مجله حوادث

افزایش ۱۴ درصدی توهم‌زایی «گل» و ۲۴ درصدی «حشیش»

اگرچه تخمین زده می شود 192 میلیون نفر در سراسر جهان از ماری جوانا و مشتقات آن استفاده می كنند ، طبق اعلام موسسه تحقیقات كادراس ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیراً شاهدانه و مشتقات آن را از گروه مواد خطرناک خارج كرد. وی گفت: این به معنای قانونی شدن حشیش نیست. آنها باید شفاف باشند تا از سو mis تفاهم در این نتیجه گیری جلوگیری شود.

منصور براتی ، معاون پژوهشی موسسه کادرس ، در مصاحبه با کندوج کمیته مواد سازمان بهداشت جهانی (WHO) در رأی گیری در تاریخ 2 دسامبر تصمیم گرفت که حشیش و مشتقات آن از گروه خطر خارج شوند ، زیرا از سال 1961 در میان خطرناک ترین ها شامل هروئین ، کوکائین و مت آمفتامین بوده است. اما رأی مثبت 27 نفر از اعضای این کمیته ، با وجود 25 رأی منفی ، باعث دو واقعه جدید شد. اولاً ، ماری جوانا به عنوان یک عامل خطر حذف شد و ثانیا ، استفاده از آن در دارو شناخته شد.

البته براتی معتقد است که این مصوبه نباید به عنوان یک تغییر کلی در رویکرد سازمان ملل در مورد مصرف ماری جوانا و شاهدانه و به رسمیت شناختن “مصرف قانونی تفریحی” که در سالهای اخیر توسط برخی کشورها و برخی از ایالت های ایالات متحده انجام شده است ، تلقی شود. با این حال ، به دلیل شیوع شاهدانه و مشتقات آن در جهان ، که به عنوان پرمصرف ترین ماده غیرقانونی در جهان شناخته می شود ، چنین تصمیمی می تواند تأثیر منفی بر روند مبارزه م marثر با ماری جوانا داشته باشد.

به گفته وی ، در حال حاضر 192 میلیون نفر در جهان از ماری جوانا و مشتقات آن استفاده می کنند.

اما حشیش چیست و چه عوارضی دارد؟

یک دستیار تحقیق در انستیتوی کادراس درباره عوارض جانبی مصرف ماری جوانا توضیح داد: “ماری جوانا یا حشیش یک ماده محرک است که عمدتا برای استفاده غیرقانونی به شکل” گل “و” حشیش “استفاده می شود. ماده اصلی ماری جوانا ، که خاصیت تحریک کننده دارد ، “تتراهیدروکانابینول” نامیده می شود و باعث می شود فرد هنگام استفاده احساس خوشبختی کند ، اما در عین حال پیامدهای منفی زیادی به همراه دارد. در حقیقت ، THC اعصاب گیرنده های کانابینوئید را در مغز انسان تحریک می کند. احساس خوشبختی ناشی از مصرف THC فقط چند ساعت در ذهن انسان باقی می ماند ، اما این ماده اثرات مخربی بسیاری بر روی بدن فرد برجای می گذارد که حتی تا 4 هفته پس از مصرف نیز قدرتمند باقی می ماند.

طبق آژانس سو Ab مصرف مواد مخدر ایالات متحده ، THC (واحد توهم زایی) در ماری جوانا در دهه های اخیر به 9.6 درصد رسیده است. به عنوان مثال ، غلظت THC گلها از سال 1970 تا 2017 14 درصد افزایش یافته است ، که عمدتا به دلیل افزایش گونه های گل قدرتمندتر مانند Cinsemilla است. اما غلظت THC در شاهدانه از سال 1975 تا 2017 24 درصد افزایش یافته است.

مقایسه مضرات مصرف چای با گل و شاهدانه برای نشان دادن آسیب کم از مصرف حشیش

یک محقق از موسسه کادراس معتقد است که برخی از گروههای متشکل از موادی که در سالهای اخیر در تولید و انتقال شاهدانه نقش داشته اند ، سعی در ترویج این تصور غلط در جوامع مختلف دارند که آسیب مصرف حشیش به دلیل ریشه گیاهان بسیار ناچیز است. آنها حتی از آن برای مقایسه ادعاها با اثرات مضر سیگار کشیدن یا مصرف زیاد چای استفاده می کنند. حتی برخی معتقدند که شاهدانه اعتیاد آور نیست ، اما باید گفت که این تصور کاملاً اشتباه است و افرادی که به مصرف شاهدانه ادامه می دهند ، هم به صورت شاهدانه و هم به صورت گل ، در صورت قطع مصرف ، “علائم ترک” را تجربه می کنند.

وی اضطراب ، اختلالات یادگیری ، از دست دادن حافظه و روان پریشی را از مهمترین پیامدهای منفی مصرف حشیش عنوان کرد.

سو Mis استفاده از حلقه های مواد مخدر با قانونی کردن مصرف حشیش

دولت ها باید اطلاع دهند

به گزارش کندوج ، علیرغم این اظهارات ، سوالی که به ذهن خطور می کند این است که علی رغم عوارض جانبی قابل توجه و خطرات شاهدانه و تاکنون این مواد به عنوان یکی از خطرناک ترین مواد طبقه بندی شده اند ، تصمیم کمیته داروها برای حذف شاهدانه و مشتقات آن است. سوژه پرخطر بودن یعنی چه؟

براتی گفت: در حالی که تصمیم اخیر کمیته داروهای سازمان بهداشت جهانی به معنای قانونی بودن و تأیید این دارو توسط سازمان ملل نیست ، اما این امر می تواند بر روند مبارزه موثر با دارو در سراسر جهان تأثیر منفی بگذارد. استدلال کشورها برای این طرح این است که اول از همه ، به دلیل اثرات مضر موادی مانند مت آمفتامین (شیشه) و استفاده سریع از آن در جهان ، بهتر است خطر را محدود کنیم. از طرف دیگر ، این طرح بیشتر به استفاده گسترده از شاهدانه برای اهداف پزشکی می پردازد.

وی ادامه داد: بنابراین در اولین گام ، باید با این سوerstand تفاهم که “سازمان ملل حشیش را قانونی کرده است” روبرو شد و توضیح داد که قطعنامه اخیر به معنای تصویب قانونی شدن حشیش نیست. بدون شک داروهایی که در تولید و تجارت شاهدانه و گل فعال هستند با پرداختن به این باور غلط سعی در گسترش بازار خود دارند ، بنابراین به نظر می رسد اولین قدم باید افزایش آگاهی عمومی در این زمینه از رسانه ها باشد تا از تا مردم گرفتار سوund تفاهم شوند.

دستیار تحقیقاتی کادراس با بیان اینکه این به معنای قانونی شدن حشیش نیست ، گفت: “در این زمینه ، سازمان ملل و کشورها و دولت ها باید شفاف باشند تا از سوerstand تفاهم در این قطعنامه و در پرتو سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی جلوگیری شود.” آنها اختیار قانونگذاری در کشورهای مختلف را ندارند و دولتها هر یک از سیاست های دارویی را دنبال می کنند ، بنابراین در این زمینه ، دولت ها باید قطعنامه سازمان ملل را آگاه و روشن کنند.

پیروزی روانی قاچاقچیان انسان در قانونی سازی بیشترین مصرف مواد مخدر در جهان

وی تأکید کرد: از آنجا که شاهدانه و مشتقات آن هنوز بیشترین ماده مصرفی در جهان هستند ، مخالفت با آن می تواند موج رو به رشد مصرف شاهدانه را در جهان تقویت کند. از طرف دیگر ، برخی از کارشناسان معتقدند که نباید چنین باشد. در نظر گرفته می شود که یک عملیات ناپیوسته و جدا از عملیات و سیاست های قبلی و همچنین تحولات آینده باشد.

براتی اضافه کرد: اگر از “توسعه تجزیه و تحلیل” به این موضوع نگاه کنیم ، اغراق نیست اگر بگوییم این لایحه یک دوره گذار برای شناخت قانونی استفاده از شاهدانه و ادامه همان روندی است که منجر به جرم زدایی مصرف ماری جوانا در برخی کشورها در سال های اخیر شده است. .” بوده است. حتی اگر سازمان ملل برنامه ای برای قانونی سازی حشیش نداشته باشد ، اقدامات اخیر سازمان بهداشت جهانی طرفداران قانونی سازی حشیش را در کشورهای مختلف در “پیروزی روانشناختی” قرار داده و آنها اکنون می توانند ادعا کنند که سازمان ملل متحد در راه شناخت است. دانش این موضوع واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا