مجله حوادث

افزایش چهاربرابری مصدومان چهارشنبه آخر سال

سخنگوی سازمان اورژانس کشور چهار برابر مجروحان چهارشنبه گذشته امسال نسبت به سال گذشته گزارش داد.

مجتبی خالدی در گفت وگو با کندوج اظهار داشت: متأسفانه شاهد چهار برابر شدن قطع عضو در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون 24 نفر از هموطنان ما که معمولاً نوجوان هستند در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخر سال آسیب دیده اند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اساس این آمار که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است ، به ما هشدار می دهد که باید کنترل بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشیم. “اگر این روند ادامه یابد ، ما ببخشید چهارشنبه آخر سال را نمی بینید و ما سال 140 را با آسیب دیدگی فرزندان خود آغاز خواهیم کرد.

خالدی گفت: “توصیه ویژه ما این است كه والدین این مسئله را جدی بگیرند ، به عنوان مثال ، آنها می توانند پولی را كه به فرزندان خود می دهند نزدیك تر كنترل كنند و رفاه فرزندان خود را كنترل كنند.” این روزها همچنین می توانند کنترل بیشتری بر معاشرت فرزندان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: آنها همچنین می توانند از اموال کودکان و محله های ویژه ای که می توانند مواد سوختنی را در این روزها ذخیره کنند بازدید کنند.
خالدی گفت: حتما موارد و مکان های فروش مواد قابل اشتعال را به پلیس اطلاع دهید و در صورت مشاهده مواد قابل اشتعال در مال فرزندان خود ، حتماً با آتش نشانی در مورد نحوه تخریب آنها تماس بگیرید.
وی افزود: امیدوارم در این حوادث به طور كلی نوجوانان و افراد كنجكاو مورد توجه قرار گیرند ؛ “باید در نظر داشته باشیم كه تصادفات و جراحات در سالهای اخیر كاهش یافته است ، اما متأسفانه شدت خسارت زیاد شده و به دلیل آن نوع اشتعال باشد.
خالدی گفت: بزرگترین مشکل آسیب دیدگی والدینی است که برای معالجه فرزند خود مجبورند سال 140 را در مراکز درمانی سپری کنند. درخواست من این است که آنها در زمانی که قرار است در سال جدید برای معالجه فرزندان خود بگذرانند تمرکز کنند. برای رویدادهای چهارشنبه آخر سال.
وی افزود: فراموش نکنیم که همکاران من در بیمارستان ها و اورژانس بیمارستان ها سال سختی را در امر تاج گذاری پشت سر گذاشته اند. حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم این نیست که بار اضافی بر دوش مراکز درمانی بگذاریم.
وی گفت: “توصیه می شود چهارشنبه آخر سال زودتر از روزهای گذشته کار را ترک کنیم و از خیابان های اصلی ترافیک عبور کنیم.” اگر در بین راه مشاهده کردید که شخصی از مواد محترقه استفاده می کند ، حتما اجازه دهید پلیس بلافاصله می دانید و راه را تغییر می دهید.
وی افزود: اگر امشب جراحت جسمی دیدید ، حتماً با اورژانس پانزدهم تماس بگیرید و اگر در جای امنی هستید ، آنجا بمانید و خط خود را رها کنید. “اگر محیط ناامن است ، خود و تلفات را تخلیه کنید. و منتظر خدمات اورژانس باشید.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا