودی است.

وی گفت که در دو روز گذشته چشمان پدرش شروع به تورم و سرانجام ناگهانی کرده و بینی او نیز خونین شده است.

هند با قارچ سیاه دست و پنجه نرم می کند و با افزایش تعداد بیماران Covid-19 از کمبود آمفوتریسین B رنج می برد. وزارت بهداشت هند روز دوشنبه 24 مه اعلام کرد که تاکنون 5424 مورد قارچ سیاه (6) در کشور گزارش شده است.

طبق گفته وزیر بهداشت هند ، هارد وردهان ، 4566 مورد از این 5424 مورد دارای سابقه Covid-19 هستند. مقامات بهداشتی همچنین می گویند که آنها در تلاش هستند تا کمبود ضد قارچ را برطرف کنند.

این یک بیماری قارچی است که توسط گروهی از قارچ های قارچی به نام Mucormasts ایجاد می شود. به محض اینکه قارچ از طریق تنفس وارد بدن می شود ، حفره ، ریه ها و حفره بیمار را آلوده می کند.

طبق گفته وزارت بهداشت هند ، افراد دیابتی یا سیستم ایمنی ضعیف ، از جمله کسانی که تحت درمان با استروئیدهای کوید -19 قرار دارند ، بیشتر در معرض خطر هستند.

به گزارش ایندیپندنت ، مواردی از قارچ سفید نیز در ایالت های بیهار و مادیا پرادش در هند گزارش شده است. به گفته پزشکان ، این بیماری قارچی نیز به دلیل نقص در ایمنی بدن یا تماس با اشیا infected آلوده به قارچ رخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا